Flatskjermsrallyet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer svennemo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flatskjermsrallyet

Huff, det er ikke greit å være sånn litt over middels interessert i TV/Hjemmekino i disse dager.
    Nye modeller flommer over meg og det ser ikke ut som det skal noen ende ta. Når jeg endelig hadde gjort noen valg og kjøpt både en og to skjermer, så dukker det opp noe nytt og bedre(50-100-160-600hz, 720p-1080i-fullHD, LED...).
    Og det verste (beste) er jo at skjermene blir billigere og billigere.
    Min 32" Samsung som jeg kuppet til 15.500.-(prutet fra 16.900.-) for ja var det 2 eller 3 år siden med 720p HD ready er jo nå heeelt i bakleksa. Nå får du en myyye bedre skjerm for 6.000.-!!?? Eller gjør du? Jeg ser på tv`n hver kveld og slutter ikke å undres over hvor bra den egentlig er. Men det er vel helt til jeg setter en annen opp ved siden av....også så liiiten den er da!!!

Nå har jeg ikke nevnt den 7 år gamle Philips 32" CRT som jeg måtte ha til 12.000 når den første Ringenes Herre DVD kom. Filmen var umulig å se på min 25" 4/3 Panasonic. En tv som jeg synes er veldig bra ennå. Men den står og samler støv på soverommet...dulter borti den hver gang jeg legger meg.
    Og ja, så har vi en 14" crt m/dvd også....den hadde jeg nesten glemt. Den står på rommet til guttungen, ubrukt! For han bruker jo min 42PX80 på loftet.

Når jeg nå ser meg om etter en større skjerm til finstua (fra 32 til 37/40/42) så har jeg stooore problemer med å forklare for meg selv(og kona) hva jeg skal gjøre med alle de andre flotte tv`ene som står rundt om i huset.
    Dette grenser vel til galskap, men sånn er det vel bare for oss her inne....

Skjermen øverst er forøvrig en het kandidat: LE-40B530(B535 i Norge)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er mange her inne som ønsker å bli minnet på hvor elendig investering en TV egentlig er. Selv kjøpte jeg en Viewpia 37" LCD for ca 3 år siden for rundt 16000,-. I våres solgte jeg den til en kamerat for 2000,- , men man får jo ikke smellen før man realiserer tapet - eller 8) ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En flatskjerm kan regnes som helt verdiløs etter 3 år. Kjøper man en skjerm til 18k betyr det at man betaler 500 kr i måneden for TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tjah.. synes utvikling er en god ting jeg. og så er det jo viktig å huske på at forandring fryder

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en modell som er litt opp i range'n, da blir de ikke utdatert så fort...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Kjøp en modell som er litt opp i range'n, da blir de ikke utdatert så fort...
    Akkurat det tror jeg ikke noe på :-P . Det er vel gjerne oss som handler de dyreste som bytter oftes... Uansett blir gjerne tapet pr mnd høyere selv om den holder et par år ekstra.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke ny tv på meg før det kommer ett med skikkelig fungerende 3D.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Akkurat det tror jeg ikke noe på :-P . Det er vel gjerne oss som handler de dyreste som bytter oftes... Uansett blir gjerne tapet pr mnd høyere selv om den holder et par år ekstra.
    enig med MaW her, en bedre modelle holder i allefall på de bra egenskapene lengre. Damen har en 12000 LG lcd som er 2 år nå, og det er en så utrolig utdatert tv, kvaliteten på billede er utrolig dårlig sammenlignet med dagens i samme prisnivå. Når jeg solgte min plasma nå (top samsung som var 2 år) så holdt den stand med mange av årets modeller enda (i samme prisleie)!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller så kan man kjøpe en tv med størrelse på 40-42 omkring ganske billig, kan droppe prisen enda litt hvis man går for en hdready tv også.

Så istedet for å avskrive hauger av penger hver mnd, så kan du rett og slett bytte den ut etter 1-2 år.

Greit du får jo ikke top of the line, men du sparer jo mye penger, og man blir sikkert like fornøyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darket
    eller så kan man kjøpe en tv med størrelse på 40-42 omkring ganske billig, kan droppe prisen enda litt hvis man går for en hdready tv også.

Så istedet for å avskrive hauger av penger hver mnd, så kan du rett og slett bytte den ut etter 1-2 år.

Greit du får jo ikke top of the line, men du sparer jo mye penger, og man blir sikkert like fornøyd?
    Kommer jo an på hva slags krav man stiller til bildekvalitet og størrelse da. Har aldri vært helt fornøyd med kvaliteten på bildet på de diverse tv jeg har hatt siden jeg kjøpte mitt første flatskjerm tv for ca. 5 år siden.
    Men endelig nå er jeg kjempefornøyd med det tv jeg har kjøpt og som nevnt over så må det komme ny teknologi før jeg kjøper nytt ivertfall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •