TV på soverom - pang-for-pengene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV på soverom - pang-for-pengene

Vil ha en TV på soverom. Tenker en 32 tommer greier seg. Skal brukes til TV-titting og serier på dvd. Har den innebygd dvd-spiller er det flott men ikke noe absolutt must!

Har noen noe gode tips til noe slikt?

Er helt blank på hva som bør anskaffes men har skjønt det slik at en LCD kanskje vil dekke behovet greit. Som nevnt i tittelen bør det være relativt rimelig også...

Any-one?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noen forslag....!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal har en Thomson 32" til kr. 2995,- Fikk reklameavis i posten fra dem i dag. Har kun vært borti merket gjennom paraboltuneren jeg har fra Viasat, så jeg vet ikke om dette er noe å satse på. Men prisen er det ikke noe å si på...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens!

Kanskje det blir en Sony Bravia på meg!! Har vært godt fornøyd med Sony TVer tidligere...

Herlig - takk for hjelpen! :-D

Er det noen andre som har andre tips så er det bare å komme med det!! Det må da være flere i samme situasjon som meg - altså som leter etter en pang-for-pengene soverroms TV!!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til bruk på soverom vil jeg anbefale en brukt TV, f.eks an 37" Panasonic plasma eller en annen TV som kom ut på topp i alle tester for et par år siden. Disse TVene er så og si verdiløse nå, så her kan man egentlig gjøre et varp. Har selv min gamle Panasonic 42" plasma på soverommet. Den kostet 50.000 da den kom i 2004 og "vant" alt av tester. I dag er den verd toppen 4000, tipper jeg, hvis jeg i det hele tatt hadde fått solgt den. Knallbra TV og mere enn god nok for soverommet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba REGZA 32AV500PG - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Kjøpte nylig denne selv. Meget fornøyd til prisen
    Men tar du deg råd så vil jeg nok tro den Sonyskjermen er mye bedre. Sony er sjæf

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsatt er vel TV en av de største kildene til brann i heimen. Dette skyldes støv som legger seg inne i apparatet. På soverommet er det det gjerne mest støv i hele huset og der sover man.

Er det så lurt med TV på soverommet ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Forsatt er vel TV en av de største kildene til brann i heimen. Dette skyldes støv som legger seg inne i apparatet. På soverommet er det det gjerne mest støv i hele huset og der sover man.

Bare å holde det støvfritt det.....

Har selv en Phillips 47" LCD på soverommet . Herlig å slutte av dagen med en episode av Seinfeld eller to.
    Min datter har en Sony 32" på sitt rom og den leverer knallflotte bilder,usikker på modellbetengnelse men mener att den var testet i Lyd&Bilde med godt resultat

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Har du ett støvete soverom du da

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-er har jo auto power off funksjoner som man sikkert kan ta i bruk.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støvfrie soverom finnes ikke - bedre å sovne foran TV'n slik jeg gjerne gjør - inn på soverommet skal den ikke !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å ha lcd visst man sovner foran tv'en, slipper å bekymre seg for innbrenning da.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Greit å ha lcd visst man sovner foran tv'en, slipper å bekymre seg for innbrenning da.
    Tja, men kan jo selv bli innbrent om TV-en tar fyr ^^
    Tror dog plasma er mer brannfarlig også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser selv etter en helt grei 37" til å ha på soverommet, og da vil jeg nok gå for en lcd, da plasma er mindre miljøvennlig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nettopp en Toshiba Regza 32AV635DN. Veldig fornøyd med den. Er på kampanje hos Elkjøp til 4990,-. Førprisen var 5990,-

Veldig fornøyd med den. Er riks-tv aktuelt så er det innebygd tuner i denne også... Veldig bra bilde. Bra med innganger og god lyd!

Marius

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort info sakset fra elkjop.no

Regza HD-klar LCD-TV med god bildekvalitet og mottaker for digital-TV.

Denne LCD-TV'en fra Toshiba har den nye MetaBrain bildebehandlingen med Active Vision 2 og bakgrunnslyskontroll gir et jevnt og klart bilde med meget godt svartnivå. Resolution+ er en teknologi som oppskalerer kvaliteten på sendingen og bilder med dårlig kvalitet til klare og lyse bilde. Mange tilkoblingsmuligheter med 4x HDMI og 2x scart for f.eks. spillkonsoller og Blu-ray-spillere. USB-tilkoblingen støtter JPG og du kan se bildene dine direkte på skjermen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Til bruk på soverom vil jeg anbefale en brukt TV, f.eks an 37" Panasonic plasma eller en annen TV som kom ut på topp i alle tester for et par år siden. Disse TVene er så og si verdiløse nå, så her kan man egentlig gjøre et varp. Har selv min gamle Panasonic 42" plasma på soverommet. Den kostet 50.000 da den kom i 2004 og "vant" alt av tester. I dag er den verd toppen 4000, tipper jeg, hvis jeg i det hele tatt hadde fått solgt den. Knallbra TV og mere enn god nok for soverommet.
    Etter min mening beste tipset så langt. Sitter selv med en 42" Panasonic plasma på soverommet. Er jeg sikkelig trøtt, setter jeg bare på innsovningsfunksjonen/timer for å slå av tv'en. Funker supert!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma utgjør en stor økning i energiforbruket og avgir mer varme kontra LCd, og på et soverom blir det alt for varmt med en plasma.

En 42 tommers plasma-TV bruker 822 kWh hvert år i den normale driften, mens en LCD-TV klarer seg med kun 350 kWh. Og med det sies det at EU vurderer forbud mot Plasma.

Selv har jeg tenkt på denne.
    Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40B535

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku
    Plasma utgjør en stor økning i energiforbruket og avgir mer varme kontra LCd, og på et soverom blir det alt for varmt med en plasma.

En 42 tommers plasma-TV bruker 822 kWh hvert år i den normale driften, mens en LCD-TV klarer seg med kun 350 kWh. Og med det sies det at EU vurderer forbud mot Plasma.
    Ser du så lenge på tv på soverommet at du "varmer" det opp med tv'en? Jeg gjør i hvertfall ikke det.... En halv eller hel time med plasma tv på soverommet endrer ikke temperaturen på vårt soverom (som er alt for varmt på sommeren) på verken sommeren eller vinteren.

Tallene du viser til er nok et gjennomsnitt (i antall tommer og merke) og ikke relevant for moderne plasmaskjermer som har vesentlig lavere strømforbruk enn ett par generasjoner eldre skjermer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •