TV på soverom - pang-for-pengene - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ser du så lenge på tv på soverommet at du "varmer" det opp med tv'en? Jeg gjør i hvertfall ikke det.... En halv eller hel time med plasma tv på soverommet endrer ikke temperaturen på vårt soverom (som er alt for varmt på sommeren) på verken sommeren eller vinteren.

Tallene du viser til er nok et gjennomsnitt (i antall tommer og merke) og ikke relevant for moderne plasmaskjermer som har vesentlig lavere strømforbruk enn ett par generasjoner eldre skjermer.
    Tidsbruken av tv på soverommet varierer ganske mye....enkelte ganger har man lyst til å slappe av lenger enn en time, og andre ganger kan man være syk og være der store deler av dagen

Og det er jo soleklart at Plasma'n utgjør temperaturvariasjon i rommet, om du da ikke har et mega stort soverom. Den fungerer jo som en panelovn.

Tallene jeg viser til er snittet av normal drift PLASMA vs LCD 42"

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku
    Plasma utgjør en stor økning i energiforbruket og avgir mer varme kontra LCd, og på et soverom blir det alt for varmt med en plasma.

En 42 tommers plasma-TV bruker 822 kWh hvert år i den normale driften, mens en LCD-TV klarer seg med kun 350 kWh. Og med det sies det at EU vurderer forbud mot Plasma.

Selv har jeg tenkt på denne.
    Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40B535
    Rent personlig så driter jeg en lang fan i hvor mye frx en tv bruker i energi.
    Er det noe vi har nok av her i landet er det vann.
    Hipp hurra for global oppvarming.Muligens vi kan dyrke banan snart
    Blir det for varmt på soverommet åpne vinduet/kjør aircondition.no problemo

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaraku
    Plasma utgjør en stor økning i energiforbruket og avgir mer varme kontra LCd, og på et soverom blir det alt for varmt med en plasma.

En 42 tommers plasma-TV bruker 822 kWh hvert år i den normale driften, mens en LCD-TV klarer seg med kun 350 kWh. Og med det sies det at EU vurderer forbud mot Plasma.
    Sikkert fordi LCD gir dårligere bilde og derfor bruker man plasma mer

Neida, ser etter tv for min bror nå og da vurderer vi LCD pga mye spilling og mulig databruk. Men det frister med nok en Panasonic plasma også.

Føler det står mellom Samsung LCD og Pana plasma 40-42" for rundt 6000,-

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •