Ny TV maks 10' - hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV maks 10' - hva trenger jeg?

Hei, takk for flott forum - nå har jeg brukt MYE tid på å lese tråder her inne, det er veldig fint at såpass mange bruker så mye av sin tid på å hjelpe andre i elektronikkjungelen

Jeg er nå midt oppe i prosessen med å velge ny flatskjerm, og håper på nyttige innspill - vi går nå fra en Philips CRT, som vi har vært veldig godt fornøyde med.

Bruk:
    80 %: Ordinær TV-titting via GET ( 30 % fotball, 70 % obskure serier på TV Norge/ TV 3/ Disney Channel/ Discovery)
    10 % Film, DVD
    10 % Wii

Stua er relativt lys (sørvendt), men ikke sol direkte på TV'en, avstand til sofaen er 2,5 m.

Jeg tror ikke bruksmønsteret vil endre seg særlig - muligens kommer det en PS3 i huset når den håpefulle har spart nok, men da tenkte jeg å kjøpe en 32" LCD og plassere spillmaskinene der.

Foreløpig har jeg konkludert at en plasma vil passe oss best, og Panasonic har da to modeller som er aktuelle; TX-P42G10E og TX-P42X10Y. Her er det en prisdifferanse på om lag 3 000,-.

Spørsmålet er ganske enkelt hva som vil være beste valg for oss - ser ikke noe poeng i å bruke 3 000 mer på en skjerm hvis vårt bruk er slik at vi ikke får "hentet ut potensialet i skjermen" (for å si det på sportsrevy-språk).

Er det andre skjermer vi bør sjekke ut? LCD har jeg egentlig avskrevet litt da jeg var innom Lefdal her om dagen og ble ganske skuffet over hvor hakkete bildet var under panorering på de Samsung-skjermene som var stilt ut i min priskategori (dvs maks 10 000 i nettbutikker).

Synspunkt?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Klang

Foreløpig har jeg konkludert at en plasma vil passe oss best, og Panasonic har da to modeller som er aktuelle; TX-P42G10E og TX-P42X10Y. Her er det en prisdifferanse på om lag 3 000,-.

Synspunkt?
    42X10 er en bra skjerm, trenger ikke full-hd til ditt bruk, enda!
    den er ikke noe pen, men bra bilde!

Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •