Velge Panasonic TXP42X10E eller LG 42PQ3000/6000 ?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Og hvor står så denne prisgarantien omtalt ?

Kjøpte en 32" LG til min far fra Elkjøp 's internettbutikk for ca en mnd siden. Skulle egentlig hatt en Philips og ringte Ekjøp's kundsenter da alle butikker var tomme. Da fikk jeg først noe svada om at internett butikken var 500 kr billigere enn butikkene og deretter ble jeg overtalt til å kjøpe en LG - da den nylig var betydelig nedsatt, var bedre, selger hadde den selv på soverommet, bla, bla - vi har alle hørt det før.

TV'n var helt grei den, men dagen etter at jeg hadde montert den hos min far kommer Lefdahl opp med tilbud som var 1000 kr billigere. Var inne på tanken på å returnere TV'n og kjøpe hos Lefdahl i stedet. Så kom jeg til å tenke på prisgaranti men fant ingen ting noe sted. Må være godt gjemt
    Er bare å ta med kvittering og annonsen der den er billigere til butikk og gå til kassen og si at du fant den billigere.... Skal ikke være noe problem.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Hei,

Skal hjelpe en kompis med å kjøpe TV.

Bruksområde:
    Pris bør helst vært i området 6-8k og maks størrelse 42". Skal stå i en vanlig middels belyst stue. Skal i første omgang brukes til mest TV-titting, med litt PS innimellom. Gode tilkoblingsmuligheter for duppeditter (minnekort, usb og andre duppeditter er et pluss). Tv-signalene får han fra en standard GET-boks (ikke HD). Mulig han vil bytte etterhvert til HD, men vet ikke om/når dette.

Han har selv sett på tilbudet som Elkjøp har på Panasonic TXP42X10E nå. Til 5.995,- kan jeg ikke skjønne annet enn at dette må være en veldig god pris.

Råd fra Elkjøp-selger:
    Jeg var var innom Elkjøp i dag for å høre litt. Ble da umiddelbart penset inn på at jeg burde anbefale han å kjøpe enten en LG PQ6000 eller en PQ3000 istedet. Dette var bedre tv'er ifølge selgeren. Han mente Panasonicen begynte å bli litt gammel. Eller det han sa var at Panasonicen var omtrent samme modellen som den som var i fjor visstnok. Mens LG'ene hadde en del nye fikse finesser, samt bedre billedbehandling.

Priser LG
    Elkjøp selger PQ6000 til 9.995,- og PQ3000 til 6.995,-.

Tok en runde på prisguiden nå og får en mistanke om at Elkjøp har gode marginer på disse LG tv'ene når det ser ut som MPX selger PQ6000 for 5.990,-.

Mitt spørsmål:
    Bør min kompis kjøpe Panasonicen eller en av LG'ene?

Virker jo som prisen på 5.995,- på Panasonic nå er et veldig godt kjøp i forhold til pris/ytelse. Hadde ikke denne en "villedende" pris på rundt 10.000,- for bare et par måneder siden?

Hva med rådet til selgeren på Elkjøp? Var det kun basert i at de tjener mer på LG tro? Eller mente han virkelig at disse to LG'ene er bedre tv'er enn Panasonicen??

Håper på litt god hjelp her.....
    Panasonic`en der er et knallkjøp,ikke mer å si om det.Lynrask er den så sport og film er en fryd å se på.De har kommentert at den nyere modellen ikke var best i en gruppetest da det kom til Blue ray synes jeg å huske,men på hvilke parametre vet jeg ikke.Tror den er mer enn god nok der også for det normale øyet.Til den prisen så er dette et for et kupp å regne.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig!

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bunnsolid folkeplasma

Panasonicen er jo et veldig godt kjøp da til denne prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yupp. Takk for alle gode råd.

Det blir Panasonic'en. Virker som et veldig godt kjøp til denne prisen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt valg helt klart.

Den TV`en der kjøpte en kompis av meg nylig da han egentlig skulle ha en samsung 50".Jeg gikk rundt å tittet litt og stoppet ved denne 42"ern fra Panasonic.Det var fotballkamp som vistes på tv`ene da.Det tok ikke lang tid før jeg fikk han til å komme bort dit jeg stod.Jeg sa kort og godt : Den her skiller seg jo totalt ut fra alle de andre!Urolig lite etterslep og behagelig å se på med flotte og klare farger!Minner nesten om billedrør!
    Han kvitterte et litt forbauset men veldig enig "ja!".Han ga blaffen i 50"ern og kjøpte denne i stedet.Og han er strålende fornøyd.

Jeg har også bestemt meg for å gi slipp på billedrør nå fordi jeg føler man virkelig kan få skikkelig god bildegjengivelse til en fornuftig pris på flat-tv nå(litt "velkommen etter" kanskje ).Det er en Panasonic den gamle også da.Panasonic har nesten alltid vært bra det,synes nå jeg. 32" på 60 kg.Skal bli godt å slippe disse beistene.

Bare en ting jeg lurer på selv før jeg selv også kanskje handler....

Ser at noen av disse heter tx-p42x10y(Siba og flere andre) og andre heter tx-p42x10e(lefdal/elkjøp).Er dette bare en bokstav som skiller dem fra å være totalt indentisk?Slik at de forskjellige butikkene ikke selger heeelt lik tv mht priskonkuranse o.l.?Undrer bare litt for de ser virkelig helt like ut og klarer ikke finne noe forskjeller ved spesifikasjonene heller....Se selv.

TX-P42X10Y

TX-P42X10E

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har skjønt, så er det MPEG-4 tuner i Y, mens E ikke har dette.

Sjekk denne danske tråden; Flatpanels.dk :: Vis emne - Panasonic X10E vs. X10Y. Der er det en som spør om det samme.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Er bare å ta med kvittering og annonsen der den er billigere til butikk og gå til kassen og si at du fant den billigere.... Skal ikke være noe problem.
    Ved internettkjøp, i Norge, har du alltid 14 dagers angrefrist. Skal ha fulgt med skjema med forsendelsen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Såvidt jeg har skjønt, så er det MPEG-4 tuner i Y, mens E ikke har dette.

Sjekk denne danske tråden; Flatpanels.dk :: Vis emne - Panasonic X10E vs. X10Y. Der er det en som spør om det samme.
    Vil det si det samme som at ...10E ikke har Riks-tv innebygd da?Kan jo ikke så være viktig,eller...?Tuner har man jo som regel utenom.Er dette verdt 1300,- ekstra?Er jo sikkert kjekt og ryddig men.....:roll:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da ble det ny TV her også gitt. :)

Da ble det en Panasonic TX-P42X10E og det med et nødskrik.

Fikk tak i den siste de hadde på Lefdal i Trondheim.En annen kamerat av meg kjøpte den nest siste,hehe.

Vi har bare scart på DVD`en og vanlig Kabel uten dekoder på signalet her hjemme ennå.Vet hvor bra HDMI på DVD er så gleder meg veldig til vi får ordnet Riks-TV dekoder og DVD-spiller mer HDMI-utgang.

Fornøyd så langt? Jepp! :-D

En meget bra plasma til prisen.Løp og kjøp!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •