Valgets kval. Hvilke tv ? hjelp hjelp :P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval. Hvilke tv ? hjelp hjelp :P

Har vært en runde for å ta en titt på tv'er.

Har egentlig valgt ut en favoritt : Panasonic TXP50V10E
    Noen som har erfaringer med denne tv'en ? (tenker da ikke på tester etc, men personlige erfaringer)

Og hvilke tv'er vil være i samme sjiktet sånn kvalitet og bildemessig ?

Takker for svar

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sammenlignet disse, men Samsung PS50B855 er absolutt å anbefale! Er utrolig fornøyd med denne og stiller med skarphet og detaljer av en helt annen dimensjon. Sortnivå er bra og på nivå med Panasonicen etter det jeg har lest. Men det jeg har lest er også at 855 er en bedre tv generelt. Men dette er kanskje smak og behag.

Jeg anbefaler denne! Og den er dobbelt så pen.

PS50B855 ligger på ca. 23 000 kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med denne tv'en ? (tenker da ikke på tester etc, men personlige erfaringer)
    Jeg sendte min V10 tilbake pga følgende forhold:

1) noe flimring
    2) litt skuffende sortnivå, selv i thx-Modus
    3) aktive vifter på baksiden pga stor varmeutvikling.
    4) Noe skuffende Sd-gjengivelse og ikke den HD-skarpheten som oppnås på en del LCD-skjermer.

I stedet endte jeg opp med en Panasonic proff-skjerm, og den er jeg godt fornøyd med. Nå passer ikke disse pro-skjermene for alle, så jeg ville heller ha gått for Sony KDL-46W5500 eller Samsung 6000-7000-serien om du har muligheten (V10 er i overkant dyr iu forhold til konkurrentene...).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ^Ace^
    Har vært en runde for å ta en titt på tv'er.

Og hvilke tv'er vil være i samme sjiktet sånn kvalitet og bildemessig ?

Takker for svar
    Vet ikke om du har kjøpt deg tv ennå men vil bare opplyse om at Panasonic TXP42V10E har nylig vunnet Eisa-awards som beste plasmaskjerm. Har TXP50V10E selv og er storfornøyd av det jeg har sett hittil, på blu-ray er den rååå. Ser Haugen klager litt over sortnivået på den men kan ikke si meg enig i det, fabelaktig sort på denne tv`en og man skal heller ikke henge seg for mye opp i denne sort-hypen som går, en kombinasjon av alle spektre som gir gode bilder. Har ennå tilgode å se en helt flimmerfri tv, hvordan flimmer er det du sikter til Haugen?? Viftestøy har jeg ikke hørt noe til ennå ihvertfall. Etter min mening en fabelaktig tv som koster akkurat hva den bør koste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget falt på TXP50V10E. Har hatt den noen uker nå og er generelt veldig fornøyd. Hvis jeg skulle pirke på noe ville det være et av punktene J-Haugen peker ut og det er med tanke på viftene bak. Kan være støy til tider, men er noe man kun merker hvis man er obs på dette... Til film er det et knall tv

Er en nykommer når det gjelder dette så sort nivå etc er ikke noe jeg tar så veldig tungt, men ser selvfølgelig forskjell fra tv til tv og ønsker jo da også å ha et bra tv :-D

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har kjøpt deg tv ennå men vil bare opplyse om at Panasonic TXP42V10E har nylig vunnet Eisa-awards som beste plasmaskjerm. Har TXP50V10E selv og er storfornøyd av det jeg har sett hittil, på blu-ray er den rååå. Ser Haugen klager litt over sortnivået på den men kan ikke si meg enig i det, fabelaktig sort på denne tv`en og man skal heller ikke henge seg for mye opp i denne sort-hypen som går, en kombinasjon av alle spektre som gir gode bilder. Har ennå tilgode å se en helt flimmerfri tv, hvordan flimmer er det du sikter til Haugen?? Viftestøy har jeg ikke hørt noe til ennå ihvertfall. Etter min mening en fabelaktig tv som koster akkurat hva den bør koste.
    Det flimmeret jeg sikter til, KAN være fordi jeg fikk en av det første V-10 skjermene i Norge (før Hjemmekino og lyd/bilde). Det skal visstnok være fikset med en ny software som er å finne på alle de nye skjermene, så da er sikkert alt i orden.

Men proff-skjermen fra Panasonic har noe bedre sortnivå (dog ikke mye, og uansett ikke i nærheten av Pioneer LX5090 og KRP-500 som jeg hadde tidligere), noe skarpere bilder enn V10 og flere innstillingsmuligheter. Sistnevnte er det vel bare "freaker" som undertegnede som bryr seg om. Men misforstå meg rett; V-10 er en veldig bra skjerm, så gratulerer til dere alle som kan kose dere med V10!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett nå....men slike som J haugen burde ikke gi råd til en alminnelig tv kjøper, er flere enn han her så misforstå ikke det jeg skriver....freaker er freaker og ser det mange vanlige ikke legger merke til. Er nok av de som har kjøpt seg tv til 20000 pga gode råd...bl.a. om hva de skal unngå og kjøpe, men som hadde hatt en kanon tv til rundt 10000kr og 10000 kr mere til noe annet gøy....blir fort en spiral....ikke den ikke den...vent til den osv osv Og LG blir jo ikke nevnt engang...menmen slik er det. Er sabla mye penger rundt omkring i Norske stuer

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det flimmeret jeg sikter til, KAN være fordi jeg fikk en av det første V-10 skjermene i Norge (før Hjemmekino og lyd/bilde). Det skal visstnok være fikset med en ny software som er å finne på alle de nye skjermene, så da er sikkert alt i orden.

Men proff-skjermen fra Panasonic har noe bedre sortnivå (dog ikke mye, og uansett ikke i nærheten av Pioneer LX5090 og KRP-500 som jeg hadde tidligere), noe skarpere bilder enn V10 og flere innstillingsmuligheter. Sistnevnte er det vel bare "freaker" som undertegnede som bryr seg om. Men misforstå meg rett; V-10 er en veldig bra skjerm, så gratulerer til dere alle som kan kose dere med V10!
    Du som har vært borti så mange forskjellige TVer til nå, hvordan vil du rangere dem? Er LX5090 / KRP-500 de to beste, eller finner du fordeler ved konkurrentene som gjør de verdt å vurdere fremfor Pioneer sine beste TVer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •