Samsung LE55B655T2W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer vegardg sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE55B655T2W

Kjøpte denne tvn på HiFI-klubben for litt over en uke siden. Den er helt etter min smak, men det er en ting jeg lurer på når det gjelder avspilling av film via LAN eller USB. Hvilke codec støtter denne tvn? Tenker både på lyd og bilde. Jeg har spilt av både mkv og mv4 tidligere, men i går fikk jeg opp "lyformat støttes ikke" da jeg skulle spille av en mkv-fil (har ikke sjekket hvilke type codec). Er det mulig og laste ned og innstallere codec på tvn?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det selv etterhvert. Filmen hadde DTS audio codec, noe Samsung ikke støtter ennå.
    Samsung FAQ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Vurderer selv LE55B650. Kan du si noe om hvordan denne er til å spille av video over nettverket? Tenker mest på 720p/1080p materiale. Har PC koblet til TV'en, så denne funksjonen er ikke så kritisk, men det hadde jo vært en fin bonus dersom jeg kunne droppe HDMI-kabelen fra PC'en i fremtiden.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 3 år siden jeg hadde tv sist og jeg vurderte lenge Sony Bravia, men det var helt til de satte opp prisen inn til HiFI-klubben og helt til jeg så denne modellen.
    Dersom du klikker på linken i innlegget mitt ser du hvilke Codec som støttes. Avspilling av kompatibel video over nettverk går bra. Jeg har en Acer bærbar pc over trådløst nett via en Asus WL500g (tv koblet direkte via cat 5). Installasjon av medfølgende programvare (server) var veldig lett, du må bare huske på å "Godta" at tvn skal få kommunisere med pcn. Dette gjøres i programmet på pcn. Det negative er at browsing via mediesenteret på tvn går noe tregt. Om dette skyldes at pcn er på den trådløse delen vet jeg ikke ennå.I tillegg må man oppdatere serveren hver gang en ny fim, bilde eller musikk blir lagt til på pcn, noe som kan ta litt tid dersom det er et par HD filmer som blir lagt til. Dette trekker noe ned men jeg hadde bestemt meg for å benytte XBMC før jeg kjøpte tvn, så mediefunksjonen til tv var bare et pluss. Per i dag har jeg ikke satt opp XBMC, så jeg benytter meg av mediesenteret hver dag. Opplever ingen forsinkelser eller lagging.
    Fyr løs med flere spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardg
    Det er 3 år siden jeg hadde tv sist og jeg vurderte lenge Sony Bravia, men det var helt til de satte opp prisen inn til HiFI-klubben og helt til jeg så denne modellen.
    Dersom du klikker på linken i innlegget mitt ser du hvilke Codec som støttes. Avspilling av kompatibel video over nettverk går bra. Jeg har en Acer bærbar pc over trådløst nett via en Asus WL500g (tv koblet direkte via cat 5). Installasjon av medfølgende programvare (server) var veldig lett, du må bare huske på å "Godta" at tvn skal få kommunisere med pcn. Dette gjøres i programmet på pcn. Det negative er at browsing via mediesenteret på tvn går noe tregt. Om dette skyldes at pcn er på den trådløse delen vet jeg ikke ennå.I tillegg må man oppdatere serveren hver gang en ny fim, bilde eller musikk blir lagt til på pcn, noe som kan ta litt tid dersom det er et par HD filmer som blir lagt til. Dette trekker noe ned men jeg hadde bestemt meg for å benytte XBMC før jeg kjøpte tvn, så mediefunksjonen til tv var bare et pluss. Per i dag har jeg ikke satt opp XBMC, så jeg benytter meg av mediesenteret hver dag. Opplever ingen forsinkelser eller lagging.
    Fyr løs med flere spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan
    Takk for godt svar! Vel, isåfall beholder jeg den løsningen jeg har nå (HTPC koblet til TV'en). Hadde den hadde støtte for direkte avspilling via en SMB-share hadde det vært noe annet.

Har nå tenkt meg litt om og har tenkt å være litt fornuftig. Så det blir nok til at jeg beholder min 52W4000 noen mnd til og ser heller etter en 55"-60" LED til høsten. Men hadde jeg skulle kjøpt ny nå hadde det nok helt klart blitt en Samsung LE55B655!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •