LG flatskjerm viser ikke bilde!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG flatskjerm viser ikke bilde!

Jeg har en nesten ny LG PG6000 flatskjem som jeg kjøpte for et par måneder siden. I går før jeg reiste fungerte den helt fint, men i dag da jeg skulle skru den på hører jeg kun lyd men ikke noe bilde. Får heller ikke opp meny eller noe, skjermen er helt død.

Etter hva jeg vet var det ikke tordenvær i Rogaland i natt. Noen som vet hva dette kan være, gjelder eventuelt garanti?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har samme TV som deg, kan ikke si at jeg har opplevd noe lignende. Men har hatt en del andre problemer med den.. Kan si at garantien gjelder helt klart i dette tilfellet, men du bør kontakte forhandleren der du kjøpte TVen så raskt som mulig.

Hvor kjøpte du TVen? Det er ikke alle forhandlere som er like behjelpelig ved mangler på et produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte skjermen fra komplett.no, får ta kontakt med dem og høre.

"Garanti gis av produsenten, distributøren eller forhandleren og gjelder alle feil på produkt som ikke skyldes brukerens uaktsomhet eller feilbehandling."

Tviler kraftig på at det er noen brukerfeil i bildet. Stua blir varm når sola steiker, men dette burde ikke ha noe å si. Knappen på skjermen blinker noen ganger når jeg skrur den på, og lyden fungerer som den skal.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varemit
    Tviler kraftig på at det er noen brukerfeil i bildet. Stua blir varm når sola steiker, men dette burde ikke ha noe å si. Knappen på skjermen blinker noen ganger når jeg skrur den på, og lyden fungerer som den skal.
    Det jeg mener er at enkelte aktører driver en form for uthaling taktikk ved reklamasjoner. Der forhandleren håper at kunden gir opp før at saken er løst. Har opplevd saker som tar opp mot et år, vist at man er riktig uheldig. Men for all del, dette skjer ikke nødvendigvis i ditt tilfelle. Har ingen erfaringer med komplett.no når det gjelder reklamasjoner.

Lykke til, håper komplett ordner opp i dette for deg kjapt.8)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Men for all del, dette skjer ikke nødvendigvis i ditt tilfelle. Har ingen erfaringer med komplett.no når det gjelder reklamasjoner.

Lykke til, håper komplett ordner opp i dette for deg kjapt.8)
    Jet viler på at det skal bli noen problemer med komplett i dette tilfellet. Opp igjennom årenes gang har jeg tatt meg av en og annen garantisak mellom bekjente og komplett/mpx, alt fra en ekstern harddisk til en 32" flatskjerm (den var dau når eieren mottok den). I samtlige tilfeller har jeg kontaktet komplett, sendt inn varen og fått tilbake fungerende produkter uten at det har vært noen som helst problemer.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut. Har ingen planer om å gi meg i dette tilfellet, skjermen er så godt som ny og har blitt pent behandlet.
    Det jeg lurte på i begynnelsen var om det var en innstilling eller sikring eller noe jeg kunne justere selv, men det virker som om det er mer alvorlig enn som så. I dag skurret skjermen bare når jeg skrudde den på, om det kom fra høytalerene vet jeg ikke....
    Irriterende når slikt skjer, håper bare det blir ordnet opp i raskt:-P

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig at komplett har avtale med en tv reperatør i nærheten av der du bor så slipper du å sende den,slik er det ihvertfall med netshop.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte komplett og de ba meg ringe lg. Jeg ringte lg, og de ba meg ta kontakt med et firma i nærheten som de har avtale med.
    Dersom jeg ikke kommer noen veg med å kontakte disse i morgen, er det da komplett.no eller lg jeg bør forhøre meg videre med?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hva har skjedd videre i reklamasjons saken din? Har du fått TV reparert?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, nå er det vel ca en måned siden jeg leverte den inn og i dag ringte jeg for å høre. Noen ansatte var på ferie og deler var ikke kommet osv, så det tok nok minst 14 dager til. Antatt ferdig fikk jeg beskjed om var 28 juli når jeg leverte den inn.
    Synes egentlig dette er litt slakt. Litt irriterende å være kanskje 2 måneder uten TV'en, finnes det muligens en ordning med låne-skjerm mens man venter?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, nå er det vel ca en måned siden jeg leverte den inn og i dag ringte jeg for å høre. Noen ansatte var på ferie og deler var ikke kommet osv, så det tok nok minst 14 dager til. Antatt ferdig fikk jeg beskjed om var 28 juli når jeg leverte den inn.
    Synes egentlig dette er litt slakt. Litt irriterende å være kanskje 2 måneder uten TV'en, finnes det muligens en ordning med låne-skjerm mens man venter?
    Du har rett på TV hvis det tar mer enn en uke. Regelverket sier ingen ting om at det skal være samme TV, så du må nok greie deg med det meste.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja såpass ja
    Klart, begynner jo å savne skjermen etter en måned uten. Men hvem skal jeg ta kontakt med da, service-selskapet jeg leverte TV'en til?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja såpass ja
    Klart, begynner jo å savne skjermen etter en måned uten. Men hvem skal jeg ta kontakt med da, service-selskapet jeg leverte TV'en til?
    Jepp. Ref paragraf 30: <dato>LOV-2002-06-21-34</dato> Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det er selger som er den ansvarlige part hær. Vist at selger må bruke en tredjepart for å utbedret mangelen. Så er det selger som da blir en kunde av tredjepart/serviceverksted som må forholde seg til dem, ikke du. Du trenger kun å forholde deg til selger.

Så jeg ville ha kontaktet komplett for å gjøre dem oppmerksom på at ventetiden begynner å bli litt vell lang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg blir litt matt.
    I dag ringte jeg til butikken hvor jeg leverte inn TV'en for å spørre etter låne-TV(ikke der den er til service), og da fikk jeg til svar at det ikke var mulig å få tak i den ødelagte delen. Dette var noe de oppdaget mens jeg snakket med dem. Derfor skal jeg få penger returnert, få en ny skjerm av samme modell eller en tilsvarende skjerm.
    Så jah...en måned for å finne ut at TV'en faktisk ikke kan repareres. Fikk beskjed om at de skulle kontakte meg innen en uke. Har mine tvil....:roll:

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært i ditt ståsted, ville jeg ha hevet kjøpet og kjøpt meg en annen TV. Ikke av merket LG. Du får nok en bedre TV pr.idag til samme beløp som du ga for PG6000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel klart, jeg betalte jo bare 6000 kr for skjermen(tilbud) men det er kanskje uansett nok til en bedre skjerm pr. i dag?
    Vi får se hva de bestemmer seg for. Håper bare på å få en skjerm i hus snart i alle fall.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6000,-!:shock: Det var da veldig rimelig. Laveste pris jeg har sett på denne TVen er 8995,-. Tror nok at jeg heller ville ha gått for en ny tilsvarende vare. For du får nok ikke en bedre TV for 6000,- i størrelse 50"

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg blir litt matt.
    I dag ringte jeg til butikken hvor jeg leverte inn TV'en for å spørre etter låne-TV(ikke der den er til service), og da fikk jeg til svar at det ikke var mulig å få tak i den ødelagte delen. Dette var noe de oppdaget mens jeg snakket med dem. Derfor skal jeg få penger returnert, få en ny skjerm av samme modell eller en tilsvarende skjerm.
    Så jah...en måned for å finne ut at TV'en faktisk ikke kan repareres. Fikk beskjed om at de skulle kontakte meg innen en uke. Har mine tvil....:roll:
    Fint for deg, men jeg synes det var rart at del ikke kan skaffes. Trodde produsenter pliktet å holde dellager i 10-15 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i dette tilfellet snakk om en 42" skjerm, og jeg fikk beskjed om at den ikke kunne repareres. De sa de måtte bestemme seg for hva de skulle gjøre med saken, så skulle de kontakte meg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •