Erfaringer på LG50PS3000 ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer på LG50PS3000 ønskes

Håper noen kan legge sine erfaringer med LG50PS3000 i denne tråden.
    Det har jo blitt solgt veldig mange slike siste tiden, jeg teller bare på knappene, men har veldig lyst på denne. Men kom med plusser og minuser

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Beklager å si det....

Så lenge du ikke spør om Pioneer eller Panasonic...eller denne fantastiske LED saken så kan du nok ikke forvente å få noe svar om en LG plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har hatt ps3000 50" i en uke,kan bare si at det er et utrolig godt apparat,har koblet til bluray og vantage HD7100S,er meget godt fornøyd med bildet,eneste minuset er at skjermen er blank,men det har vel alle plasmaskjermer.pluss også til teksttv,kan bla gjennom undersidene.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Så lenge du ikke spør om Pioneer eller Panasonic...eller denne fantastiske LED saken så kan du nok ikke forvente å få noe svar om en LG plasma
    Er enig min gode nabo...virker ikke som LG er helt godkjent på forumet her, la inn en tråd tidligere også, om jeg ville få bedre bilde med LG50PS3000 enn på min 42" Panasonic TH-PX70, der er det ingen som har lagt inn svar, men takk til chappa som la inn en erfaring

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlige greier...hadde forventet mer av dette forumet...det er virkelig AV dette forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke ut denne plasmaen mot det beste fra Samsung og Panasonic
    på den siden jeg linker til. Den klarer ikke å gjengi alle detaljer som en Lcd eller en bra Plasmaskjerm klarer. Sjekk ut 1080P sammenlikningen mellom denne og de andre.
    De minste hvite prikkene øverst til venstre er helt borte.

Product Face-Offs Televisions - DigitalVersus

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Er enig min gode nabo...virker ikke som LG er helt godkjent på forumet her, la inn en tråd tidligere også, om jeg ville få bedre bilde med LG50PS3000 enn på min 42" Panasonic TH-PX70, der er det ingen som har lagt inn svar, men takk til chappa som la inn en erfaring

jævla tåpelig at det skal være slik. men det virker på meg som at det kommer ann på hva "den indre kjernen" her på forumet synes er bra. resten drites i. men dette er jo ett nerd forum delux, så man kan vel ikke vente annet!

takk for meg her inne. takk til de som faktisk tok seg tid til å svare meg.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har faktisk helt rett. Synd at det skal være slik. Kjipt at du stikker...

LG er heller ikke et "godkjent" merke her, men se f.eks på AVForums.com. Der har du utallige tråder om LG. LG er tydeligvis mye større i England. Panasonic og Pioneer kommer kjapt inn i bildet, selv om disse koster dobbelt så mye osv..."I FORHOLD TIL PRIS" er "vanskelig" her, men det er bare å holde ut og fokusere på lengre tråder.

Når det gjelder PS3000 så har jeg ikke sett den, men jeg veit at PS3000, PS6000 og PS7000 er ganske like og da er dette en UTROLIG bra plasma til prisen. Absolutt å anbefale. Full HD og 50" til 8000 kr? Valget burde være enkelt for de som har en trang lommebok

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Dårlige greier...hadde forventet mer av dette forumet...det er virkelig AV dette forumet
    Det var da volsomt......

Ikke for å si noe stykt om LG og denne skjermen, men her etterspør du altså bruker erfaringer, og forventer at mange av de ivrigste lyd og bilde entusiastene velger en LG50SP3000, som av de enkleste og billigste full HD plasma skjemene på markedet i dag.

For egen del, så har jeg bare sett denne plasma skjermen i butikk, og kan ikke uttale meg så veldig mye om bildekvaliteten ettersom kildemateriale og oppsettet ellers var ukjennt.

Det jeg så var ikke spesiellt fordelaktig, men har en mistanke om at det ikke bare var skjermen sin skyld....

En ting er det å få tilbakemeldinger om andre brukeres erfaring, men det er jo sånn at det vil være personlige subjektiv informasjon, som nødvendigvis ikke sier så veldig mye om hvordan du opplever produktet.
    Hva med hvordan skjermen er tenkt brukt med kilde og sitte avstand, i et lyst eller mørkt rom med direkte sollys osv?....

Vil derfor anbefale deg å sjekke ut denne skjermen selv først og planlegger utifra det oppsettet som du har tenkt å benytte den i.
    Da vil du jo også kunne forstå mer av eventuelle tilbakemeldinger, om fordeler og ulemper osv også.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av billy the kid
    jævla tåpelig at det skal være slik. men det virker på meg som at det kommer ann på hva "den indre kjernen" her på forumet synes er bra. resten drites i. men dette er jo ett nerd forum delux, så man kan vel ikke vente annet!

Kanskje den indre kjernen er inne på noe?

Det er veldig lett å stille krav og klage hvis man ikke får det som man vil.

Av de 5 inleggene jeg har lest av deg her inne, så har kanskje ikke de bidratt så veldig mye for å utvide AVhorisonten og å gjøre dette til et bedre og mer informativt for andre avforum brukere.

Håper i middlertid på at du vil fortsette å dele dine kunskaper med oss andre, det er jo de som velger de skjemene du etterspør som også må dele denne informasjonen med andre, ikke de som du kaller "den indre kjernen" som jo har valgt andre modeller.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Denne skjermen LG50PS3000, koster 14999 på Expert, har sett den utstilt på Expert idag, der stod den side om side med Panasonic Samsung Philips og Pioneer.
    Jeg kunne ikke se så store forskjellen på de, syns det var fine farger på LGen, sortnivået var så og si likt på Samsung, Panasonic og LG. En liten kuriositet...panorering på Panasonic(FullHD) hakket littegrann, mens på LG gikk den sømløst. Samsungen var fint bilde på også, men var finere farger på LGen. Pioneeren var sort i bildet ja, bildet ble litt for mørkt på den syns jeg, sånn totalt sett, fargebildet ble for mørkt i forhold til de klare fargene på Samsung og LG, men alt kan vel stilles på, Philipsen var LCD og...flotte og klare farger, men er de LCD trynene på folk i skjermen, Plasma flyter bedre. Kjøper nok LGen, men har jo skjønt at det er dyr tv som gjelder, og jeg vil ikke få et godt bilde uten å betale skjorta. Var innom HI FI klubben endag....var Pioneer som ble anbefalt, LG var dårlig sa han. Men jeg får ta sjansen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av billy the kid

tjah... det er ofte mye livlig diskusjon i ulike tråder rett etter vårslippet av modeller, og der sonderer "miljøet" seg frem til hva som er de mest spennende modellene, både utifra kvalitetsparametre og "bang for the buck" faktor. det som går igjen år etter år er at man ender på en 3-4 modeller som man generelt liker, og disse representerer de fleste prisklasser.

når man da har en slik kjerne av skjermer som er generelt foretrukket, er det kansje ikke så rart at disse blir anbefalt av "forumets indre kjerne" .

når det gjelder LG skjermer er de ganske godt diskutert i en annen tråd, men PS8000 og PS6000 er vel de skjermene som blir trukket frem der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

knallkjøp

Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Ikke sikkert det kommer så mange tilbakemeldinger hvis ingen har LG produkter.
    I dag fikk jeg tatt en titt på min fars nye 50" LG tv. Ut i fra den 5 minuters titten jeg fikk se, så må vel dette være ett av de beste tv kjøpene du kan gjøre for øyeblikket. I forhold til mitt eget Pioneer Krp 500M er i hvert fall ikke jeg i tvil om hva som er det beste kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skrev om min første erfaring i en annen tråd

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1222041

Bruker nå vga-tilkobling fra PC til PS3000 - siden jeg ikke var helt happy med hvordan HDMI fungerte. Sett noen filmer de siste dagene og HD-saker ser glimrende ut.

ting jeg savner fra en skjerm som koster tre ganger så mye(5090):
    -dot by dot fra videokilde, evt velge at HDMIkilde er PC-kilde. Her må man nesten gå for VGA desverre, eller HDMI og vite a man ikke får se mer enn ~98% av bildet.
    -gradering er litt smoothere på pioneer, men ikke noe man virkelig legger merke til i vanlige situasjoner...
    -svartnivået fra Kuroene er ikke til å slå, men dette er heller ikke noe man tenker på når man ser på ting. Synes den funker knall jeg.

Jeg har ikke hatt problemer med image retention. Jeg har kjørt vaskeprogram en del nå i begynnelsen, men vet ikke om dette har hatt noen positiv effekt eller ikke. Har sett en eller to ganger at deler av wallpaper fra PC har hengt igjen ett minutt eller to over video hvis det har vært helt ensfarget mørk video, men har mest vært forundret over enn plaget over det.

Kan ikke si noe om hvordan vanlig TV ser ut - det får noen som har koblet det til si

all in all veldig happy med skjermen så langt. Glad jeg ikke la ut en haug med penger på en pioneer som bare jeg hadde sett var bedre enn den jeg har nå...

f

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •