Bølger over skjermen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bølger over skjermen

Hei alle

Har anskaffet meg en Samsung LE40A856. Har oppdaget at jeg får bølger rullende oppover skjermen, dette skjer konstant men er mest synlig når bakgrunnen blir ensfarget. Har dette problemet også når jeg ser på DVD. Har en digital dekoder og en vanlig DVD spiller koblet til, begge via scart. Bølgene blir mindre synlige (tror jeg) om jeg slår av 100 Hz motion plus funksjonen.
    Dette er utrolig irriterende. er det noen som har ideer om hva som kan gjøres? Har kun hatt TV'en tre dager.

Bøsa

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering

Har også prøvd å gå utenom dekoder, altså rett i antenneuttaket med samme resultat.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med et galvanisk skille på antenneledningen? Hvis bølgene forsvinner når du kobler ut antenneledningen kan dette være løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde galvanisk skille uten at det gjorde noen forsjell. Men takk for forslaget. Stripene er der som sagt enten vi kjører fra antenne eller DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lever TVen tilbake til forhandler for å få det fikset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Lever TVen tilbake til forhandler for å få det fikset.
    Jeg har også bølger på min Sammy M86 men regner med at det er for sent å klage på dette nå ettersom denne ble kjøpt på HIfiklubben Mai 2007...

Var nok litt for naiv denne gangen så synd.

Er det ikke bare 2 års garanti på tv´r?

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde oxo noen bølger eller lignende på min Pioneer TV for en stund tilbake.
    Men di forsvant da jeg justerte ned lyden litt

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Jeg har også bølger på min Sammy M86 men regner med at det er for sent å klage på dette nå ettersom denne ble kjøpt på HIfiklubben Mai 2007...

Var nok litt for naiv denne gangen så synd.

Er det ikke bare 2 års garanti på tv´r?
    5 års reklamasjonsrett :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    5 års reklamasjonsrett :-D .
    Herregud, jeg ringte Samsung og de sa at garantien var utgått som seff er 2 år. For at reklamasjonsretten skal virke så må jeg bevise at dette problemet har oppstått fra dag 1... Det blir jo enkelt! (Hvordan skal man bevise dette...?)

Jeg har også en liten pixelfeil så jeg kontaktet Hifiklubben der jeg kjøpte den og de skal ta den inn for å undersøke den i neste uke så håper det blir en ordnings..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Herregud, jeg ringte Samsung og de sa at garantien var utgått som seff er 2 år. For at reklamasjonsretten skal virke så må jeg bevise at dette problemet har oppstått fra dag 1... Det blir jo enkelt! (Hvordan skal man bevise dette...?)

Jeg har også en liten pixelfeil så jeg kontaktet Hifiklubben der jeg kjøpte den og de skal ta den inn for å undersøke den i neste uke så håper det blir en ordnings..
    Så lenge TV får feil innenfor 5 år er det leverandør som har bevisbyrden. De må i fall bevise at det er brukerfeil eller andre årsaker som har forårsaket skaden. Det er de som er proff i denne sammenheng og kan ikke skyve dette over på kjøperen. ...men de prøver seg vel - Samsung sin support (eller de to guttungene som en sa) har vel ikke overbevist i det siste.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja det var godt sagt.

Var en Svenske i tlf som helst ville bli fortest mulig ferdig med samtalen.

Takk for info, blir spennende å se hva de sier etter den har vært på service.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som det er behov for en liten oppklaring i forbrukerkjøpslovens regler.
    forbrukerkjøpsloven gir en alminnelig reklamasjonsrett på to år. for ting som er ment å vare vesentlig lengre enn to år (slik som en tv), er reklamasjonretten 5 år.

For å få rettet mangelen (eller få prisavslag eller nytt produkt) må du imidlertid reklamere innen rimelig tid. dette er ca 3 måneder. Du må altså ta kontakt med butikk eller produsent innen 3 måneder etter at feilen oppsto. Det er ingen regel om at du må sannsynliggjøre at feilen er der fra dag 1 (snarere tvert i mot. er tvn et år gammel og du gjør gjeldene at feilen har vært der hele tiden, har du reklamert for sent).

Det er også verdt å nevne at forbrukerkjøpsloven gjelder helt uavhenig av hva produsenten selv måtte garantere. En garanti fra produsenten som gir mindre rettigheter enn forbrukerkjøpsloven gjelder ikke, og en garanti er bare en garanti hvis den gir bedre rettigheter.

Moralen er altså gi beskjed så fort som mulig!
    hilsen ole

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjos
    For å få rettet mangelen (eller få prisavslag eller nytt produkt) må du imidlertid reklamere innen rimelig tid. dette er ca 3 måneder. Du må altså ta kontakt med butikk eller produsent innen 3 måneder etter at feilen oppsto. Det er ingen regel om at du må sannsynliggjøre at feilen er der fra dag 1 (snarere tvert i mot. er tvn et år gammel og du gjør gjeldene at feilen har vært der hele tiden, har du reklamert for sent).
    Enig med alt du skriver, bortsett fra de tre månedene. Kan ikke se at dette er noe etablert standard og det vil nok avhenge fra sak til sak hva som er "rimelig".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fristen følger av forbrukerkjøpslovenes forarbeider, men beklager det er to måneder og ikke tre. Det kan tenkes særtilfeller der denne fristen er lengre, men i praksis er det tomånedersfristen som gjelder
    sitat:
    Første ledd innebærer at kjøperen, dersom han eller hun vil påberope seg en mangel som grunnlag for krav overfor selgeren, må gi selgeren melding om dette innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Denne fristen er likevel alltid to måneder fra mangelen ble oppdaget. Når det gjelder forståelsen av første punktum, vises det til NOU 1993:27 s. 129. Annet punktum er nytt, og gjennomfører forbrukerkjøpsdirektivet artikkel 5 nr. 2, jf nærmere om dette i punkt 3.15.1.6. Når det gjelder forholdet mellom to måneders fristen i første ledd og fristen i annet ledd, vises det til punkt 3.15.2.6. Departementet har omformulert første ledd noe sammenlignet med forslaget i høringsnotatet, med sikte på å klargjøre at to års fristen i annet ledd er uberørt av to måneders fristen i første ledd.

To måneders fristen starter å løpe på det tidspunktet forbrukeren oppdager mangelen. Det er ikke tilstrekkelig for friststart at forbrukeren burde ha oppdaget mangelen. En annen sak er at forbrukeren kan ha lengre reklamasjonsfrist enn to måneder regnet fra han burde ha oppdaget mangelen, jf nedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bjos: takk for info, var overhodet ikke klar over at fristen var såpass kort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •