Samsung LE40B535 Kalibrering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40B535 Kalibrering

Er det noen som har en bra kalibrering på denne TV'en?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest at det er mulig å hente et relativt bra sortnivå ut av denne tven, men har dessverre ingen settings...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på denne tråden og bumper litt. Er desperat etter å få idealinnstillingene på denne TV-en

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

test på dinside

kanskje det kommer noen instillinger i tråden der

Samsung LE40B535 - DinSide Data

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger det ute idealinnstillinger for b535 på linker i forrige post..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest side opp og side ned på dinside, men ikke funnet innstillingene. (er vel ikke det screenshotet vel ? sharpness på 30 ??) Skal hjelpe en kammerat.

Edit: der var de ja,

Hei! Husk at hvilke innstillinger som er optimal for deg kan avvike fra disse. Det avhenger av mange ting, som rommets belysning, signalets karakter og personlige preferanser. Bruk mine innstillinger mer som en pekepinn enn fasit. Bakbelysn 7, kontrast 90, lysstyrke 50, skarphet 30, farge 46, nyanse g50/r50, svartnivå av, dyn kontrast medium, gamma 0, fargerom naturlig, hvitbalanse uendret, hudfarge -1, kangforbedring på, digital nr lav.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte de innstillingene på en 37 tommer syns bildet ble veldig utvasket. Syns det ble mye bedre med et par knepp opp på baklys og ned til 20-25 på lysstyrke. Litt usikker på om jeg liker så mye baklys. Må vel begynne på scratch.

Jeg var på en side en gang som inneholdt en liste med masse TVer, så kunne man velge sin modell og få opp innstillinger, men har glemt adressen. Noen som vet om siden?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eksisterer generelt ingen fasit på hva man skal sette de forskjellige alternativene til. Og knapt en veiledning.

Alt varierer ifra øyet som ser, rommet skjermen er i, til panelet og produksjons-tiden(iform av dato).

Det beste redskapet man har på amatør-nivå, er en kalibrerings-plate.
    Da har man et fast utgangspunkt og tilpasser alt utifra det.

Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig bilde

Hei.

Har akkurat kjøpt denne tvn brukt, og er veldig misfornøyd med bildet. Hadde en Sony KDL40W-2000 før (gikk dessverre i bakken), og regnet med at siden denne var litt nyere, så ville bildet ikke være noe dårligere.

Bildet hakker voldsomt, ikke bare ved raske panoreringer, men uansett bevegelse i bildet. Har forsøkt forskjellige instillinger, men det ser bare helt j***** ut.

Noen som har peiling på Samsung e.l., som kan gi meg tips som muligens kan forbedre bildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ninjaspliff
    Hei.

Har akkurat kjøpt denne tvn brukt, og er veldig misfornøyd med bildet. Hadde en Sony KDL40W-2000 før (gikk dessverre i bakken), og regnet med at siden denne var litt nyere, så ville bildet ikke være noe dårligere.

Bildet hakker voldsomt, ikke bare ved raske panoreringer, men uansett bevegelse i bildet. Har forsøkt forskjellige instillinger, men det ser bare helt j***** ut.

Noen som har peiling på Samsung e.l., som kan gi meg tips som muligens kan forbedre bildet?

Det jeg bruker når jeg kalibrerer Samsung er å ta utgangs punkt i Film modus som regel. Skru av alt av bildebehandling og alle andre funksjoner til AV.
    Denne tvn har ikke all verden av bildebehandlings motor noe som er forståelig ut fra prisen men gir meget gode bilder iforhold til pris! Hakker det like ille ved alle kilder?

Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det jeg bruker når jeg kalibrerer Samsung er å ta utgangs punkt i Film modus som regel. Skru av alt av bildebehandling og alle andre funksjoner til AV.
    Denne tvn har ikke all verden av bildebehandlings motor noe som er forståelig ut fra prisen men gir meget gode bilder iforhold til pris! Hakker det like ille ved alle kilder?

Nei, kilder med bedre oppløsning er bedre ut, men fortsatt - unnskyld fransken min - ræva, IMO.

Nedlastet SD film ser forferdelig ut. Deler av bildet hakker uavhengig av resten av bildet(!).
    Tv-sendinger i HD (1080i) er helt ok, men fortsatt er det mye hakking i bildet.
    Games på PS3'en ser helt smooth ut, faktisk. Ingen lag/hakking (så vidt jeg har sett hittil), og fint bilde.

Er det "juddering" det kalles når bildet hakker ved panorering?

Har testet en Philips PFL8404 også, men det leverte jeg tilbake. Der var problemet at man måtte skru av alt av funskjoner for å unngå forsinkelse i bildet (og dermed lyden i forhold til surround-recieveren min), og i tillegg så tv-bilder unaturlig skarpe ut. Det verste var at bildet på PS3-games så helt for j***** ut. F.eks. i Modern Warfare 2 fikk man blåe etterslep på bildet når man beveger seg; det syntes spesielt godt mot brune bakgrunner. Dette er nå borte på Samsungen.

Min erfaring så langt, etter å ha testet en nesten ny Philips og denne Samsungen er at Sony Bravia er helt sjef. Det var min første LCD, og jeg hadde hele tiden minstanke om at Sony er hakket foran konkurrentene sine. Det ser ut som om jeg hadde rett. En 4 år gammel KDL40W2000 feier gulvet med begge disse skjermene - i alle fall som en allround TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har hatt denne tv`en i et par mnd tid nå. Å er egentlig fornøyd med den. Men i dag la jeg merke til i Red Dead Redemtions til Xbox360 at skjermen hadde en vertical nesten "usynelig strekt".

Letteste måten og si dette på blir og dele skjermen i 3. Du har venstre, høyre, å senter del av skjermen.

Den er høyre delen av skjermen som har en veldig svak "vertikal stripe" som synes best mot mørk/lys blå himmel eller et bilde med kun en farge.

Jeg kan ikke se at skjermen er skadet, jeg har testet på PS3 + Xbox mot diverse spill osv.

Det som er merkelig er at den sees, men ødelegger ikke bilder. Farger osv er korrekt. Men det er plagsomt og plutselig se det når bildet blir litt mørkere.

Har noen av dere opplevd noe slikt før? Mener ikke og ta over tråden her men setter pris på svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •