philips 37pf3321 misfarging på skjerm (haster)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
  1. #1
    Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Angry philips 37pf3321 misfarging på skjerm (haster)

    hei foreldrene mine har en philips 37pf3321, som har begynt å fått misfarging på venstre side av skjermen(en flekk på rundt 25-30cm i lengde).
    dette vises spesielt i mørke/blålige scener ved at det som skal være blått / lyst blir vist som lilla inne i flekken.
    det er snakk om en 37tommers lcd tv.
    tv´en er rundt 1-1,5 år gammel og er kjøpt på elkjøp.
    så jeg lurer på om det er noen måte å fikse dette på eller om jeg skal prøve å få reklamasjon på den.
    skal til byen i morgen så hadde vøre greitt å få svar før det.

    takker for svar.

  2. #2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Toby91
    hei foreldrene mine har en philips 37pf3321, som har begynt å fått misfarging på venstre side av skjermen(en flekk på rund 25-30cm i lengde).
    dette vises spesielt i mørke/blålige scener ved at det som skal være blått / lyst blir vist som lilla inne i flekken.
    det er snakk om en 37tommers lcd tv.
    tv´en er rundt 1-1,5 år gammel og er kjøpt på elkjøp.
    så jeg lurer på om det er noen måte å fikse dette på eller om jeg skal prøve å få reklamasjon på den.
    skal til byen i morgen så hadde vøre greitt å få svar før det.

    takker for svar.

    Prøv på en reklamasjon, høres ut som en defekt
    Kan jo spørre pent, kanskje de kan teste den for deg kjapt i butikken også

  3. #3
    Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    update: sjekka litt nærmere på skjermen idag (skal utover i morgen) og det viser seg at det er endel slike flekker/striper av lilla farge rundt om på skjermen. heldigvis er ikke de så godt synlig som den største flekken.
    noen som vet for lenge reklamasjons retten er på en slik tv?
    har hørt 5 år, men er ikke sikker.

    og hvor lenge har jeg garanti for produktfeil?

    takker for svar

  4. #4
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har 5 års reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil, noe som innebærer at TV skal fungere feilfritt i 5 år. Glem garanti da den mest trolig har gått ut, selv om noen fabrikater kan ha forlenget garati på på panelet.

    Burde gå greit å få på reklamasjon. Hvis de krangler så må de bevise at feilen skyldes brukerfeil og ikke omvendt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

  5. #5
    Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    denne tråden har jeg helt glemt av.
    leverte ut tven og fikk den igjen en liten stund etter sommerferien.
    fikk med en melding der det stod ingen feil funnet.
    de kan da for pokker ikke ha ungått å sett fargefeilene.

    så nå sliter jeg med å overbevise foreldrene mine til å ta med tven tilbake til Elkjøp.
    jeg mener vi har rett på pengene tilbake eller ny tilsvarende tv.
    men foreldrene mine tror ikke vi vill få noe i det heletatt.

    så hva mener dere har vi rett på ny tv eller pengene tilbake?

    takker for svar mvh Toby91

  6. #6
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen av delene da selger har to avhjelpsforsøk for samme feil. Verkstedet er ikke endel av elkjøp konsernet og forøvrig tjener penger på å finne feil og reparere de.

  7. #7
    Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    aha.
    skal prøve å levere den inn engang til da.
    men nå skal jeg få selgeren til å teste tven før jeg drar derfra.

  8. #8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det veldig viktig at du beskriver feilen nøye.
    Det holder ikke med "det er noe galt med skjermen" eller "fargene er feil"
    (Ikke at jeg sier du har gjort det altså).
    Hva slags missfarging dere ser, hvor på skjermen og når den sees godt må føres opp nøye.

    Du har naturligvis testet alle påkoblede ting?
    Har de f.eks en Dekoder?
    Eller en HDD/DVD Opptaker hvor signalet går igjennom?

    Sees problemet like godt på en DVD/VHS film?
    Slike ting er enkelt å teste hjemme, og burde gjøres før du evt tar TVen ut av huset.

    Om det ikke er det som er feil sier du det til Servicepersonen på Elkjøp så han kan skrive på det og.

    Lykke til

  9. #9
    Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har gjort alt det testet til ogmed med en flere tv`er.
    for å si det slik misfargingene ser du best ved mørke scener og helt lyse scener.
    spurte også service personen på elkjøp om han kunne teste den før vi dro men dette var han ikke helt villig til.

    forklarte hvor flekkene er og hvordan man ser de best.

    så vi får se om det ordner seg.
    takker for svar
    mvh Toby91

  10. #10
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det beste er ofte å ta bilde av feilen. Legg det over på en minnepenn som du sender med (så billig som mulig ettersom den forsvinner). På den måten har du sikret deg noe form for dokumentasjon som du sender med tv'en. I tillegg er det lettere for noen på service å se på det i stedet for å eventuelt skulle koble til en tv med alt som følger med når det er andre som venter i kø/mange andre ting som skulle vært gjort

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •