46\47" LCD valgets kval...Samsung vs Philips. Meninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 46\47" LCD valgets kval...Samsung vs Philips. Meninger?

Hei!

Står nå på randen til å bytte ut min Powerbut Tatung fra 2007.
    Mine valg er som følger:
    - Samsung LE46A856

- Samsung LE46B650

- Philips 47PFL7603H

Alle ligger rundt 10 000 lappen i pris.
    856 er satt mye ned pga nye modeller og har mangler stort sett kun Media 2.0 fra den nye 650. Liker designet på 856 bedre enn 650.
    Det eneste som plager meg med 856 er glassplaten på skjermen da den skal stå på veggen atmed et vindu.
    Philips skjermen er en litt eldre skjerm, men design og bildekvalitet er strålende.
    Hva mener folket? Noen med erfaringer på disse skjermene? All hjelp mottas med stor takk

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er små forskjeller på de skjermene bildemessig. Her bør du vektlegge design, ekstrautstyr (mediastreaming m.m.) og lydkvalitet. Hva betyr mest for deg?

Personlig ville jeg satset på en Edge LED fremfor konvensjonell LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det er små forskjeller på de skjermene bildemessig. Her bør du vektlegge design, ekstrautstyr (mediastreaming m.m.) og lydkvalitet. Hva betyr mest for deg?

Personlig ville jeg satset på en Edge LED fremfor konvensjonell LCD.
    Det ville vell jeg også satset på hvis jeg hadde midlene til det
    Heller mest mot 856 da denne har DLNA. Det eneste som sagt som gjør meg litt bekymret er refleksjon.......Har lest litt og mange mener bildebehandlignen i Philips skjermer er suveren.
    Hadde det ikke vært for refleksjons issuet så hadde 856en hunget på veggen nå. Stuvinduet er 40cm fra veggen der tven henger.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redlabel
    Det ville vell jeg også satset på hvis jeg hadde midlene til det
    Heller mest mot 856 da denne har DLNA. Det eneste som sagt som gjør meg litt bekymret er refleksjon.......Har lest litt og mange mener bildebehandlignen i Philips skjermer er suveren.
    Hadde det ikke vært for refleksjons issuet så hadde 856en hunget på veggen nå. Stuvinduet er 40cm fra veggen der tven henger.
    Refleksjoner fra lyse vinduer kan fort bli et problem med blank kontrastglass slik som det ihvertfall er på 8-serien til Samsung. Nok til at du kanskje bør vurdere andre skjermer som Sony eller Philips, som ofte har matt overflate.

Når det gjelder bildebehandlingskretsene til Philips, så skal jeg innrømme at de gjør det bra på det området. Men de fleste entusiaster slår av disse funksjonene da de ofte har uønskete bivirkninger som overgår gevinsten. Det være seg en generell opplevelse av unaturlige bilder, input-lag, bildebehandling som går i disfavør skarphet, artifakter rundt objekter i bevegelse m.m. Men i noen tilfeller kommer de til sin rett, særlig da på dårlige signaler eller sport. Til høyoppløst materiale vil man behandle signalet minst mulig, da det som oftest er av god kvalitet i utgangspunktet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation tv

nei alle hd signaler har godt av en god scaler for (rens) av hd signalet ,stor forskjell med og uten et behandlet hd signal

optoma hd80 jeg hadde ble syl skarp med optoma hd3000 upscaler med hd signaler, mot native 1080p rett i pj en

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer Philips ville jeg heller gått for oppfølgeren til 7403 serien.
    F.eks 42PFL7404H. Bør forvente bedre bildebehandling og kontrast på den nye modellen blant annet.
    Du får denne til nesten samme pris som du har sett på 7403 modellene på enkelte nettsider. 47 tommeren bør være rett rundt hjørnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Hvis du vurderer Philips ville jeg heller gått for oppfølgeren til 7403 serien.
    F.eks 42PFL7404H. Bør forvente bedre bildebehandling og kontrast på den nye modellen blant annet.
    Du får denne til nesten samme pris som du har sett på 7403 modellene på enkelte nettsider. 47 tommeren bør være rett rundt hjørnet.
    Har sett litt på den, men er litt fengslet av Ambilight funksjonen på 76 serien.
    Ser at 7404 har Pixel precise behandlingen som skal være hakke bedre enn den gamle....De har derimot ikke dlna.
    Kan se ut som jeg lander på samsung 856.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Står nå på randen til å bytte ut min Powerbut Tatung fra 2007.
    Mine valg er som følger:
    - Samsung LE46A856

- Samsung LE46B650

- Philips 47PFL7603H

Alle ligger rundt 10 000 lappen i pris.
    Jeg ville nok valgt Samsungen. 856-serien har gjort det ganske bra i tester. Ifølge et par forbrukerundersøkelser jeg har lest så er Samsung også bedre når det gjelder pålitelighet.

Kjenner ikke helt igjen beskrivelsen som enkelte her har kommet med om at Phillips er "suverene" på billedbehandling. Her er mitt inntrykk at både Sony og Samsung ligger foran konkurrentene. En kan jo f.eks. se på profesjonelle omtaler, der er det som regel Sony eller Samsung som stikker av med seieren, og billedbehandlingen er ofte et moment som trekkes frem (når det gjelder plasma så er naturligvis Pioneer ledende med sine Kuro-skjermer, men det kan fort endre seg med tanke på de raske fremskrittene som Samsung gjør på plasmafronten for tiden).

EDIT: Kan kanskje tillegge at Phillips riktignok var blant de ledende på markedet innen CRT-skjermer (sammen med Sony). Jeg hadde selv en Phillips-skjerm i den øvre prisklassen som jeg var ganske fornøyd med, selv om jeg aldri brukte bevegelsesutjevningsfunksjonen til Pixel Plus. Men nå har bildet endret seg litt, og Sony har fått mye ros for sine Bravia-skjermer, ikke minst på grunn av billedbehandlingen og den presise fargegjengivelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på den, men er litt fengslet av Ambilight funksjonen på 76 serien.
    Ser at 7404 har Pixel precise behandlingen som skal være hakke bedre enn den gamle....De har derimot ikke dlna.
    Kan se ut som jeg lander på samsung 856.
    8404 har Ambilight og er ellers den samme som 7404.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg ville nok valgt Samsungen. 856-serien har gjort det ganske bra i tester. Ifølge et par forbrukerundersøkelser jeg har lest så er Samsung også bedre når det gjelder pålitelighet.

Kjenner ikke helt igjen beskrivelsen som enkelte her har kommet med om at Phillips er "suverene" på billedbehandling. Her er mitt inntrykk at både Sony og Samsung ligger foran konkurrentene. En kan jo f.eks. se på profesjonelle omtaler, der er det som regel Sony eller Samsung som stikker av med seieren, og billedbehandlingen er ofte et moment som trekkes frem (når det gjelder plasma så er naturligvis Pioneer ledende med sine Kuro-skjermer, men det kan fort endre seg med tanke på de raske fremskrittene som Samsung gjør på plasmafronten for tiden).

EDIT: Kan kanskje tillegge at Phillips riktignok var blant de ledende på markedet innen CRT-skjermer (sammen med Sony). Jeg hadde selv en Phillips-skjerm i den øvre prisklassen som jeg var ganske fornøyd med, selv om jeg aldri brukte bevegelsesutjevningsfunksjonen til Pixel Plus. Men nå har bildet endret seg litt, og Sony har fått mye ros for sine Bravia-skjermer, ikke minst på grunn av billedbehandlingen og den presise fargegjengivelsen.
    Takker for informativt svar. Har også forstått det slik at en del av disse bildeforbedrings kretsene kan i noen tilfeller herpe mer en de gjør godt.
    Blir bestilt en 856 i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •