LG - kvalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG - kvalitet?

Vi skal kjøpe ny TV, og jeg har problemer med å overbevise min kone om at noe annet enn Sony faktisk kan brukes. Har skjelet litt til LG 60PS8000, men fikk beskjed om at LG "var noe drit", broren hadde vist hatt to LG-tv'er som hadde tatt kvelden.

Så, kan jeg kalle LG "kvalitet"?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snuble
    Vi skal kjøpe ny TV, og jeg har problemer med å overbevise min kone om at noe annet enn Sony faktisk kan brukes. Har skjelet litt til LG 60PS8000, men fikk beskjed om at LG "var noe drit", broren hadde vist hatt to LG-tv'er som hadde tatt kvelden.

Så, kan jeg kalle LG "kvalitet"?
    LG er absolutt kvalitet!
    De begynner å bli større og større i Norge.
    LG har enda ikke fått den status de fortjener i her på berget.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har høy kvalitet. Selvsagt lager de produkter i alle prissjikt, men det gjør da også Sony. Nei, du får fortsette å overbevise.

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG og Samsung er vell de to som satser hardest og får best resultat til en bra mynt. LG kan du trygt satse på som et kvalitetsprodukt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at de som har skrevet innleggene over ikke har skjønt hva du EGENTLIG spurte om....

Når det gjelder lyd / bildekvalitet og funksjonallitet har LG skjerpet seg kraftig de siste 2 årene. Men henger nok fortsatt litt etter Samsung og Sony på LCD fronten.

Når det kommer til produksjonskvalitet ( feilproduksjon o.l. ) sliter LG fortsatt.
    Både Phillips og LG har i en årrekke vært blandt de værste i denne disiplinen.
    Her er nok Sony og Panasonic helt overlegen, mens Samsung ligger midt på treet.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG var ganske labert før, men kom seg veldig med LG5/6/7 modellene og PG6/7. Nå har de kommet med LH3/4/5/7 som er faktisk utrolig bra modeller. Spesielt LH4000 og LH5000 der du får Full HD og 100 hz/200 hz til en meget bra pris. Så LG er mye for penga.

PS8000 har jo også blitt skrytt opp i skyene, så en 60PS8000 er vel ikke noe dårlig valg når du får den til 19995 på komplett.no :-D

PS8000 og LH5000 er sikre valg i min mening...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    LG var ganske labert før, men kom seg veldig med LG5/6/7 modellene og PG6/7. Nå har de kommet med LH3/4/5/7 som er faktisk utrolig bra modeller. Spesielt LH4000 og LH5000 der du får Full HD og 100 hz/200 hz til en meget bra pris. Så LG er mye for penga.

PS8000 har jo også blitt skrytt opp i skyene, så en 60PS8000 er vel ikke noe dårlig valg når du får den til 19995 på komplett.no :-D

PS8000 og LH5000 er sikre valg i min mening...
    Det får vi håpe! Har jo en 60PS8000 stående i stua, enda ikke fått pakket den opp og hengt den på veggen. Men gleder meg!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Når det kommer til produksjonskvalitet ( feilproduksjon o.l. ) sliter LG fortsatt.
    Hva har du av grunnlag for å hevde dette?

Finnes det noe dokumentasjon på hvilke produsenter OG varer som har flest produksjonsfeil/reklamasjoner?

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hva har du av grunnlag for å hevde dette?

Finnes det noe dokumentasjon på hvilke produsenter OG varer som har flest produksjonsfeil/reklamasjoner?

Lurer på akkurat det samme.Fakta på bordet takk

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lg er en gjennomsnits levrandør som av og til kommer med noen sjefskjøp.

Foreldrene kjøpte overaskende nok en 50" lg plasma for ca 14+ dager siden til knapt 7000 kr.
    Er overasket bra bilde når en ser på tv med rikstv.
    Kan ikke uttale meg om HD da det ikke er prøvd ut enda.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Tror nok at de som har skrevet innleggene over ikke har skjønt hva du EGENTLIG spurte om....

Når det gjelder lyd / bildekvalitet og funksjonallitet har LG skjerpet seg kraftig de siste 2 årene. Men henger nok fortsatt litt etter Samsung og Sony på LCD fronten.

Av det jeg har fått med meg via jobben så ligger det ganske likt mellom alle produsentene. Ingen er feilfrie, men den tv produsenten som hadde definitivt minst feil var Pioneer. Selv om de har hatt en del saker med buzz i det siste.

Amoi derimot? Tidenes største drittmerke når det gjelder kvalitet. Var vel retur på ca. 30-50% av tvene...

Så jeg vil si alle ligger likt...og det er egentlig tullete å påstå dette, med mindre du har lange lister å vise til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har fått med meg via jobben så ligger det ganske likt mellom alle produsentene. Ingen er feilfrie, men den tv produsenten som hadde definitivt minst feil var Pioneer. Selv om de har hatt en del saker med buzz i det siste.

Amoi derimot? Tidenes største drittmerke når det gjelder kvalitet. Var vel retur på ca. 30-50% av tvene...

Så jeg vil si alle ligger likt...og det er egentlig tullete å påstå dette, med mindre du har lange lister å vise til.
    Man må jo også regne med at LG selger betydelig fler TV`r enn Pioneer, så det kan jo hende forskjellen ikke er så stor i praksis.
    I forrige århundre hadde jeg en LG (Goldstar) 20" CRT TV i 10 år uten problemer, så jeg ville ikke være redd for å kjøpe LG igjen.

Ihvertfall ikke med norske garantibetingelser.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ca et år siden kjøpte jeg LG 42PG6000. Et halt år etter supplerte jeg med Pioneer KRP-500M. Pioneer'n måtte til rep etter 3 mnd - bytte av panel, men LG'n er like fin.

Har hatt av bakplate på begge og studert innmaten. Kan ikke se at materialbruk, byggekvalitet etc skiller seg vesentlig mellom de to merkene - i alle fall ikke om man tar prisen med i betraktning.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG het, som kanskje noen av dere husker, Goldstar før. De skifta navn pga et elendig rykte. Men det var før. Hvordan det er nå vet jeg ikke, men jeg kommer aldri til å få meg til å kjøpe LG.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG er heldigvis ikke Goldstar lengre. Så trygt å kjøpe det nå. Har kommet seg veldig siste året. 42LH5000 fikk full score i What Hi Fi. :-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG er heldigvis ikke Goldstar lengre. Så trygt å kjøpe det nå. Har kommet seg veldig siste året. 42LH5000 fikk full score i What Hi Fi. :-D
    What Hi-Fi vurderer vel ikke pålitelighet, men etter rykter jeg har hørt, er det en helt annen byggekvalitet på LG nå enn det var før. Gammelt navn trenger heller ikke å bety noe. De har vært ganske store på PC-skjermer en stund også.

Jeg tok faktisk sjansen på å kjøpe LG kjøleskap :-)

Newcomer eplehagen sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    LG het, som kanskje noen av dere husker, Goldstar før. De skifta navn pga et elendig rykte. Men det var før. Hvordan det er nå vet jeg ikke, men jeg kommer aldri til å få meg til å kjøpe LG.

...og før de het GoldStar, het de Lucky Goldstar. Derav navnet LG

Lucky Goldstar lagde slitesterke produkter på 60 og 70-tallet, men lå langt tilbake på utviklingen. Dette endret seg etterhvert, men på 80- og tidlig 90-tallet var GoldStar kjent for å være noe møkkaprodukter med svært begrenset levetid (det var også Samsung og forsåvidt alt annet fra Korea).
    Dette er nå totalt endret.
    Koreanerene har skjerpet seg kraftig og LG er nok stort sett produkter av helt ok kvalitet. Ikke noe å frykte - tror jeg

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lucky Goldstar!! Hehehe. Slike navn borger ikke akkurat for god kvalitet.

Mobilene til LG har fått OK kritikker i tester, men mange har hatt problemer med holdbarheten. Problemene dukker opp etterhvert, ikke nødvendigvis i løpet av en 5-timers test.

Newcomer eplehagen sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Lucky Goldstar!! Hehehe. Slike navn borger ikke akkurat for god kvalitet.
    Enig. Så skummelt dårlig at det nærmes er kult :-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eplehagen
    Enig. Så skummelt dårlig at det nærmes er kult :-)
    Har fått inntrykk av at jo mer fantastisk et produktnavn er jo råtnere er produktet.

Men som sagt så er det ikke sikkert LG er råttent selv om jeg ikke har samvittighet til å kjøpe det. Gamle fordommer er ikk enkle å bli kvitt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •