LG - kvalitet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har fått inntrykk av at jo mer fantastisk et produktnavn er jo råtnere er produktet.

Men som sagt så er det ikke sikkert LG er råttent selv om jeg ikke har samvittighet til å kjøpe det. Gamle fordommer er ikk enkle å bli kvitt.
    Det er vel gjerne slik at hva man yter i dag er det man må forholde seg til. Merker får jo etterhvert et rykte, men det kan endre seg fort begge veier, navneskifte bruker man vel gjerne når man endrer filosofi. Et anerkjent merke utvider jo av og til ved f.eks. oppkjøp. Da kan man fort oppleve nedgang i kvalitet for en periode.

Å bruke Lucky i navnet er jo hinsides. Eneste jeg kommer på er Lucky Strike som jo tar livet av folk. ;-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg, det er mye rare fordommer ute å går... :-D

prater stadig med folk som har fordommer mot alt, alle merker, lukt, design, kabler osv.... nordmenn er rare.. :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Tro meg, det er mye rare fordommer ute å går... :-D

prater stadig med folk som har fordommer mot alt, alle merker, lukt, design, kabler osv.... nordmenn er rare.. :-D
    Beklager litt OT, men fordommer jeg selv hadde, men som jeg fort ble kvitt etter å ha produksjon som yrke er at de fleste er veldig skeptisk til å få reparert et produkt. Får man et nytt er det mye bedre. Veldig få aner hvor mange ganger mange produkter blir reparert før de passerer test og sendes ut som nye. Gitt at reparatøren har peil er det nok bare en fordel med rep. Ekstra testing og reduserte muligheter for nye feil får man på kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte svært mange LG tver når jeg jobbet i bransjen, og mitt inntrykk er at det ikke er mer feil på LG enn f.eks Panasonic (som vi også solgte mye av).
    Jeg er også ganske overbevist om at LG hadde lavere reklamasjonsprosent enn Pioneer selv om prisen ikke skulle tilsi det!

Hitachi var den soleklare verstingen hos oss for et par år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Het LG Goldstar før? Eller er jeg helt på viddene nå?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinG^KaoZ
    Het LG Goldstar før? Eller er jeg helt på viddene nå?
    Herregud da mann. Les tråden! Den er ikke akkurat lang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg sporet opp denne 63" til Samsung som egentlig var utgått på dato, hadde brukt en del tid på å selge inn at Samsung faktisk ikke var drit selv om min kone hadde fordommer mot dette merket også.

Kanskje en bedre tittel på tråden kunne vert "Hvilke merker har god byggekvalitet?". Uansett hvilken TV vi hadde kjøpt nå, så blir jeg sittende med sorteper. Tror ikke det vil ha stort å si om den ryker om ett år eller ti, "Hva sa jeg" ligger godt over meg akkurat nå

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snuble
    Nå fikk jeg sporet opp denne 63" til Samsung som egentlig var utgått på dato, hadde brukt en del tid på å selge inn at Samsung faktisk ikke var drit selv om min kone hadde fordommer mot dette merket også.

Kanskje en bedre tittel på tråden kunne vert "Hvilke merker har god byggekvalitet?". Uansett hvilken TV vi hadde kjøpt nå, så blir jeg sittende med sorteper. Tror ikke det vil ha stort å si om den ryker om ett år eller ti, "Hva sa jeg" ligger godt over meg akkurat nå
    Hva med å ta av seg tøflene? Er vel ikke så ofte det er fruen i huset som bestemmer/tar avgjørelser ang. elektronikk... Selvfølgelig setter saken seg annerledes hvis hun vet mer om elektriske apparater enn deg, men det virker jo her som hun bare gjentar ting hun har hørt av "noen" en eller annen gang. Som regel så har ikke disse høyrøstede personenen som kommer med uttsagn som "nei det må ikke kjøpe det er bare dritt" noen som helst peiling heller. Har vel heller bare hatt noen opplevelser med brukerfeil o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Hva med å ta av seg tøflene? Er vel ikke så ofte det er fruen i huset som bestemmer/tar avgjørelser ang. elektronikk... Selvfølgelig setter saken seg annerledes hvis hun vet mer om elektriske apparater enn deg, men det virker jo her som hun bare gjentar ting hun har hørt av "noen" en eller annen gang. Som regel så har ikke disse høyrøstede personenen som kommer med uttsagn som "nei det må ikke kjøpe det er bare dritt" noen som helst peiling heller. Har vel heller bare hatt noen opplevelser med brukerfeil o.l.
    Nå hadde jeg planer om en fredelig fremtid og ikke ett ekteskap i gaza-stil, så tøffel-diplomatiet vil bestå Hvor tøflete det er å ha trumfet gjennom surround og 63" tv i stua får andre ta diskusjonen rundt, men den bør pokker ikke ryke første året om stillingen som sjefsinnkjøper avdeling elektronikk skal opprettholde en smule autoritet...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Hitachi var den soleklare verstingen hos oss for et par år siden.
    Hehe...det er vel en grunn til at samtlige elkjeder har kuttet ut å selge hitachi...

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Av det jeg har fått med meg via jobben så ligger det ganske likt mellom alle produsentene. Ingen er feilfrie, men den tv produsenten som hadde definitivt minst feil var Pioneer.
    En annen fyr som jobbet i bransjen kommenterte dette på hardware.no ifjor, og han sa at Pioneer hadde høyere feilrate og returer på sine plasmaskjermer enn Panasonic (som han hevdet var mer pålitelige). Dette var ifølge han en av årsakene til at Pioneer ikke tjente så mye på plasmaskjermene sine.

For meg ser det ut som du får ulike svar helt avhengig av hvem du spør, og at ingen egentlig har noen klar oversikt over påliteligheten og feilraten til de ulike produsentene. Jeg har ihvertfall ikke sett noen uavhengig rapport ennå vedrørende dette.

EDIT: Etter litt Googling fant jeg henvisninger til denne forbrukerrapporten fra ConsumerReports.org, utgitt i 2007:

...The study was conducted over a three year period from 2004 to 2007, and was compiled from a pool of 93,000 submitted product reliability surveys.

... Their study indicates that their is no significant difference in reliability between LCD and plasma models, but repairs on plasma models were about a third more costly than on LCD. Dell and Hitachi LCDs and Philips plasmas enter the Hall of Shame as most likely to need service of the surveyed brands. Most reliable were Panasonic, Sony, Sharp, Samsung, Toshiba and JVC on the LCD side. For plasma, Panasonic, Pioneer and Samsung took top honors for reliability.
    Kilde:
    AV Enthusiast*-*Consumer Reports Rates TV Brand Reliability

Er litt overrasket over at Pioneer kommer såpass bra ut her, men det kan hende at ting har forverret seg de siste årene (har vært mye mas om problemer med plasmaskjermene deres de siste årene). Hvem som helst kan få oppdaterte tall dersom man betaler for et abonnement på ConsumerReports.org.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    LG het, som kanskje noen av dere husker, Goldstar før. De skifta navn pga et elendig rykte. Men det var før.
    Tja, jeg tror de skiftet navn fordi selskapet ble slått sammen med et annet (Lucky). Istedetfor å kalle seg Lucky Goldstar så valgte de heller LG (høres bedre ut synes jeg). LG passer også bra med selskapets slagord "Life's Good".

Hvordan det er nå vet jeg ikke, men jeg kommer aldri til å få meg til å kjøpe LG.
    Husker godt den tiden da LG kalte seg for Goldstar Jeg hadde en LG stereo VHS-maskin og en 20" LG-skjerm på begynnelsen av 90-tallet. Jeg hadde aldri noen problemer med disse apparatene, og videospilleren var en av de beste på markedet den gangen, ihvertfall sett i forhold til prisen (4-5.000 kr).

Ville jeg kjøpt LG idag? Ja, hvis apparatets kvalitet er bra. Da er det mindre viktig for meg at LG ikke nyter samme respekt som f.eks. Samsung, Sony eller Pioneer. Men som regel er det Sony, Pioneer eller Samsung som stikker av med Best i test-prisene for TV-apparater nå om dagen. Samsung er nok en spesielt tøff konkurrent for LG, fordi Samsung kan nesten matche LGs lave priser og samtidig levere apparater av relativt høy kvalitet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile

For meg ser det ut som du får ulike svar helt avhengig av hvem du spør, og at ingen egentlig har noen klar oversikt over påliteligheten og feilraten til de ulike produsentene. Jeg har ihvertfall ikke sett noen uavhengig rapport ennå vedrørende dette.
    Du vil sikkert aldri se noe som er mulig å sammenlikne. Det er ufattelig mange måter å måle på. Butikkers returstatistikk må være en bra måling.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eplehagen
    ...og før de het GoldStar, het de Lucky Goldstar. Derav navnet LG
    Tror de bare kalte seg LG. Kan ikke huske at de har brukt Lucky Goldstar som varemerke.

... Dette er nå totalt endret. Koreanerene har skjerpet seg kraftig og LG er nok stort sett produkter av helt ok kvalitet. Ikke noe å frykte - tror jeg
    Ja, jeg tror nok høyere kvalitetssikringsstandarder, fornying av ekspertise og strategiske oppkjøp har satt sine spor. Et eksempel er Samsung: For en rekke år tilbake fikk harddiskene deres et litt negativt rykte på grunn av tekniske problemer. Idag selger de noen av de beste diskene på markedet, både med tanke på ytelse og pålitelighet.

Samsung er forøvrig verdens største konglomerat: De bygger alt fra mobiltelefoner, datamaskiner og hjemmekinoutstyr (de er verdens største innen elektronikk), til svære tankskip og mange av verdens høyeste skyskrapere (de er snart ferdige med den 818 meter (!) høye Burj Dubai).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Du vil sikkert aldri se noe som er mulig å sammenlikne. Det er ufattelig mange måter å måle på. Butikkers returstatistikk må være en bra måling.
    Rapporten jeg nevnte tidligere burde være et godt utgangspunkt, men jeg vet ikke om den er basert på internasjonale undersøkelser (eller bare USA). Hadde vært interessant med en liknende rapport for det norske markedet.

EDIT: Jeg fant enda en undersøkelse i PC World fra 2008 (vet ikke om denne er like vitenskapelig som den forrige jeg nevnte):

The big winner was Sony, which was better than average in seven of nine measures. The electronics giant, known for high-quality, high-end HDTVs, earned praise for hardware reliability and customer service. It received average marks in ease of use and phone hold time. Five companies--LG, Panasonic, Samsung, Sharp, and Vizio--had two high scores each. Overall, readers reported greater satisfaction with the reliability of Panasonic, Samsung, and Sony sets. They also gave credit to LG, Sharp, and Vizio for making TVs with fewer serious issues.
    Sony HDTVs Rated Most Reliable by PC World Readers - PC World

LG kommer faktisk høyt oppe på listen, like bak Sony. Det er også verdt å merke seg at Hitachi kommer dårlig ut også i denne undersøkelsen. Det kan tyde på at Hitachi faktisk sliter med påliteligheten på sine TV-produkter. Pioneer havnet midt på treet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Herregud da mann. Les tråden! Den er ikke akkurat lang.
    Ja eller nei hadde holdt i massevis 8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •