Samsung LED-Tv UE46B7050 - Tips til justering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung LED-Tv UE46B7050 - Tips til justering

Hei,

Har fått min nye LED tv og er hittil veldig fornøyd Mange kule funksjoner osv.

Men jeg er ikke så avansert når det kommer til bildejusteringer og slikt. Kan nevne at jeg har søkt litt rundt etter justeringer osv. uten å helt finne det jeg leter etter.

Er det noen som har noen spesiellt gode innstillinger for denne TVen med tanke på bilde og slikt? Har prøvd å justere den med en dvd fra Monster cable. Men denne syns jeg virker litt kip, alt var igrunnen ganske fint justert i følge denne dvden, var bare 1-2 ting jeg justerte opp eller ned et par hakk.

Ellers, er det noe jeg bør skru av/på for å forbedre bildet?

Så om noen har noen tips så er jeg takknemmelig

Leste og litt om dette Youtube fenomenet på disse tvene, og etter hva jeg har lest virker det som dette ikke er et faktum, at det virker altså? Eller at det er mulig å bruke Youtube fra tven? Har vertfall ikke funnet det noen plass:???:

Ellers tar jeg gjerne i mot andre tips og triks Gjerne anbefalinger på blue-ray spillere med hjemmekino anlegg av samme merke. Er det ikke slik da, at man kan bruke dette systemet som ekstern høytalere og slippe den kipe lyden på selve tven? Og alt styres som om det var kun tven liksom?

Mvh.
    Fredrik

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår, trenger disse TV-ene ganske mye fargekalibrering for å fungere optimalt. Jeg vil råde deg til å skaffe noe ala DVE med fargefilter du kan se gjennom og stille fargene etter - det vil i alle fall hjelpe en god del.

Forøvrig bør du absolutt se etter et hjemmekino- eller stereoanlegg å koble den til, ja. Det trenger ikke være et Samsung-produkt. Ta en tur i en butikk og hør på ting. Det finnes mye bra lyd rundt om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Slik jeg forstår, trenger disse TV-ene ganske mye fargekalibrering for å fungere optimalt. Jeg vil råde deg til å skaffe noe ala DVE med fargefilter du kan se gjennom og stille fargene etter - det vil i alle fall hjelpe en god del.

Forøvrig bør du absolutt se etter et hjemmekino- eller stereoanlegg å koble den til, ja. Det trenger ikke være et Samsung-produkt. Ta en tur i en butikk og hør på ting. Det finnes mye bra lyd rundt om.
    Ok, skal se om jeg får tak i en slik DVE med fargefilter

Fant en post på et forum der dem selger dem, men det er tydeligvis i USA.

Hvilken trenger jeg da på dvd, av PAL og NTCS? Mener på min NAD dvd spiller har Sone 2

http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil helst ha PAL-utgaven. Den selger de for eksempel på amazon.co.uk, play.com og muligens cdon.no. Den finnes også på Blu-Ray, men du vil nok ende opp med samme resuktat uansett, med mindre det er noe nytt på Blu-Ray-versjonen jeg ikke har fått med meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd under de tekniske fora.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har fått DVE plata, og testa å justert litt, men kan ikke si jeg forsto helt poenget med alle bildene.

Men fikk justert sharpness og kontrast en god del, pittelitt på fargene, men kun på det blå/lilla filteret. Fikk ikke til å justere de to andre:? Står noe om G50/R50, men får ikke justert dem hver for seg.

Er vel ikke noen som vet om en slags "guide" som forklarer hva som skal gjøres på hvert bilde på denne DVE?

Hadde vært til stor hjelp :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi den ubrukelige DVE plata til naboen eller gjør som jeg gjorde med den. Hoppet på den og kastet den i søppelbøtta.

Gjør heller sånn som dette når du skal kalibrere tv'en.

http://avforum.no/forum/kalibrering-...m-du-tror.html

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Se gjerne mine kommentarer, målinger og oppsett på 46B7070 her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...9000-a-18.html... Du kan jo prøve å ta utgangspunkt i disse settingene og se hva du kommer frem til.

DVE er uansett et must til justering av kontrast og brightness.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg hjelper det ganske mye å bruke DVE til å kalibrere fargene!
    Jeg vet at 7070 har en avansert bildemeny der du kan stille hvitbalansen og rødt, grønt, blått, magenta og cyan. Det skal være store muligheter til å justere der. Fargeinnstillingene krever litt knoting, men det betaler seg kraftig til slutt.

Som Lygren sier er også kontrast og lysstyrke veldig bra å kalibrere med DVE.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Fikk gjort litt med DVE, men føler ikke jeg forstod alt sammen og hvordan det skulle stilles:-|

lygren: Kikka på det du hadde skrevet, men var dette beregna på film generelt? eller funker det på vanlig tv titting og?

Er det mye styr å lage til noen instillinger som passer bra på film profilen, som er beregnet på lavere belysning, og en annen for tv titting i dagslys og slikt?

Har ikke helt satt meg inn i alle instillingene på tven helder, så vet ikke helt hva jeg skal justere på, og hva jeg skal velge å slå på/av:|

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Se gjerne mine kommentarer, målinger og oppsett på 46B7070 her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...9000-a-18.html... Du kan jo prøve å ta utgangspunkt i disse settingene og se hva du kommer frem til.

DVE er uansett et must til justering av kontrast og brightness.
    Ikke enig der. Nedlastbare filer (AVCHD eller HDDVD) på følgende side er mye bedre for kalibrering av lys og kontrast enn DVDHD - og så er det gratis...

AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration - AVS Forum
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •