Problemer med Panasonic P42G10E Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Panasonic P42G10E Plasma

Jeg fikk på fredag min første plasma, en Panasonic P42G10E. Allerede på lørdag kveld, etter drøye 8-10 timer slo den seg av og begynnte å blinke en sekvens som jeg via google fant ut at var psu relatert.

Fikk idag ny skjerm av butikken, en som de fikk inn på torsdag og har hatt utstilt i butikken. Men denne skjermen har problemer med at hdmi signalet dropper ut regelmessig, og hdmi1/wide mode kommer opp på skjermen, samt at det blinker noen slags skurr på bildet av og til. (dette skjer min hver 5 minutt) Hadde ikke dette problemet de 10 timene den første skjermen virket.

Hva er det som skjer ? dette er min første flatskjerm, og lurer på om sånne skavanker forekommer ofte ?
    Vil be om enda et bytte, men har jeg valgt feil skjerm ??

Takker for alle innspill.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk på fredag min første plasma, en Panasonic P42G10E. Allerede på lørdag kveld, etter drøye 8-10 timer slo den seg av og begynnte å blinke en sekvens som jeg via google fant ut at var psu relatert.

Fikk idag ny skjerm av butikken, en som de fikk inn på torsdag og har hatt utstilt i butikken. Men denne skjermen har problemer med at hdmi signalet dropper ut regelmessig, og hdmi1/wide mode kommer opp på skjermen, samt at det blinker noen slags skurr på bildet av og til. (dette skjer min hver 5 minutt) Hadde ikke dette problemet de 10 timene den første skjermen virket.

Hva er det som skjer ? dette er min første flatskjerm, og lurer på om sånne skavanker forekommer ofte ?
    Vil be om enda et bytte, men har jeg valgt feil skjerm ??

Takker for alle innspill.
    Ja, dette er ille. Jeg har eid fryktelig mange Panasonic-skjermer siden 2003, og før var det få problemer med Panasonic. Men (foreløpig) ser det ut til at både G10 og V10 har en del problemer.

Jeg måtte selv levere tilbake en V10 fordi den flimret alt for mye. Den har 100Hz, men flimret myyye mer enn min gamle Panasonic PA50 som "kun" har 50Hz oppdatering. I tillegg har det vært en del problemer med PV60, PX70 og PX80. Nei, Panasonic er ikke hva det engang var. Så nå har jeg skiftet til Panasonic proff-skjerm, og der er uhyre sjelden problemer.

Vil du gjerne ha plasma?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig ikke bestemt meg for det ene eller det andre, men ble anbefalt plasma, og må si jeg er meget fornøyd med bildet når det fungerer..

Det er ingen flimring på scart inngangen eller på bildene fra intern analog tuner (ikke som jeg har sett ihvertfall)
    Er dette problemer som panasonic/importøren er klar over så de ikke setter seg på bakbena ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig ikke bestemt meg for det ene eller det andre, men ble anbefalt plasma, og må si jeg er meget fornøyd med bildet når det fungerer..

Det er ingen flimring på scart inngangen eller på bildene fra intern analog tuner (ikke som jeg har sett ihvertfall)
    Er dette problemer som panasonic/importøren er klar over så de ikke setter seg på bakbena ?
    Da prøver du enda en G10 - om du orker. Kanskje har du bare vært uheldig?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal inn å prate med dem på butikken imorra. Høre hva de skal gjøre med den første jeg hadde som funka fint frem til strømforsyningen røk. Hvis leverandøren deres forlanger å rette feilen kan jeg kanskje ta den tilbake med ny psu.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for å gi denne en sjanse til. Tar tilbake den opprinnelige skjermen når den har fått byttet strømforsyning. Får i tillegg bruke den jeg har frem til da. Er 'bare' hdmi inngangene som tuller, og det er mest tv/scart jeg skal bruke den til uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har da ikke tænkt fig at tage imod den oprindelige skærm igen efter den har fået skiftet psu? Hvis de levere en skaærm med en medfødt fejl kan alt andet jo også være i vejen.
    Er loven ikke på din side mht. at ophæve købet når varen er defekt fra start. I så fald synts jeg du bør stå på at du vilo have en ny eller ophæve købet. Så kan de også lære at have for dårlig kvalitets-kontrol.

Personligt har jeg ikke lyst til at have betalt fuld pris for et produkt og der så er andre der skal have fingre i det uden jeg har nogen kontrol med hvordan de behandler det. Der er jeg så også lidt firkantet, hehe. Men er garanteret flere herinde der har det på samme måde.

Mvh. l´Blundt

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet har jeg tenkt å ta den opprinnelige skjermen tilbake. Høres det helt galt ut ?

Jeg har sett at enkelte av disse panasonic modellene har hatt problemer med strømforsyningen, og regner med at de har bedre utgaver klare til bytting.
    Blir vel litt feil å si at siden en del har feilet så kommer flere til å gjøre det ?

Er takknemmelig for evt. innspill.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes leverandører bør gis en sjanse til å fikse ting. Min Pio KRP-500M fikk strek på bilde. Nytt panel ble montert og TV'n hadde bedre bilde etter service enn før 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •