pioneer pdp 5080xa

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer pdp 5080xa

Kommer til å kjøpe ny tv nå som skatterpengene snart kommer inn på konto. var innom expert på vei hjem. så på en lg50ps3000 og fikk øye på en pioneer pdp5080xa de skulle ha 15000 for. har ikke blu -ray spiller og kommer til å holde meg til dvd noen år til. er pioneeren så mye bedre at det ikke er tvil om at jeg burde velge den?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en eldre modell som er blitt erstattet av 5090. 5090 kom sommeren 2008, så 5080XA er vel fra sommer/høst 2007. Den er forøvrig ikke full HD, men det betyr svært lite. 5090 får du for 19000 kr nå. 5080 til 15000 kr tror jeg uansett er et meget bra kjøp. Den holder fortsatt alle LCDer og LED skjermer bak seg. Panasonic sin V serie kan muligens matche/tukte den, men den vil koste mer. Jeg vet ikke om noen andre 50" som er bedre til 15000 kr. Har du ikke råd til Pioneer 5090, så tror jeg at jeg ville ha slått til.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lg50ps3000 var den tven jeg egentlig hadde sett meg ut. er en som har sagt han skulle ha pioneeren men ikke hente. de skulle ringe han senere i dag. så mulig e må ta en runde å kikke videre. skal mest brukes til film og fotball og noe spilling. andre forslag til 50 plasma til mellom 10 og 15 lapper? helst ned mot 10. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det en demo modell ? kanskje den har stått på hver dag i 2år da hadde jeg styrt unna. en del av demo modellene har blitt brukt i dynamisk mode sliter med innbrenninger etter på. jeg hadde lagt til noen lapper og godt for 5090 som er en mye bedre tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    er det en demo modell ? kanskje den har stått på hver dag i 2år da hadde jeg styrt unna. en del av demo modellene har blitt brukt i dynamisk mode sliter med innbrenninger etter på. jeg hadde lagt til noen lapper og godt for 5090 som er en mye bedre tv
    Dette er nytt for meg. Har aldri hørt om noe sånt. Dynamisk mode betyr jo bare at man har høyere kontrast og lysstyrke på skjermen. Dette bruker opp gassen raskere men vil vel ikke føre til mer innbrenning?
    På en 5090 kan man visstnok bruke skjermen 24 timer døgnet rundt i 11 år før lysstyrken er halvert. 5080 vet jeg ikke men det kan ikke være langt unna.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HodeReady
    Dette er nytt for meg. Har aldri hørt om noe sånt. Dynamisk mode betyr jo bare at man har høyere kontrast og lysstyrke på skjermen. Dette bruker opp gassen raskere men vil vel ikke føre til mer innbrenning?
    På en 5090 kan man visstnok bruke skjermen 24 timer døgnet rundt i 11 år før lysstyrken er halvert. 5080 vet jeg ikke men det kan ikke være langt unna.
    Det tilsvarer nesten 100.000 timer, synes det høres usannsynlig mye ut. Har du noen referanser eller dokumentasjon som understøtter dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har rett. Vedkommende som skriver at faren for innbrenning ØKER tar feil. Det er heller det motsatte. Men det som taler MOT at du kjøper denne skjermen nå, er at en skjerm som har stått på i dynamisk mode i lange tider, etter noen år mister litt av lysstyrken og "trøkket" i fargene. Så spørsmålet er om du ikke heller bør kjøpe en ny LX5090? Den er faktisk mye bedre enn 508 på flere områder? (har eid begge to)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja er demo og derfor jeg er veldig i tvil. vet ikke om e vil ut med noe over 15 lapper, helst under som sagt.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    ja er demo og derfor jeg er veldig i tvil. vet ikke om e vil ut med noe over 15 lapper, helst under som sagt.
    Hadde ikke kjøpt en demo av forrige modell for 15000 nei. Har sett brukte 5090 på Finn til 17000 og de er mye nyere og bedre :-D.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det tilsvarer nesten 100.000 timer, synes det høres usannsynlig mye ut. Har du noen referanser eller dokumentasjon som understøtter dette?

Nei, men jeg har noe som totalt underbygger min egen påstand.. Her er link! FAQ - Hva er offisiell levetid for en Pioneer plasmaskjerm? - Pioneer Norge

Litt flaut...kanskje det var 12 timer hver dag i 11 år...
    Fortsatt mye tross alt. Da de færreste har på tven så mye... Det er lov til å spørre forsiktig om en litt bedre pris på en utstillingsmodell. Men jeg hadde kjøpt 5090 hvis du har råd og mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, du har rett. Vedkommende som skriver at faren for innbrenning ØKER tar feil. Det er heller det motsatte. Men det som taler MOT at du kjøper denne skjermen nå, er at en skjerm som har stått på i dynamisk mode i lange tider, etter noen år mister litt av lysstyrken og "trøkket" i fargene. Så spørsmålet er om du ikke heller bør kjøpe en ny LX5090? Den er faktisk mye bedre enn 508 på flere områder? (har eid begge to)
    mener du at det er en fordel og bruke kun dynamisk mode og at det movirker innbrening ?.så det er bare tull og kjøre inn tven med lav kontrast og lys styrke da ????

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener du at det er en fordel og bruke kun dynamisk mode og at det movirker innbrening ?.så det er bare tull og kjøre inn tven med lav kontrast og lys styrke da ????
    Her mikser du to ting: Det jeg sier er at dynamisk modus "sliter" mer på forforet, og lysstyrken/fargene blir etter hvert så svekket at faren for innbrenning minker når en skjerm får noen tusen timer bak seg. Men du trenger i utgangspunktet ikke være redd for bruk av dynamisk modus på bevegelige bilder. Det er spesielt når det er statiske bilder på en ny skjerm at det kan oppstå IR eller permanent innbrenning. Selv har jeg kjørt full lystyrke og kontrast tilpasset min stue fra dag en på alle mine skjermer (over 20 bare de siste årene), har jeg aldri vært i nærheten av IR.

For vanlige forbrukere er det derimot liten grunn til å bruke dynamisk modus da bildet ofte er svært lite egnet for normal TV-titting.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om man kan komme inn i sevicemenyen på denne tven og sjekke hvor mange timer den har gått?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel likt som 508XD. Med tv avslått trykker du info knappen(knappen under 9 tallet). Vent 3 sek.Trykk så med piltastene: Venstre -> Opp -> Venstre -> Høyre og så Power. Viktig at du peker rett mot IR sensoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!