Mest "bang for bucks" - fleksibel 40" - 46" til stuebruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mest "bang for bucks" - fleksibel 40" - 46" til stuebruk

Søker anbefaling på TV som gir mest bang for bucks - Plassering er i stue, som er lys på dagtid.

Viktig at skjermen er god på SD signal da dette utgjør omtrent 95% av det vi ser på - dessverre :-s

Bruksområder i prioritert rekkefølge:
    Fotball (hemmelig, ikke fortell sambo :p )
    TV-serier
    Film
    Div streamet media fra Popcorn Hour

Har fått sett litt på fotballsendinger i SD på 46" Samsung 656 LCD og 796 LED, men syns ikke det var noe særlig suksess. Klart kommer det dritt inn så kommer det dritt ut, men et triks er kanskje å kjøre ned størrelsen til 42" og plasma..?

Panasonic 42G10Plasma og SONY KDL40W5500K 40" LCD kanskje? Forslag / kommentarer ønskes og mottas med stor takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo de to beste modellene i prisklassen du lister opp der da... Samsung B655 skal visstnok være enda bedre W5500 på SD, men faller igjennom på nettopp fotball og spill.

Så dermed er ikke valget så vanskelig. Har du en veldig lys stue velger du W5500, ellers G10!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker. Lett å se seg litt blind når en roter for lenge rundt på forums og webben, så alltid godt med en bekreftelse fra andre på at en ikke har 'gått seg vill' :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bang for buck

Noen klare vinnere til en lys stue i litt rimeligere modell ? 6-8K ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 bokstaver... --> LED <--

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    3 bokstaver... --> LED <--
    I litt rimeligere klasse ?!? LED = 15K +/- litt.
    W4000 ? er det noe å satse på til 7500 ?

Denne kommer nok til å bli mest brukt til kabel fra GET, og litt til film/DVD.
    Så vil det derfor være en fordel med litt "forrige" generasjon TV, slik at man får en 15K tv til 7-8K.
    Tenker da på at de gjerne har bedre scalere ?, eller tenker jeg helt feil her nå ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprted1
    I litt rimeligere klasse ?!? LED = 15K +/- litt.
    W4000 ? er det noe å satse på til 7500 ?

Denne kommer nok til å bli mest brukt til kabel fra GET, og litt til film/DVD.
    Så vil det derfor være en fordel med litt "forrige" generasjon TV, slik at man får en 15K tv til 7-8K.
    Tenker da på at de gjerne har bedre scalere ?, eller tenker jeg helt feil her nå ?
    Det er nesten så det spares inn i strøm etter det jeg har forstått

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ENØK produkter jeg er på jakt etter, men en best mulig 40" + til 6-8K.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok holde deg til LCD da

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt flatskjerm og har ikke tenkt så mye på det heller.Har en 32" billedrørtv fra Panasonic.Har egentlig syntes at de har vært såppass dyre og såpass dårlige i forhold til vanlig billedrør at det ikke har vært verdt det.Nå derimot er jeg ikke så sikker lenger.

En kamerat av meg skulle kjøpe seg 50" Plasma og hadde sett seg ut en på nett.Jeg var som vanlig med for å se hva han hadde funnet seg,interressert som jeg likevel er.Han sto å tittet på 50" og en annen en mens jeg som vanlig gikk bortover TV-veggen for å se om det var noen som skilte seg ut.Plutselig ble jeg stående å se på en.....den var som natt og dag fra de andre skjermene.Nesten ikke etterslep,og med herlige klare bilder.Nå vet ikke jeg hvor lys denne var men den har både sparefunktion som demper lyset i den(sikkert bra på kvelden) og når man slo av den så skulle jeg tro den lyser nok for dagtid.

Jeg kommer nok til å kjøpe meg en slik i allefall for dette er den beste flatskjermen jeg har sett til en så overkommelig pris.Kompisen var ikke i tvil heller da han fikk se den,dret i 50"ern og kjøpte denne 42"eren fra Panasonic.

Den jeg snakker om er denne her:
    Panasonic 42"

Denne double scan 100Hz saken som panasonic har utviklet synes og virke meget bra for det er som sagt nesten ikke etterslep slik jeg ser det og på sport var den meget bra.Samme på film,helt suveren.De er også av de få som lager skjermene sine selv.

Detter er et knallkjøp til prisen mener jeg.Finnes sikkert bedre flatskjermer både fra samme merket og andre,men til denne prisen skal du lete lenge tror jeg.Ta en tur å se på den om du har mulighet.De har den litt overalt ser det ut til.

Bang for the buck er det i allefall helt klart.

Det er mitt tips.Lykke til.

Newcomer eplehagen sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ENØK produkter jeg er på jakt etter, men en best mulig 40" + til 6-8K.
    Helt riktig. Tull å foreslå en LED til 20k når du er på jakt etter en god tv til 6-8k, men det er så...

Kjøp deg en Samsung LE40B535 (5990/komplett) eller Sony Bravia KDL-40V5500. Begge er 40" og begge er meget god value for money - mener nå jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Må nok si meg enig BanjoArne at Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42X10Y er et godt alternativ. Kjøpte nettopp denne selv og jeg er, hittil, knakende fornøyd. Mitt bruksområde er akkurat som det du beskriver, dvs. mest SD samt noe 720HD fra PopCorn boksen.

Og det passer jo bra at Komplett har denne på tilbud nå for 6K:-D Absolutt verdt prisen etter min mening.

Regards
    Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornskj
    Hei

Må nok si meg enig BanjoArne at Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42X10Y er et godt alternativ. Kjøpte nettopp denne selv og jeg er, hittil, knakende fornøyd. Mitt bruksområde er akkurat som det du beskriver, dvs. mest SD samt noe 720HD fra PopCorn boksen.

Og det passer jo bra at Komplett har denne på tilbud nå for 6K:-D Absolutt verdt prisen etter min mening.

Regards
    Bjørn
    Vill det ikke bli en del reflekser fra denne, om man ikke har noe som helst lyskontroll. og hele veggen ved siden av tv og langs stua bare er vinduer ?!?
    Har lite erfaring med flatskjermer, men refleksene viser jo MYE bedre på plasma enn LCD. Dette skal jo brukes døgnet rundt.

Hadde det vært snakk om et mørkt rom eller et med litt lyskontroll hadde jo panasonicen vært på plass for lengst tror jeg. De får jo aldri annet enn skryt og best i test.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill det ikke bli en del reflekser fra denne, om man ikke har noe som helst lyskontroll. og hele veggen ved siden av tv og langs stua bare er vinduer ?!?
    Har lite erfaring med flatskjermer, men refleksene viser jo MYE bedre på plasma enn LCD. Dette skal jo brukes døgnet rundt.

Hadde det vært snakk om et mørkt rom eller et med litt lyskontroll hadde jo panasonicen vært på plass for lengst tror jeg. De får jo aldri annet enn skryt og best i test.
    Vel, jeg har vinduer på nesten hele sideveggen og er ikke plaget med reflekser. Nå kan det hende at man er mere plaget om vinduene er bak deg (dvs direkte mot skjermen) samt om solen står direkte på skjermen.

Men nå sitter jeg heller ikke å ser på så mye TV når det er mye sol ute så kanskje dette er grunnen at det ikke plager meg?8)

BTW: Denne TV'en har faktisk "lyskontroll" da en kan slå på noe Panasonic kaller Contrast Automatic Tracking System - dvs. endrer kontrasten etter lysforholdene. Om dette er godt nok der en er plaget av mye sol vet jeg ikke men for meg så har dette fungert greit.

Regards
    Bjørn

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har 42" Panasonic plasma i helt lys stue med mye vindu. Er ikke plaget av refleksjoner og er SUPERfornøyd med bildet. 42" Panasonic til 6000,- må jo være mest bang for the buck. Særlig når en ser mye SD materiale!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hva er forskjell på 42X10E som Elkjøp selger nå, og 42X10Y som dere omtaler.

Altså Y kontra E?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •