Trenger råd om valg av LED teknologi.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd om valg av LED teknologi.

Hei,

For det første vil jeg spørre om det er noe å hente på å vente til høsten med å kjøpe ny LED tv?

Så til neste skritt på veien mot LED. Har lest veldig mye att og fram på forumet her om hvilken tv man bør gå for. Valget har da falt på LED. Men innenfor LED så er det jo to typer, Edge-Led og Bak monterte led.
    Når det kommer til pris så har jeg satt 20 000,- som maks. Like greit å sette en maks pris så er man bundet til å holde seg innenfor det.
    Er så si bare Samsung jeg har sett på.

Samsung 46" LCD TV- LE46A966 LED

Samsung 46" LED TV UE46B7070

Disse to står det mellom, Beauty and the beast. Tven vil bli brukt mest til tv-titting og film. Noe konsol og oppkobling mot pc, evt. vise HD materiale fra videokameraet.
    Vil stå i en passelig lys stue, med gode forhold for å justere lysstyrken i rommet. Er veldig usikker på edge led. Legger mest vekt på bildekvalitet, både til film og til tvtitting på dagtid. Blir å bruke HTPC, så disse ekstra funksjonene til 7070 er ikke ett must.

Noen som har noen gode råd å komme med? står mellom Edge og bak monterte leds. Gjerne kom med fordeler å bakdeler til hver av dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart 966, finnes ikke bedre tv der ute (enda). Har 55" av dette selv og jeg kan bare si en ting....FANTASTISK tv. Dette er jo flaggskipet til samsung og vil være det til 9000 serien kommer på slutten av året, dette vil også ha bak montert led.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har vært i samme diskusjon med meg selv også Etter å ha sett en god del på 966 kontra de nye led'ene har jeg kommet frem til at 966en er litt bedre på film\sortnivå mens de nye har bedre bildeprossesering av SD-signal.

Ser du mye på tv med litt dårlig kvalitet på sendingene vil da de nye ledene være bedre. Etter min mening gir den nye leden et glattere og skarpere bilde, mindre "korning" på slik signalkilde. Sto senest igår og sammenlignet dem på det i 15-20 min på lefdal....

Så er det jo en vurderingssak hva man synes er viktigst, gode tv'er de jo begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener pris er et viktig element å ta med å betraktningen. Disse TVene vi snakker om kommer til å bli forbigått av nye og teknisk bedre TVer om noe år. Du skal ha ganske god råd for å kjøpe TV i dag for mer enn 10-15 000 kroner dersom du ser for deg muligheten for å kjøpe ny TV igjen om 3-4 år. Jeg har kjøpt UEB40 Samsung 7070 - som er kjempegod - med den klare oppfatning at jeg heller vil ha denne gode TVen nå, for en langt lavere penge enn en som er mye dyrere og bare marginalt bedre , og være i markedet igjen om noen år.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clio
    Jeg mener pris er et viktig element å ta med å betraktningen. Disse TVene vi snakker om kommer til å bli forbigått av nye og teknisk bedre TVer om noe år. Du skal ha ganske god råd for å kjøpe TV i dag for mer enn 10-15 000 kroner dersom du ser for deg muligheten for å kjøpe ny TV igjen om 3-4 år. Jeg har kjøpt UEB40 Samsung 7070 - som er kjempegod - med den klare oppfatning at jeg heller vil ha denne gode TVen nå, for en langt lavere penge enn en som er mye dyrere og bare marginalt bedre , og være i markedet igjen om noen år.
    Mitt tv er så bra at det ikke er noe vits å skifte før det tar kveld av seg selv, derfor la jeg litt penger i det slik at jeg slipper å skifte annen hvert år. Som nevnt over så er de nye nok litt bedre på sd signaler (skulle bare mangle når samsung har invistert 1 milliard på den nye bildebehandlingsdelen), men om noen år så vil sd forsvinne og alt vil bli hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar alle sammen! Klarte å gjøre opp en mening om det nå, hjalp jo på også at jeg fant en Demo av 966 som bare var åpnet og testet til ca. 14 000,-

Dermed fikk jeg jo en BD80 blueray spiller og med til prisen av 7070. Får håpe jeg gjorde det riktige valget og blir fornøyd!

Takk skal dere ha!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer til å bli kjempefornøyd med 996. Jeg ble så fornøyd at hele kinoen min står for salg, den har en JVC HD350 projektor der, og samsungen knuser den på alt. Går jo ned 45" i bildestørrelse, men kvaliteten på 966 er så bra at det gjør ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det Samsung LE46A966 du mener?
    tenkte på å kjøpe en UE46B7070

men dere mener jeg heller burde gå for førstnevnte?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TearJacK
    er det Samsung LE46A966 du mener?
    tenkte på å kjøpe en UE46B7070

men dere mener jeg heller burde gå for førstnevnte?
    Helt klart gå for 966, det er min mening og de fleste andres her inne også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har akkurat gått for en 966. Kostet 14 000,- på mpx. Ble sendt med tollpost til meg igår.

Var i samme situasjon som deg, stod mellom den og 7070. Men pga. andres erfaringer å led teknologi så gikk jeg for 966. Gleder meg til å koble opp å prøve når den kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •