Ny Plasma til rundt 7000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Ny Plasma til rundt 7000

Hei, jeg skal kjøpe ny tv, og kan ikke strekke meg stort lengre enn til 7000 kr. TV'en skal primært brukes til film og PS3, samt sport på tv. Mesteparten av filmtittingen blir forøvrig gjennom kabel (enten DVI-> HDMI), eller VGA fra PC til TV.

Så langt har jeg vurdert følgende alternativer og ønsker gjerne tilbakemeldinger på disse, er også åpen for andre forslag hvis noen skulle ha det:

LG 50PG6000 /50PG6010 50" Plasma TV - LG - Plasma - LG 50PG6000 /50PG6010 50" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Panasonic TX-P42X10Y - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Samsung PS50A416 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Foreløpig heller jeg mot LG sin 50 tommer da den har gjort det veldig bra i tester blant annet hos trusted reviews, og nå er den blitt senket betraktelig i pris.

Noen av tingene jeg lurer på:
    - Hvor stor forskjell er det på bildekvaliteten og sortnivået på panasonicen i forhold til de andre alternativene?

- Jeg sitter ca. 3 meter unna tv'en. Vil dette by på problemer for en 50 tommer, selv når signalkvaliteten er høy? F.eks. ved at man må flytte øynene for mye under film etc.?

Jeg setter svært stor pris på alle tilbakemeldinger

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" på 3m avstand blir fort lite, hehe. Sitter selv 3m unna og kunna tenkt meg 60".

Ellers er de nok ikke så ulike, Panasonicen har best sortnivå, men 42" blir veldig lite på 3m avstand, fargene på LG-en skal være meget rike og fyldige

Ed.

Men på sin side så er vel LG også de som fortsatt sliter litt med midlertidig innbrenning.

Ville likevel valgt denne fremfor Samsung og 50" fremfor 42" så tror LGen blir den jeg ville valgt

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny 50" LG full-hd plasma:
    Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PS3000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raske svar

Ser forøvrig at den LG'en du viser til Jantoreg foreløpig er ubekreftet hos komplett, og da er det vel ikke godt å si når de faktisk får den inn?

Tror dere forskjellen vil være stor i forhold til den LG'en jeg linker til i den første posten? Ser at den nye modellen har full hd, men har også lest at dette visstnok ikke skal være så viktig?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir M
    Takker for raske svar

Ser forøvrig at den LG'en du viser til Jantoreg foreløpig er ubekreftet hos komplett, og da er det vel ikke godt å si når de faktisk får den inn?

Tror dere forskjellen vil være stor i forhold til den LG'en jeg linker til i den første posten? Ser at den nye modellen har full hd, men har også lest at dette visstnok ikke skal være så viktig?
    den du linker til er vel fjorårets modell, vil tro du får en mye bedre TV med å gå for 50PS3000!
    komplett har hatt 50ps3000 inne tidligere, men ble utsolgt for noen dager siden.
    ingen fare, den kommer tilbake!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale panasonic da jeg har det selv og er kjempefornøyd.

De har litt mindre justeringsmuligheter enn andre merker, men det sies ofte at de er temmelig korrekte i bildet rett ut av esken.

Men dette er en smakssak, finn det tv som størrelse, design og bildemessig faller best ismak hoss deg selv !

Lykke til.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •