Rimelig 60 tommer + scaler, eller Pioneer LX6090?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig 60 tommer + scaler, eller Pioneer LX6090?

Har etter mye tenking bestemt meg for å gå for en stor TV, framfor dedikert hjemmekino.

Litt på grunn av kostnadene, men også fordi en stor TV nok vil være bra nok for meg, og siden jeg ser mye annet enn filmer også.

Spørsmålet er derfor om en rimelig 60", f.eks LG 60PS8000 og en ekstern DVDO Egde scaler vil være like bra eller bedre enn en Pioneer LX6090?

Mesteparten av tittinga vil bli gjort på SD TV eller DVD, så en formidabel scaler vil være viktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som har noen ide om dette?
    Vil en ekstern videoprosessor gjøre opp for endel av svakhetene til en rimelig TV?
    Kan det f.eks bedre detaljer i sortnivå, som jeg har sett noen som hevder på nettet?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nope, dessverre vil nok ikke et dårlig panel gjøre underverker selv med en god videoprosessor... Har selv testet dette ved en rekke anledning, og alltid kommet til samme konklusjon. Det vil selvsagt BEDRE med en god videoprosessor, men problemene i opptegningen i mørke scener, fargeoverganger, fargegjengivelse osv. er feil som ligger i panelet som oftest, ikke i prosesseringen. Bedre bevegelser får du jo sikkert gjerne ved bruk av en videoprosessor da, men det gjelder for Pioneeren også!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •