Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500 VS tilsvarende Samsung?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500 VS tilsvarende Samsung?

Vurderer å kjøpe ovennevnte TV i løpet av noen uker. Har "forsket" på denne og en Samsung til samme prisklasse (rett under 14 000), og min foreløpige konklusjon er at Sony'en er et godt kjøp. Imidlertid finner jeg ingen norske tester av dette TV, og lurer på om noen her på forumet har erfaringer med det.

Finnes det bedre alternativer for 46" LCD enn dette TV, til den prisen?

Takker ærbødigst for svar!

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også tenker litt på dette tv, det jeg lurer på og som sikkert Helge123 burde vite også er om denne versjonen sliter med clouding slik tidligere modell gjorde?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne tvèn ett par uker nå og er storfornøyd! Veldig fornøyd med bildekvaliteten,den er godt kalibrert ifra fabrikk. Clouding har jeg ikke sett noe til. Bladet Hjemmekino hadde vel en test på denne i forrige nummer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Jeg også tenker litt på dette tv, det jeg lurer på og som sikkert Helge123 burde vite også er om denne versjonen sliter med clouding slik tidligere modell gjorde?
    Her er det tester av tv'er http://www.hdtvtest.co.uk/reviews.php
    Så at den han testet hadde litt clouding.
    Anbefaler å handle tv på en lokal butikk i tillfelle du skulle få en med mye clouding eller pixelfeil, mye mindre styr å bytte da. Så må du forhøre deg om hvordan det er å bytte inn tv med slike feil slik at du slipper å krangle deg til nytt tv hvis du skulle få en mandags modell.

Mitt forrige tv var en sony W3000, det hadde ikke clouding men en pixel hadde låst seg i den ene siden av bildet, da fikk jeg byttet det med ett nytt hos Siba uten noen diskusjon.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Razor! Hm...virker som dette tv sliter litt med input lag også...men synes alt av skjermer jeg sjekker idag har det.Har en eldre Philips så er ikke sikkert jeg ville lagt merke til det engang..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar!

Kanskje jeg heller bør velge Samsung 46" LE46A866? Er vel bare tusenlappen dyrere. Har ikke så god peiling på spesifikasjoner, og ønsker ikke å bli skuffet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett 866, men 656 har jeg kalibrert for ett par stykk, bra tv det også. Du vil nok ikke bli skuffet av 866 heller som er nok hakket bedre enn 656. 786/796 led til samsung er jo også ett kongetv, men vet ikke om det er mulig å få tak i enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilsvarende fra Samsung er B653 som er noen hakk bedre enn A866. B653 er veldig lik W5500, hovedforskjellene er små, som at Samsung har bedre nettverksfunksjon, mens Sony har bedre lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheDarkListener
    Tilsvarende fra Samsung er B653 som er noen hakk bedre enn A866. B653 er veldig lik W5500, hovedforskjellene er små, som at Samsung har bedre nettverksfunksjon, mens Sony har bedre lyd.
    Vel, ikke helt. Her er en sammenlikningstest mellom de to:
    Sony KDL-40W5500 / KDL40W5500U Review

Samsung B650 er for øvrig det samme som B651, B652, B653, B654 og B655. Sistnevnte er visstnok for det nordiske markedet (soneinndelinger, urg).

Newcomer eplehagen sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Har hatt 46w5500 i et par mnd nå. Synes den er knallbra. merker overhodet ikke noe til clouding, MEN; åssen den er vs Samsung aner jeg ingenting om.

Jeg valgte Sonyen etter å ha vært veldig fornøyd med 40v4000 i loftstua en stund samt for å kommunisere bedre med øvrig Sonyutstyr jeg har. Dessuten synes generelt Sony har mer ryddig design enn feks Samsung, men det er nå min personlige mening....smak er som kjent som bak...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •