Panasonic TXP42X10E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TXP42X10E

Hei folkens!

Jeg er splitt ny her og benyttet forumet til å ta valget på ny TV etter at den gamle røyk i tordenværet for en 14 dagers tid siden. Veldig bra forum og lett å ta stilling til ny tv, enda det kun var en tråd om akkurat denne tven. I utgangspunktet var det en tråd om PX80 som tipset meg om arvtageren X10.

Først og fremst; jeg har ikke så gode referanser på flate tver. TVen som røyk var en ca 10 år gammel 32" Panasonic Quintrix. Jeg har også en gammel 42" PW4 som jeg benyttet en liten periode etter at Quintrixen poffa. PW4en summer veldig og har ikke innebygget tuner, noen som gjør den litt irriterende i en stue, men veldig bra i filmbua hvor lyden ofter er høy og i surround.

Videre har jeg en en forkjærlighet for Panasonic, samt et budsjett på 6-8 tusen.

Ok, det ble litt mye intro her, men...

Nå har jeg hatt TVen i to dager og er litt misfornøyd med bildet når jeg ser tv-kanalene og hovedgrunnen er refleks på logoer og tekst. Stillbilder f.eks i dokumentarer kan også virke litt "pixlete", men vanlige bevlige TV-bilder er bra. Noen kanaler har en svar horisontal stripe som beveger seg ovenifra og ned. Kan dette komme av dårlige analoge sendesignaler, dårlig antennekabel eller dårlig tuner i TVen?

Bildet på dvd er glassklart og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har vanlig analog kabeltv med RG11 kabel fra splitteren inn til huset, her går den over i en bra innendørs antennekabel til støpsel. Fra støpsel er kanskje ikke kabelen den beste. PW4en hadde ikke dette problemet, men den hadde en billig Daewoo videotuner.

Mange vil ikke legge merke til dette "problemet", men jeg spør dere her uannsett da jeg føler jeg ikke har peiling nok på temaet.:-?

Hva mener dere her?

På forhånd takk for svar og tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Den nye TV-en din har vel et areal som er dobbelt så stort som den gamle. Ikke rart at feil i bildet da trer tydeligere frem. Feilene du beskriver virker veldig typiske (pixelering og "glorie-effekt").

Om du vil kontrollere om det virkelig er tuneren i TV-en som er for dårlig kan du jo koble til Daewoo videotuner til denne og se om det blir noen forandringer.

Vet ikke hva slags kabel-tv du har og hva slags muligheter de har i forhold til digitale sendinger. Har de mulighet for en digital-tv-boks ville jeg uansett invistert i dette, tror det vil forbedre bildet vesentlig.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PX80 som jeg en stund brukte uten dekoder og dette ga de samme problemene du beskriver. Flate tv-er er ganske enkelt ikke bygget for slike signaler, så du bør skaffe seg en dekoder hvis signalene skal få en rimelig standard...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •