50"ere kastes etter oss..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50"ere kastes etter oss..

Nå har jeg vært på Elkjøp og blitt nærmest tvunget til å kjøpe en 50" plasma.

De tilbyr disse: (budsjettet er 7-9000)
    Samsung:
    PS50A416EG
    PS50A410

LG:
    50PQ2000
    50PG100
    50PG1000

Hva skal jeg velge? Jeg har ingen preferanser til å kunne velge mellom de. Kanskje det med innganger? Jeg har behov for 3 stk HDMI, men kan klare meg med 2 hvis det er et kjempetilbud.

I tillegg har jeg sett litt på det å øke til 11-12 000 kr, men er litt usikker. Så på denne tv'en.. Noe bra?

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en meget god grunn til at disse selges billig og det er fordi de 'kun' er HD Ready. De støtter mao ikke 1080p!

Kjøper man først en så diger skjerm som 50" antar jeg den blir hengende på veggen noen år. Hvis du bittelitt lyst på en Blu-ray spiller i overskuelig fremtid så hopp opp et hakk for FullHD.
    En annen ting er at du bør se hva den klarer på vanlige TV-signaler. TV-bildet skal forstørres kraftig opp til 50" og det er kanskje TV du kommer til å se mest på, da må skjermen klare oppskalering godt på egenhånd.

Hadde jeg hatt under 10k til en skjerm hadde jeg gått for en bra 42" fremfor en medium 50"..

Newcomer dingselars sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Hei
    Jeg kjøpte også denne skjermen for ca.2 uker siden og er veldig fornøyd! Det er mange andre ting som har noe å si for billedkvaliteten en om Tv'n er HD-ready eller Full HD, så som signalbehandling og farger etc.... MEN, hvis du har tenkt å beholde Tv'n i 5 år eller mer,legg på et par tusen til og få deg en full hd med litt kvalitet. Jeg kjøpte min som "ventetv" ett år eller 2 til jeg har funnet den "perfekte" tv'n, men hvem vet, er foreløpig så fornøyd at det er mulig den blir stående lenger.... Har også sett litt på de andre du nevner, og PQ2000 virker ganske bra, et full HD alternativ er LG PS3000:https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445411
    PS. Så nå at du lurte på LG PS6000, den er veldig mye TV for pengene....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100 % enig med Mozze!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva skal man med full HD når det ikke gir bedre bildekvalitet på avstand over 2m? Noe å skryte av til kompisene? Joda, til PC er det fint med full HD p.g.a. 1:1 pixelmapping. Ellers fungerer full HD best som reklame.

Vil anbefale en plasma fra Panasonic framfor både LG og Samsung. Mulig PX80 fortsatt kan oppdrives.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville mye heller hatt en bra HD klar skjerm enn en dårlig Full HD. Selv klarer jeg IKKE å se forskjell på FULL HD og HD på BLU-ray over 2.5 meter avstand...men så har ikke jeg 250% syn eller da å øyene våre er ikke lik en ørn som sikkert lett ville sett forskjell på samme avstand..

Har HD-klar 50" samsung og ser at Blu-ray er bedre enn HD å er kliss umulig å se noen bilde punkter over 1 avstand på HD signaler.

Er gjort en del tester som ikke akkurat underbygger at en MÅ ha full hd heller det motsatte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, "50 ps3000 fra Lg gikk jo for under 8000 her om dagen og den er jo full hd hvis det skulle være noe interessant. De tvene som elkjop selger er nok litt overpriset som alle andre tver i butikken der.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstater. Alle disse modellene din Elkjøp har er utgående/utgåtte modeller. Prøv å se om du finner LG sin PQ2000 og PQ3000 som er helt nye modeller og bildene er ikke så ille. Begge ligger under 10k. Har selv samsung A456 som er over 410/416 å bildene er veldig bra med tanke på prisen 10k både på TV(SD), HD TV og BLU-RAY. Ser at det Blu-ray er bedre enn HD selv om tvn kun er "HD-ready". Du bør forsikre deg at tvene har HDMI 1.3 noe de nevnte tver ikke har hvis jeg husker rett.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare manko på Full-HD som er drawback med disse TV'ene. Var på Lefdal og kikket llitt, og så en billig LG 50" og det var et utrolig dårlig bilde på panoreringer. Det hang en dyrere Philips ved siden av som viste det samme bildet, og det var jo som natt og dag.

Mao, det er ikke all verdens bildebehandling på disse. Se deg om etter en Panasonic, tror du vil bli fornøyd med det. Også av forrige årgang, PX80. Ikke så dumt å strekke budsjetet litt heller, nei...

Elkjøp er kjent for å pushe utgående modeller, gjerne av LG, så ikke hør så mye på de.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Og hva skal man med full HD når det ikke gir bedre bildekvalitet på avstand over 2m? Noe å skryte av til kompisene? Joda, til PC er det fint med full HD p.g.a. 1:1 pixelmapping. Ellers fungerer full HD best som reklame.
    BBC's HD-test, som man gjerne bruker som underlag når man trekker 2meteren opp av hatten, sier faktisk noe annet. Ved sitteavstand 2,7m er typisk HD-ready "tilstrekkelig" for majoriteten av testpersonene på skjermstørrelser opp til 48". Fra 50"-56" var oppløsningen 1440x1080, men fra 56" var det FullHD som var anbefalt. Testen er ikke absolutt, så det er helt klart individuelle oppfatninger av bildet. Disse forskjellene gjør seg mer gjeldende på større skjermer. 50" vil jeg si er helt i grenseland for HDready med mindre det er en 'venteskjem' eller kun til bruk for TV-titting på god avstand.

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanlig tv Sendinger kunn 720 p

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det er en meget god grunn til at disse selges billig og det er fordi de 'kun' er HD Ready. De støtter mao ikke 1080p!

Kjøper man først en så diger skjerm som 50" antar jeg den blir hengende på veggen noen år. Hvis du bittelitt lyst på en Blu-ray spiller i overskuelig fremtid så hopp opp et hakk for FullHD.
    En annen ting er at du bør se hva den klarer på vanlige TV-signaler. TV-bildet skal forstørres kraftig opp til 50" og det er kanskje TV du kommer til å se mest på, da må skjermen klare oppskalering godt på egenhånd.

Hadde jeg hatt under 10k til en skjerm hadde jeg gått for en bra 42" fremfor en medium 50"..
    Men husk Hd TV Sendinger er kunn på 720 p Er på Blueray du har behov for
    1080p

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp LG 50PS8000.
    Koster under 10.000,- er full HD og kommer godt ut i tester.
    Jeg får min i morgen:-D

(Finnes sikkert billigere andre steder i Norge. Jeg bor i DK og får min på døren for 8.650,- NOK)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden BD har native oppløsning på 1080, er det ikke litt dumt å måtte nedskalere bildet for å få det til å passe en ready TV? Det blir jo enda mer prosessering på bildesiden og det trenger ikke å gjøre ting nevneverdig bedre.

Støtter LG 50PS8000. Jeg er utrolig godt fornøyd med min.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville selv gått for Samsung uten at jeg har testet den. Har hatt både LG PQ3000 og Panasonic X-10. Forskjellen er at Lg'n har skarpe fine bilder imotsettning til Panasonic. Panasonic sin har til gjenngjeld bedre fargestyring. Hudtonener og enkelte scener får helt feil farger med LG'n. Panasonicen har noe heng, som ligner LCD i bildene sine.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeast
    Ville selv gått for Samsung uten at jeg har testet den. Har hatt både LG PQ3000 og Panasonic X-10. Forskjellen er at Lg'n har skarpe fine bilder imotsettning til Panasonic. Panasonic sin har til gjenngjeld bedre fargestyring. Hudtonener og enkelte scener får helt feil farger med LG'n. Panasonicen har noe heng, som ligner LCD i bildene sine.
    Noen som kikket på datoen i denne tråden...?

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheh,

Alltid fint å diskutere videre på en tråd for så å finne ut at an er et halvt år gammel
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •