Tv <15.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Tv <15.000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv <15.000

Hei. Vurderer å oppgradere fra 32-tommer til 42 eller 46- tommer. Noen som har noen forslag til noe under 15.000? kan få noe rabatt på mpx.no så det hadde vært lekkert om de var tilgjenglige der, hehe

Hovedsakelig for film og tv, noe spill også men mest opptatt av filmkvalitet og generell kvalitet på tv'en. LCD/plasma????

Newcomer RobertiouZ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg Samsung LE46A856. Den gir utrolig bra bilde, og har et flott design. Så er den bare 4,4 cm tykk! Jeg var på Expert å testet ut litt forskjellige innstillinger, så jeg kan skrive under på at den gir utrolig flott bilde!
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk selger den til en utrolig bra pris! Jeg var i Bergen å tittet på LE46A866 (Samme modell bare med Riks TV) for noen dager siden, og den kostet over 19.000 kr. Du får samme TV (bare uten Riks TV) på netonnet til bare ca. 10.495 kr inkl. frakt.
    Så jeg vil si at du gjør et UTROLIG bra kjøp om du handler den på NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk!
    Jeg har selv bestilt Samsung LE46A856, får den sikkert på Mandag. 8)

Det finnes nok TVer som er bedre, men jeg tviler på at dem ligger i den prisklassen. Atter en gang, dette er et utrolig bra kjøp, det må jeg bare si.

Lykke til med valget!

Mvh. Robert

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret!
    Har sett på denne tv'en, og den ser jo flott ut.
    Er det noen bra 46 tommere i samme prisklasse?? helst rundt 10k?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utgående samsung modeller

Du kan gjøre et kupp på utgående Samsung modeller som 7, 8 og 9-serien.
    Feks ny Samsung le46a796 som går for 13 000kr hos forhandlere på finn.no.
    Denne tven har faktiskt bedre sortnivå enn flere av de nye UE L.E.D tvene fra samsung, da de nye L.E.D tv kommer med en billigere LED teknikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

slet

slet

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Du kan gjøre et kupp på utgående Samsung modeller som 7, 8 og 9-serien.
    Feks ny Samsung le46a796 som går for 13 000kr hos forhandlere på finn.no.
    Denne tven har faktiskt bedre sortnivå enn flere av de nye UE L.E.D tvene fra samsung, da de nye L.E.D tv kommer med en billigere LED teknikk.
    Kan du vise til en eller flere tester som dokumenterer den påstanden? Jeg sier ikke at du tar feil, jeg er bare nysgjerrig siden de testene jeg har lest av Samsungs nye LED-TV'er gir motsatt inntrykk. Den nye LED-serien virker overlegen på flere områder, deriblant sortnivå (og de nye LED-skjermene er da sannelig dyrere enn tilsvarende LCD-skjermer).

Newcomer eplehagen sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erkevaffelen
    Hei. Vurderer å oppgradere fra 32-tommer til 42 eller 46- tommer. Noen som har noen forslag til noe under 15.000? kan få noe rabatt på mpx.no så det hadde vært lekkert om de var tilgjenglige der, hehe

Hovedsakelig for film og tv, noe spill også men mest opptatt av filmkvalitet og generell kvalitet på tv'en. LCD/plasma????
    Kjøpte nettopp Sony kdl 46w5500 og er veldig fornøyd. Lcd er bedre i sollys og til data enn plasma. Jeg har PS3 og Mac tilkoblet og valgte derfor lcd.
    Synes den er superbra, og den får jo ikke akkurat slakt i testene heller

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Kan du vise til en eller flere tester som dokumenterer den påstanden? Jeg sier ikke at du tar feil, jeg er bare nysgjerrig siden de testene jeg har lest av Samsungs nye LED-TV'er gir motsatt inntrykk. Den nye LED-serien virker overlegen på flere områder, deriblant sortnivå (og de nye LED-skjermene er da sannelig dyrere enn tilsvarende LCD-skjermer).
    Påstanden min er litt tynn, men, fra et hjemmekino-ståsted:
    Jeg har hatt sett på 40a796 og 40a7070 ved siden av hverandre på HIFI-klubben. Sammen hadde jeg med en kamerat, pluss to hifi ansatte.
    Jeg skal prøve å forklare forskjellene vi så, vi prøvde på to forskjellige filmer(blu-ray) og tv signal.
    Det vi ble enige om var at sortnivået var dypere og veldig hjemmekino-vennlig på a796'en. Den kan minne om pioneer x7090 på dette.
    Der hvor a796'en muligens svelger litt detaljer for å gi et beksvart, og et behagelig bilde, var 40a7070 mer lyssterk og detaljert, som derfor gir et mer aggresivt bilde.

Jeg gikk for 46a796 i forrige uke, fikk den veldig billig(13 000). Jeg ser veldig mye film, og mener at 796 gjør dette suverent bra i mitt mørke rom, trolig bedre enn a7070 ville ha gjort.
    Dersom jeg hadde hatt et lysere rom, og hatt andre behov, hadde jeg kanskje valgt a7070.

De er såklart veldig jevne, og med tanke på at 796 nå fases ut, så er det vel slik at folk kjøper a7070.

Man blir nok fornøyd uansett hva man velger, og mest sannsynlig så vil man ikke se forskjell på de to skjermene hvis ikke man har de opp mot hverandre

Edit: Du kan også lese hva Lygren skriver: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1207520

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •