LG plasma vs Sony LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG plasma vs Sony LCD

Noen som kan si (eller synse) noe om bildekvaliteten på en LG 50PS3000 50" plasma, kontra en Sony xxW4000?

Snevert spørsmål, men Sony-serien er den eneste jeg kjenner relativt godt for sammenligning. Så på noen andre LG-plasmaer i butikk, synes de virka litt for "crispe" i bildet.

Er plasma så overlegent best til filmbruk at en tv ala LG 50PS3000 vil være bedre enn eksempelvis en 46" LCD til 10-12k?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer faktisk p¨å det samme om noen som har peil på tv kunne svare?

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener bestemt at plasma er bedre på bevegelser..Det skyldes at LCD henger fordi stillbildene vises konstant og ikke i glimt. Med plasma får du glimt, og et objekt i bevegelse, beveger seg faktisk. Med LCD vil et objekt i bevegelse henge igjen helt til neste bilde kommer, det takler ikke hjernen. Uansett hvor bra LCD blir greier de ikke å takle det. Jeg gikk for LCD men angrer. Det som ikke er bra med plasma er at de avgir mye mer stråling, bruker mer strøm, også varmer endel.

Jeg så på CRT 50hz i går. Det er nesten helt sykt hvor dårlig LCD er i forhold.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lionstar
    Jeg mener bestemt at plasma er bedre på bevegelser..Det skyldes at LCD henger fordi stillbildene vises konstant og ikke i glimt. Med plasma får du glimt, og et objekt i bevegelse, beveger seg faktisk. Med LCD vil et objekt i bevegelse henge igjen helt til neste bilde kommer, det takler ikke hjernen. Uansett hvor bra LCD blir greier de ikke å takle det. Jeg gikk for LCD men angrer. Det som ikke er bra med plasma er at de avgir mye mer stråling, bruker mer strøm, også varmer endel.

Jeg så på CRT 50hz i går. Det er nesten helt sykt hvor dårlig LCD er i forhold.

jeg er enig i at LCD har sine ulemper, (men også fordeler) likeså med Plasma.

Men med ditt utsagn lurer jeg litt på om du har valgt deg en noe dårlig LCD?

Jeg har selv ikke noe problemer som du nevner med min ca 1,5års gammel samsung LCD, klart plasma har bedre sortnivå, men jeg har pr dags dato ikke vært noe plaget med dårlig på bevegelse som plager meg.
    Synes også at LCD har et bilde som passer bedre til litt lysere omgivelser, slipper å bekymre seg for innbrenninger, samt ingen mauring på nært hold.

Plasma har litt bedre sortnivå, men det gjelder heller ikke alle. (les Kuro - overlegent - men også prisen er overlegen)

Sony LCD samt samsung (LED) osv har sortnivå på Pana nivå i plasma, så tar dine uttalser med en klype salt! - skjønner hva du mener - men mulig overdrevet, eller en mindre bra LCD?

jeg sammenlignet en del plasma mot LCD når jeg i disse dager skulle bestille ny tv, og Kuro er utelukket grunnet pris - og mener at de beste LCD fult på høyde hadde godt nok sortnivå, og at forskjellene opp til gode plasma ikke er så store lenger, hvertfall så lenge man ikke ser på begge tv'ene side om side i stua, noe svært få gjør..

Plus jeg slipper diverse innkjøringer - hvitvaskinger og bekymringer(innbrenning) på en tv jeg betalte mye penger for..

Smak og behag er det nok sikkert - men jeg hadde tatt en Led tv over en plasma i samme prisklasse..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tv slår samsung 9 serie led lcd, det legger også pioneer 5090 bak seg. Samsung har mye mer avansert color managment system slik at man kan fintune fargene helt dønn nøyaktig til REC 601/709 fargerom på alle tre xyY aksene. Sortnivået er 0 cd/m2 altså helt sort. Panorering er også helt silkemyk.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vrient å synse uten å være litt subjektiv, så lenge man ikke har sett de aktuelle modellene side om side. Det er uansett vanskelig å være objektiv så lenge man er fanboy. Da ender man gjerne opp med konkluderinger som er helt ute av vater.
    Du blir bare sittende og måpe av enkelte personers LED-fantasier, hvor det beste fra plasmaverdenen avfeies fordi prisen er "for høy", uten at de vier det en tanke at gode LED er like kostbare.
    Mens andre avfeier LCD, og i sjeldnere tilfeller LED, til fordel for plasma. Men dette har mer med filmkultur å gjøre, noe som gjør det forståelig, om ikke nødvendigvis forsvarlig. Uten at dette fører deg noe nærmere et svar.

Av disse modellene kan jeg med sikkerhet kun si at jeg har sett Sonyen. Jeg har sett diverse LG, men jeg er ikke sikker på at en av dem er PS3000.
    Sammenlignet med LG plasma jeg har sett, vil jeg tro at du blir minst like fornøyd. Hverken gårsdagens Sony LCD eller LG plasma skiller seg mest mulig positivt ut på sortnivå. Begge er imidlertid bra på det meste. Men jeg heller mot å tro at du blir mer fornøyd med plasmamodellen til filmbruk, siden plasmabilde generelt sett oppleves som dypere, mer naturlig og mer behagelig, hvilket også gjelder LG Plasma.

En diskusjon rundt hva som er å foretrekke av LED og Kuro lar vi ligge til du spør om det.
    :)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde sony w3000 tidligere og det er så og si likt w4000, forskjellen er vel den dynamiske kontrasten, men ansi kontrasten er ganske lik vil jeg tro. Sony er ett veldig bra tv med bra bildebehandling og farger, eneste som plaget meg litt var auto dimming av bildet i veldig mørke sener. Hadde dette skjedd på millisekunder så hadde det ikke vært så plagsomt, men når det kommer opp i sekunder så var det litt plagsomt.

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever LCD slik at den mister strobo effekten som er i både film, og på mange tv sendinger. Bevegelse blir feil uansett og det syns spesielt når det blir store tommer. Det er vanskelig å se det i butikken, men plasma blir mer som CRT, LCD har kommet seg, men det henger enda ikke ordentlig med når det er bevegelse. Den naturlige hakkingen som er på mye materiale ser mye mer naturlig ut på en plasma eller CRT.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, alle sammen. Ble plasma for min del - "size matters not" er og blir science fiction

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •