Philips 42pfl8404 erfaringer og innstillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 42pfl8404 erfaringer og innstillinger

Pakket nettopp opp min 42pfl8404, bra førsteinntrykk
    Noen andre som eier tven som har lyst å dele sine bildeinnstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt om mine inntrykk til nå. Hadde fra før en Panasonic TH-42PX80E så den blir min referanse.

Philipsen er langt bedre i en vanlig opplyst stue, hvor PX80 gjerne ble litt "utvasket". Fargegjengivelsen er svært bra, og den takler SD-signaler meget bra.

Digital Natural Motion fungerer fortsatt alt for dårlig, ser tydelige artifacts og andre bildefeil når det er aktivert. 100hz fungerer greit på "low", men er heller ikke helt fornøyd der (minner om Panasonics 100hz).

Det som derimot fungerer meget bra er dynamisk baklys, jeg klarer ikke å se at tven dimmer. Sortnivået blir betydelig bedre, og detaljer i det mørke forsvinner heller ikke.

Sortnivået på Philipsen er bra, eller meget bra med dynamisk baklys aktivert. Uten å kunne vise til noen målinger er sortnivået på Philipsen på nivå med PX80 i et mørkt rom, og veldig mye bedre i en lys stue.

Alt i alt synes jeg 8404 er en veldig mye bedre tv enn min gamle px80, fargene kommer bedre frem, og tven tryller frem detaljer som min gamle tv ikke klarte. Ambilight er helt konge, og gir en helt ny opplevelse.

ANBEFALES!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med ny TV

Dette høres jo lovende ut. Vurderer samme TV selv også. Utrolig flott design synes jeg.
    Et par spørsmål:
    - Kan du høre noe ulyder fra ambilighten eller andre steder?
    - Hvordan er den på panoreringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å høre noen ulyder, ingen trafolyd og heller ingen lyder fra ambilighten. Tven er meget bra på panoreringer, minst like bra som px80.

Jeg er ekstremt kresen på hakkete panoreringer, der synes jeg f.eks kuro er alt for dårlig.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital Natural Motion. Filmer/TV sendinger med difuse/dårlige kontraster eller mye støy
    gir ofte ganske mye artifakter med denne påslått.
    Derimot filmer som i utgangspunktet har god bildekvalitet opplever jeg
    at Digital Natural Motion ikke gir så mye artifakter.

Jeg må nok også si at jeg har blitt avhengig av de myke bevegelsene som
    Digital Natural Motion gir så jeg har den påslått 99,99% av tiden jeg bruker
    TVn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett noen omtaler av denne modellen ennå, noe jeg synes er litt rart. Noen andre som eventuelt har sett det jeg har oversett?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å kjøpe denne TVen. evnt storebror på 46" som kommer for salg denne mnd.

Noen som vet om det er kommet noen tester på denne? Jeg abb. på Lyd og Bilde samt Hjemmekino, men har ikke sett noen tester der enda.

Og til deg/dere som har TVen. Er det refleksjoner fra TVen, slik det er på Samsung sine Tver som har "glass" flate?

Er det problem med clouding?

Hvordan er oppdateringshastigheten ved bruk av PS3/XBOX360? Er det noe etterslep? Vil dere annbefale denne TVen til bruk av PS3?

Håper på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tven har ikke problemer med refleksjoner. Clouding har den heller ikke, ei heller input lag.

Perfekt tv å spille på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å kjøpe denne tv'en, men finner ingen skikkelige tester eller omtaler. Og de har den ikke i noen av mine lokale butikker heller.

En viktig ting for meg; Er denne tv'en god til å se fotball på?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje markedets beste lcd-tv å se fotball på, fullt på høyde med min gamle PX80 (som er kjent som en fantastisk "fotballtv")

Jeg har som default Digital Natural Motion skrudd av. Men jeg begynner mer og mer å skjønne hvorfor så mange elsker DNM, helt fantastisk på sport. Da er det nesten ikke en eneste bakdel å spore, perfekte panoreringer, og sylskarpe spillere

Lekte veldig med innstillingene når jeg så Sandefjord-Tromsø sist helg, og ble veldig overbevist. Så fra og med da er 100hz og dnm aktivert når det vises fotball. Blu-ray/DVD ser jeg med 24p, der skal det ikke jukses, og synes heller ikke 100hz klarer seg like godt der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg har funnet er en kort omtale av 8404, ingen skikkelige tester enda. Fint å lese fra tilbakemeldingene at brukerne er fornøyde, men personlig har jeg ingen planer om å kjøpe en TV før den har vært igjennom minst et par seriøse tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Kanskje markedets beste lcd-tv å se fotball på, fullt på høyde med min gamle PX80 (som er kjent som en fantastisk "fotballtv")

Jeg har som default Digital Natural Motion skrudd av. Men jeg begynner mer og mer å skjønne hvorfor så mange elsker DNM, helt fantastisk på sport. Da er det nesten ikke en eneste bakdel å spore, perfekte panoreringer, og sylskarpe spillere

Lekte veldig med innstillingene når jeg så Sandefjord-Tromsø sist helg, og ble veldig overbevist. Så fra og med da er 100hz og dnm aktivert når det vises fotball. Blu-ray/DVD ser jeg med 24p, der skal det ikke jukses, og synes heller ikke 100hz klarer seg like godt der.
    Dette høres jo unektelig bra ut.

Er litt skeptisk på å kjøpe tv uten å ha lest noen skikkelige tester først, men må si at denne frister veldig akkurat nå :-)

Ellers så skal jeg ha denne tven på en vegg som er 1,5 meter bred, noe som betyr at det blir kun ca. 25 cm vegg på begge sidene av tven. Tror du dette begrense ambilight effekten litt? (vet ikke hvor langt ut fra tven dette lyset lyser).

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringene jeg har gjort meg med tv'er generelt når det kommer til innstillinger er at når det kommer til forskjellige programmer i tv'en som skal gjøre bilde bedre gjør de det som regel verre!!!!! Skru av alt som du kan skru av når det kommer til pixel pluss osv... gjorde det på Phillips tv'en til en kompis ble tv mye mye bedre.
    Skjermene til Philips har blitt veldig bra de siste årene

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen min
    Erfaringene jeg har gjort meg med tv'er generelt når det kommer til innstillinger er at når det kommer til forskjellige programmer i tv'en som skal gjøre bilde bedre gjør de det som regel verre!!!!! Skru av alt som du kan skru av når det kommer til pixel pluss osv... gjorde det på Phillips tv'en til en kompis ble tv mye mye bedre.
    Skjermene til Philips har blitt veldig bra de siste årene
    Vel. Selve LCD-teknologien er rimelig elendig på å vise levende bilder, så uten noen form for billedbehandling ville bildet sett rimelig trist ut. Hva en ønsker å skru av eller på av de ulike teknikkene får være opp til den enkelte, men å råde alle til å "skru av alt" blir feil.

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Vel. Selve LCD-teknologien er rimelig elendig på å vise levende bilder, så uten noen form for billedbehandling ville bildet sett rimelig trist ut. Hva en ønsker å skru av eller på av de ulike teknikkene får være opp til den enkelte, men å råde alle til å "skru av alt" blir feil.
    har prøvd både med alle teknikkene på og av, når de står på philips skjermer opplever jeg bildet kornete, skrur man de av, forsvinner mye av det og bildet blir betraktelig bedre! Prøv selv før du uttaler deg noe mer

Newcomer Neurosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere her som har fått denne tven? Jeg har nettopp fått denne. Noen som vil dele innstillinger? Bruker tven mest til RiksTv og filmer via DVD/PC koblet gjennom HDMI.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI fra PC til Philips 8404

Jeg vurderer 37"-utgaven av denne. Er det noen som har erfaring med å koble denne til PC vi HDMI?

Jeg bruker utelukkende PC som kilde (i tillegg til vanlig analoge antennesignal). Jeg har gjort flere forsøk på dette hjemme, med to forskjellige pcer, og to forskjellige tver, og har bare fått ordentlig signal gjennom VGA-kabel :-/ Med HDMI får hele bildet et kraftig grønnskjær...

Hvordan er det med dette apparatet i så måte?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig en skikkelig test av Philips 8404:
    Philips 42PFL8404 42in LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

For de som ikke gidder å lese hele testen:
    let me just sum everything up by saying that while the 42PFL8404's pictures are good - provided you're careful with some of the processing settings - they're not quite good enough to earn the TV a coveted 9 or 10 for picture quality when considered against the best Samsung and Sony have to offer for the same sort of money.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en Philips 8000-serien LCD-TV med ambilight, men får ikke ambilight til å fungere.. Finner ikke noe om det i bruksanvisningen :\ kan noen si meg hvordan jeg får skrudd det på? : )

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en knapp nederst på fjernkontollen din som heter AMBILIGHT, som
    kan skru dette av og på, men den har du vel prøvd alt.
    Ellers så skal lysintensitet farger osv. kunne justeres i TV meny.

Se side 64 i bruksanv.
    http://www.p4c.philips.com/files/4/4...12_dfu_nor.pdf

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •