Valg av ny lcdskjerm. Forrige i retur.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av ny lcdskjerm. Forrige i retur.

God dag godtfolk!

Jeg kjøpte forleden en Philips 42PFL7403D/10 demovare av komplett til ca 7500. Varen viste seg å være defekt, og er nå sendt i retur.
    Jeg vil da få pengene refundert, og må finne meg en ny skjerm.

Så over til spørsmålet: hvilken skjerm skal jeg gå for isteden?
    Jeg tar i mot alle forslag. Ønsker å holde meg så nærme refusjonsbeløpet som mulig. Men om dere mener kvalitetsforskjellen er formidabel hvis jeg legger i litt mer, skal det tas til etterretning.

Jeg har sett litt på disse alternativene:
    Samsung 40" LCD-TV LE40A656 - 7275kr
    Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W5500 - 10689kr

Kan sonyen rettferdiggjøre de 3000 kronene i forhold til samsungen?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Philips 47" LCD TV - 47PFL5603D som koster 8990,-

Vet ikke helt hva forskjellene fra 5 serien til 7 serien er, ambilight er ikke med etter hva jeg ser men om det er noen vesentlige forskjeller på bildekvalitet tørr jeg ikke si.

Uansett en fin pris for en 47"..og Philips er jo ikke akkurat kjent for å være dårlig.

Komplett.no - Philips 47" LCD-TV 47PFL5603D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Jeg burde kanskje spesifisere bruken litt
    Skjermen skal brukes til blu-ray, dvd og som dataskjerm (blandt annet til spill).
    For meg er det viktig at skjermen har 100hz.
    Skjermen bør være mellom 37-42".
    Er ikke avhengig av innebygd mpeg4 tuner, da jeg ikke ser så mye tv, og vil klare meg fint med egenstående tuner.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på min 2. sony LCD nå og anbefaler Sony framfor Samsung.

Det finnes sikkert modeller som avviker det jeg har erfart men; Samsung har kontrastbelegg på skjermen for å få bedre kontrast, og det gjør at skjermen reflekterer mye mer lys, og innsynsvinkelen blir begrenset. Sony har matt skjerm som gir mer behagelige bilder og du ser ikke deg selv sitte i sofaen.

I tillegg har mange Samsung kun 1 knapp for å velge input og du må bla igjennom alle inngangene med denne knappen for å komme til riktig inngang. (dette gjelder også 656 du har sett på) På min Sony trykker du input og du kan bla med piltastene i en liste. Det går mye mye raskere. Om du kun bruker 1 HDMI inngang og switcher på forsterker er jo ikke dette noe problem, men jeg bytter en del mellom HDMI og VGA inngangen.

Design er også en ting, og jeg foretrekker en solid bygget stilren tv framfor en supertynn designtv med rødt glass og eventuelt vifter for å holde tv i live.
    (vifte gjelder iallefall en av de nye)

Jeg kan iallefall anbefale w4500 serien til Sony!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom forresten over denne: Philips 37PFL8404H 37" LCD-TV Full-HD - Phillips - LCD-TV 30"-39" - Philips 37PFL8404H 37" LCD-TV Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Hvordan gjør den seg i forhold til de to andre foreslåtte?
    Den koster 1000 kroner mer hos komplett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Jeg er på min 2. sony LCD nå og anbefaler Sony framfor Samsung.

Det finnes sikkert modeller som avviker det jeg har erfart men; Samsung har kontrastbelegg på skjermen for å få bedre kontrast, og det gjør at skjermen reflekterer mye mer lys, og innsynsvinkelen blir begrenset. Sony har matt skjerm som gir mer behagelige bilder og du ser ikke deg selv sitte i sofaen.

I tillegg har mange Samsung kun 1 knapp for å velge input og du må bla igjennom alle inngangene med denne knappen for å komme til riktig inngang. (dette gjelder også 656 du har sett på) På min Sony trykker du input og du kan bla med piltastene i en liste. Det går mye mye raskere. Om du kun bruker 1 HDMI inngang og switcher på forsterker er jo ikke dette noe problem, men jeg bytter en del mellom HDMI og VGA inngangen.

Design er også en ting, og jeg foretrekker en solid bygget stilren tv framfor en supertynn designtv med rødt glass og eventuelt vifter for å holde tv i live.
    (vifte gjelder iallefall en av de nye)

Jeg kan iallefall anbefale w4500 serien til Sony!
    Men ser man bortifra det trivielle, som at du må bruke 10 ekstra sekunder på å velge inngang- Er bilde på samsungen bedre en Sonyen..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin info Shpongle

Jeg har også gjort meg opp samme tanke om matt eller blank skjerm. Min onkel har 40W4500, og er kjempefornøyd.

Fant 40W5500 til en tusenlapp billigere. Noen grunn til det?

Det viktigste for meg et kvalitetutbyttet pr krone. Design legger jeg lite vekt på. Det er bildet jeg skal se på, ikke kassa rundt. Dessuten ser de fleste skjermer greie nok ut.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Men ser man bortifra det trivielle, som at du må bruke 10 ekstra sekunder på å velge inngang- Er bilde på samsungen bedre en Sonyen..
    Jeg syns bildet på Sony w4500 er bedre enn på Samsung 656.

Og det med fjernkontrollen er jo selvfølgelig en bagatell, men det hadde irritert meg...

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gråbein
    Fin info Shpongle

Jeg har også gjort meg opp samme tanke om matt eller blank skjerm. Min onkel har 40W4500, og er kjempefornøyd.

Fant 40W5500 til en tusenlapp billigere. Noen grunn til det?

Det viktigste for meg et kvalitetutbyttet pr krone. Design legger jeg lite vekt på. Det er bildet jeg skal se på, ikke kassa rundt. Dessuten ser de fleste skjermer greie nok ut.
    Jo, fikk bidratt med litt iallefall

Jeg velger alltid matt skjerm, både på laptop og tv. Har en laptop med blank skjerm og superkontrast i hus og den er slitsom å bruke på dagen grunnet refleksjoner.

Hva syns du om bildet på tv`n til onkelen din? Du kan jo prøve å få lånt en annen tv og sammenligne, bare husk å iallefall sett bildemodus til "standard" og ikke "dynamisk".

Ang. pris er vel noen tv`r parallellimportert osv, men kjøper du fra en kjent nettbutikk du ikke tror pakker kofferten i morgen er ikke dette noe stort problem..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony leverer jo alltid god kvalitet etter min mening.
    Han hadde ikke satt opp blu-rayspiller enda, så det eneste hd-materialet jeg fikk sett var national geographics. Det så jo helt utrolig ut. Og da mener jeg at jeg ikke helt tror det. For bildet var usansynlig skarp. Nesten skarpere enn virkeligheten.. Hehe

Jeg kunne lett gått for 40W5500. Men jeg vil som sagt ha best mulig tv for pengene. Jeg gikk etter denne testen da jeg gikk til innkjøp av philipsen: Test av Philips 42PFL7403H LCD-TV - Tester - Lyd og Bilde

Den snakker varmt om både philips og sony. Vanskelig valg.
    Fant også samme tv som jeg først kjøpte til 9000kr: NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

Blir bare verre og verre å velge jo mer jeg leiter:???:

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende han kjører med litt "feil" innstillinger. Dersom man har på "dynamisk" og skarphet osv kan bildet bli i overkant skarpt. Det kan bli slitsomt i lengden. Men dette er jo noe du velger selv.

Phillips leverer jo også gode tv, men jeg syns det varierer veldig. Jeg vet at de benytter paneler fra mange aktører, så kvaliteten kan variere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha. Men akkurat denne modellen gjorde det kvast i lyd og bilde testen. Den må da være god?

Eneste som gnager i bokhodet mitt nå er at denne testen er fra desember 2008. som snart er et helv år. SIden den tid har det sikkert kommet masse annet spennende. Når jeg først skal handle vil jeg varen skal holde tritt en stund framover.

Kan forøvrig nevne at lydkvaliteten i skjermen er ytterst uviktig. Alt går gjennom hjemmekinoen, så om lyden er litt pinglete i selve apparatet har det ingenting å si

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen flere som har forslag om 37-42" lcd-skjerm, til rundt 10.000kr?

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes kanskje at du har funnet et godt alternativ selv: 37/42PFL8404H, denne
    er jo helt ny og bedre spesifisert en PFL7403H, også bedre design i etter
    min smak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •