Hvilken LCD-TVer anbefales til PS3 online fps-spill ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken LCD-TVer anbefales til PS3 online fps-spill ?

TVen skal brukes hovedsaklig til PS3 online fps-spill. Hvilken LCD-TV anbefaler dere til dette ?

-Det må være LCD-teknonlogi, med eller uten LED.

-Det må være lav nok input-lag

-Det må være rask nok responstid

-Det må være mulig å stille ned baklyset

-Det må være fullhd

-Det må ellers være bra bildekvalitet

Edit: Han som skal ha tven er av de virkelig gode online fps-spillerne, så det må være av de bedre tvene mht input-lag. Skjermen skal være 46/47 tommer.

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung?

Av fps spill har jeg spilt Crysis, COD4 og F.E.A.R 2 på min Samsung LE46A559, uten at jeg merka noe delay fra jeg trykte/sikta til at det skjedde på skjermen. Min tv er et år gammel nå så jeg regner med at nyere modeller kan være en del bedre også.

Du sa ikke noe om størrelse så jeg anbefaler enten:
    Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40A557

eller:
    Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40A656

Sistnevnte har 100hz som kan hjelpe litt hvis du kjører over 60fps i spillene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av illusion
    Samsung?

Av fps spill har jeg spilt Crysis, COD4 og F.E.A.R 2 på min Samsung LE46A559, uten at jeg merka noe delay fra jeg trykte/sikta til at det skjedde på skjermen. Min tv er et år gammel nå så jeg regner med at nyere modeller kan være en del bedre også.

Du sa ikke noe om størrelse så jeg anbefaler enten:
    Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40A557

eller:
    Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40A656

Sistnevnte har 100hz som kan hjelpe litt hvis du kjører over 60fps i spillene.
    Jeg har lest her på forumet at LE--A686/656 har for mye input-lag til fps-spill. Er LE--A557/559 bedre på dette?

Skjermen skal være 46/47 tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke den som spiller mest online, men har aldri vært misfornøyd med min Sony W4500 på 52".

46" størrelsen får du vel tak i for en veldig god pris også nå har jeg sett.
    Har nok noe med at akkurat W4500 modellen er på vei ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øyet som ser er desverre subjektivt. Selv syntes jeg B6050 så fitn ut med COD4. Du burde kanskje oppgi en referanse så folk vet hva du tolker som godt nok. Er du en hardcore gamer av typen som har sittet på en gammel CRT skjerm for å få maksimal ytelse snevrer dette inn valgene dine veldig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Øyet som ser er desverre subjektivt. Selv syntes jeg B6050 så fitn ut med COD4. Du burde kanskje oppgi en referanse så folk vet hva du tolker som godt nok. Er du en hardcore gamer av typen som har sittet på en gammel CRT skjerm for å få maksimal ytelse snevrer dette inn valgene dine veldig.
    Har du merket noe antydning til innbrenning på B6050 led-tven din? Jeg spør om dette pga at det var en som påstod at LE--A786/796(LED) hadde problemer med innbrenning. Jeg har forstått det slik at det er fosforet i/på led-lampene som er årsaken til innbrenning på skjermen fra led-lampene? Noen som vet om alle led-lamper har fosfor? Jeg synest det er mildt sagt irriterende hvis det blir fosfor og innbrenning i led-tvene, akkurat som med plasma-tvene. De vanlige lcd-tvene kan jo ikke få innbrenning.

Han som skal ha tven er av de virkelig gode online fps-spillerne, så det bør være en av de lcd-tvene som har forholdsvis lav input-lag. Det skal være en lcd-tv, med eller uten led.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Har du merket noe antydning til innbrenning på B6050 led-tven din?

Han som skal ha tven er av de virkelig gode online fps-spillerne, så det bør være en av de lcd-tvene som har forholdsvis lav input-lag. Det skal være en lcd-tv, med eller uten led.
    Innbrenning vil nok neppe skje med mindre man bare bruker tven til ett spill hvor man har en fast HUD. Dessuten er det altfor tidlig å si noe om det. TVen er heller ikke min... enda... =) Driver fortsatt og tester selv, men ender nok opp på en B6000 eller B6050.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning vil nok neppe skje med mindre man bare bruker tven til ett spill hvor man har en fast HUD. Dessuten er det altfor tidlig å si noe om det. TVen er heller ikke min... enda... =) Driver fortsatt og tester selv, men ender nok opp på en B6000 eller B6050.
    Ok, kan du prøve med ett spill som har fast HUD, eller still-bilde og la det stå på en god stund og se etter midlertidig innbrenning, om det er antydning til at det henger igjen litt ? Hadde vært supert hvis du kunne gjøre den testen.

Edit: Står det noe i instruksjonsboken om innbrenning forresten? I så fall er det gjerne best å ikke la den stå på så lenge med statisk bilde/HUD før du sjekker for midlertidig innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kan du prøve med ett spill som har fast HUD, eller still-bilde og la det stå på noen timer og se etter midlertidig innbrenning, om det er antydning til at det henger igjen litt ? Hadde vært supert hvis du kunne gjøre den testen.

Edit: Står det noe i instruksjonsboken om innbrenning forresten? I så fall er det gjerne best å ikke la den stå på så lenge med statisk bilde/HUD før du sjekker for midlertidig innbrenning.
    I og med at den ikke er min så vil jeg ikke risikere noe sånt noe. Jeg kan sikkert gjøre det selv med min egen, men det vil ta litt tid før jeg anskaffer. Det kan hende jeg velger å vente på B9000-serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at den ikke er min så vil jeg ikke risikere noe sånt noe. Jeg kan sikkert gjøre det selv med min egen, men det vil ta litt tid før jeg anskaffer. Det kan hende jeg velger å vente på B9000-serien.
    Jeg går ut ifra at du har tven på prøve fra forhandler;

Kan du se om det står noe i instruksjonsboken da? Hvis det ikke står noe om det der ville jeg testet i vei, hardt og lenge nå i prøveperioden. Det er jo ikke noe særlig å evt bli sittende med en tv som senere blir ødelagt pga litt statiske bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut ifra at du har tven på prøve fra forhandler;

Kan du se om det står noe i instruksjonsboken da? Hvis det ikke står noe om det der ville jeg testet i vei, hardt og lenge nå i prøveperioden. Det er jo ikke noe særlig å evt bli sittende med en tv som senere blir ødelagt pga litt statiske bilder.
    Jeg har anskaffet meg nå, men vil kaaanskje levere den tilbake. Vi får se om noen uker om jeg er fornøyd eller ei. Det står med en gang du åpner manualen at du ikke skal la samme bilde stå for lenge eller se 4:3 bilder etc. i mer enn et par timer sammenhengende, men jeg vil ikke tro at dette skal være et problem, men de dekker så klart alle baser for å være på den sikre siden. Jeg så igjenn om en film med sorte striper på topp og bunn. Ingen antydning til innbrenning etter det ihvertfall, men det var jo bare under 2 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny LED-TV! Hvis du beholder den

Vil tro at dem ikke har laget en ny teknologi med innbrenningsproblematikk, men man vet jo aldri hvis dem har brukt fosfor. Det var jo også litt urovekkende at det sto advarslel i instruksjonsboken. Så vær så snill å informere oss hvis du merker noe antydning til midlertidig eller permanent innbrenning på denne tven. Jeg vil tro at du vil lettest se evt innbrenning når hele skjermen skal gi enten helt mørkt eller helt lyst ensfarget bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •