Samsung edge-LED eller bak-LED

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung edge-LED eller bak-LED

Hei!

Jeg skal ha ny tv i stua.
    Hadde egentlig bestemt meg for 40a786, men denne er jo på vei ut.
    De nye Samsungene med edge-led er jeg skeptisk til da jeg tror det er bedre med bak-LED.
    Men hva med den kommende 9000-serien?
    Hva kommer prisene på disse til å være?
    Disse skal benytte seg av bak-LED så vidt jeg har forstått?

Noen innspill her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bak-LED er nok noe bedre enn Edge-LED. Prisen på den nye 9000-serien med bak-LED blir nok en del høyere enn dagens 8000-serie. Det største fortrinnet 8000-serien har over 786 er nok design og strømforbruk.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40a786,og ville ikke byttet det ut med dagens dyrere 7 serie edge led selv om jeg hadde fått gjort det gratis,pent design og smal men absolutt ikke samme bildekvalitet (testet grundig både med parabol og blueray)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Jeg har 40a786,og ville ikke byttet det ut med dagens dyrere 7 serie edge led selv om jeg hadde fått gjort det gratis,pent design og smal men absolutt ikke samme bildekvalitet (testet grundig både med parabol og blueray)
    Jeg vurderer enten den nye 6000 serien fra Samsung med LED, eller den eldre 796. Du har testet forskjellene grundig; hva er de største forskjellene? Har tv'en din viftestøy? (Har selv hatt 8-serien med plagsom støy).
    Til sist - hvordan er bildet på ordinære SD tv-sendinger? Fint om du hadde noen innspill på dette!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så faktisk en 40" Samsung LED til nesten 13.000 kr når jeg var innom en Expert butikk i dag.
    Den var tilkoblet en Pioneer ???51 blu ray spiller med hdmi.

Må si at det ga et utrolig fantastisk bilde, tror det er noe av det beste bilde jeg har sett på en flatskjerm uansett pris

Så det lover godt for Flatskjermer med LED :-)

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på det jeg har lest forestiller jeg meg at du primært betaler for flat(ere) apparat på nåværende edge-led, mens de mer klumpete bak-led tv'ene har bedre prestanda. Enig med bjalle om at jeg ikke ville bytta bort bak-led'en min med en nyere "lett"-tv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Basert på det jeg har lest forestiller jeg meg at du primært betaler for flat(ere) apparat på nåværende edge-led, mens de mer klumpete bak-led tv'ene har bedre prestanda. Enig med bjalle om at jeg ikke ville bytta bort bak-led'en min med en nyere "lett"-tv
    Den nye media funksjonen i de nye skjermene er jo litt artige også da =) :P om det skal bety noe hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde heller aldri bytta mitt 55" 966 med en edge led, bildet er jo helt fantastisk. Har bare sett en film på min jvc hd350 projektor siden jeg fikk led'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MODERATOR EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baardm
    Jeg vurderer enten den nye 6000 serien fra Samsung med LED, eller den eldre 796. Du har testet forskjellene grundig; hva er de største forskjellene? Har tv'en din viftestøy? (Har selv hatt 8-serien med plagsom støy).
    Til sist - hvordan er bildet på ordinære SD tv-sendinger? Fint om du hadde noen innspill på dette!
    Ingen viftestøy fra min ,må legge øret inntil bak for å høre svak susing.Det jeg merket mest var at nye 7 serien ikke var like bra på sortnivå,på sd sendinger har jeg bare prøvd parabol,utmerket bilde på begge men som sagt før opplevdes bilde på 786 bedre på grunn av jevnere sortnivå,slet også mer med å få riktig kontrast på den nye,begge justert etter DVE kalibrering dvd (combo format versjonen)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •