Ny tv 10-12k! Fotball + LCD = fyfy?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv 10-12k! Fotball + LCD = fyfy?

Hei

Da har jeg gått lei min gamle samsung som har vært en trofast traver i 3 år. Og like rundt hjørnet venter både skattepenger og feriepenger, så derfor er tiden moden for fornyelse.

Tv'n blir mest brukt til vanlig tvtitting og endel fotball i helgene, samt endel filmer og litt tvspill og oppkobling av pc. Lcd'n jeg har nå sliter med fotballkamper, og det vil jeg gjerne gjøre noe med. Har og funnet ut at 40'' er litt for lite, så 46-50 må jeg nok opp i.

Har sett litt på Samsung LE46A686, men er litt skeptisk på om lcd er det beste for meg. Som sakt hadde jeg tenkt meg en prisklasse på 10-12k, men kan strekke meg litt om det er snakk om et veldig godt kjøp.

Mvh Preben

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD har blitt mye bedre siste 3 år, har selv en 2 år gammel samsung LCD, og min far kjøpte nylig en av de nye, ca 4mnd siden, og det var som natt og dag, sort nivå har blitt fantastisk mye bedre, samt de nye 100 / 200Hz takler de også bevegelse mye mye bedre..

Jeg er selv i samme situasjon som deg, og var seinest i dag og sjekket litt på tver, så på sony W5550 i 52", samt samsung 55" lcd som er ny for året, begge disse ligger rundt 20 000, og vurderte disse opp mot LG, og panasonic plasma - og mener at sortnivået ikke var noe særlig oppmot plasma lenger..

Selv synes jeg LCD var såpass bra at jeg vurdere en større lcd, evt en LED, så slipper jeg også innbrenninger - både midlertidige og permanente som jeg har opplevd tidligere - veldig kjipt synes jeg.. (vet ikke om dette er like stort tema i dag som for ca 3 år siden - men dog, helt borte vil vel aldri dette problemet bli?)

Prøv selv med dine egne øyne, det er vel beste medisin!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" panasonic skjerm, eller kansje nye LG 50PG8000 burde være innen rekkevidde. beste alternativet til ditt bruk og i det budsjettområdet.

LCD har absolutt komt seg, men i mine øyne må du da betale litt mer enn det du ser for deg for å få samme ytelse til hovedbruken din.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    smaken er som baken - men mener at sortnivå på nevnte sony faktisk var "like bra" som panasonics nye plasma, testet i hjemmekino.

Det står det respekt av.

bortsett fra film er det fotball som er det som tv'en min blir brukt til - og basert på det jeg har sett på f.eks nyeste serier lcd (ca) rundt prisen til panasonicen i samme størrelse er det faktisk ganske bra på lcd,

en god ting du slipper er jo å slippe å ha poeng tavla hengende igjen på skjermen etter kampen er ferdi, og drive å måtte kjøre hvitvasking av skjermen..

(vet dog ikke om LG er like plaget med dette enda - men etter hva jeg har hørt kan det virke slik... har dog ikke hørt om panasonic er nevneverdig plaget med dette på de nye panalene sine...)

men smaken er som baken - ingen tvil - jeg hadde hvertfall ønsket å sammenlignet med mine egne øyner før jeg blåste i større sum på tv..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feks. Panasonic TH-46PZ81 er en tv som hadde passet perfekt for meg. Men eneste som bekymrer meg litt er at den er et(?) år gammel.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men de nevnte pana / sony skjermen fra hjemmekino kostet jo også noe mer enn antydet pris her, det skal nevnes...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prebo
    Feks. Panasonic TH-46PZ81 er en tv som hadde passet perfekt for meg. Men eneste som bekymrer meg litt er at den er et(?) år gammel.

den er jo ikke blitt noe dårligere på et år, eneste forskjellen er jo at det har kommet noe som er enda litt bedre.. men slik vil jo det alltid være?

Fordelen er jo at prisen har blitt betydelig lavere siden den er blitt 1 år gammel.. ::-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja prismessig er jo pz81 et hyggelig kjøp nå.

joda. LCD har kommet seg betraktelig og forskjellene er ikke så dramatiske som de var før. for min egen del handle det om at jeg synes fargene er bedre og mer behagelige på plasma, og jeg synes LCD bildet er mye mer "urolig" enn hva det er på en plasma.

Trådstarter bør uansett ta en titterunde i butikk, gjerne uforstyrret av selger slik at han kan få dannet seg et bilde av hva han liker best. (trikset da er jo å ikke la seg lure over LCD skjermene sin lysstyrke i buikklokalet )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er akkurat det at det har kommet noe nytt da, feks nye B serien til Samsung, LE46B650- Koster riktignok 2000 mere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    c-V:

Er det noen butikker i Ålesund som er verdt å ta en titt innom? Bor selv i Ulsteinvik, men er ikke store utvalget her (Expert og Elkjøp)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja... som nevnt tidligere, ta med en liten klype salt ettersom du ikke vet hvordan tvene er innstilt ovs, men ta en titt uten at selger skal farge synes ditt..

Er faktisk en del aav både plasma og lcd på elkjøp på moa sist jeg sjekket, samt expert i breivik og på lefdal..

hifiklubben hadde vel mest lcd i utstillingen sin mener jeg å huske..

men skal være mulig å få en sjekk på hvordan du oppfatter bildene på de respektive teknologiene..

Selv synes jeg at plasma gjerne blir litt "kornete" og at man må sitte lengre vekk en en tilsvarende LCD. godt mulig andre er uenig med meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det bredeste TV utvalget finner du på elkjøp og expert, så hvis det er et greit utvalg på dine lokalbutikker så har de sikkert de mest kurrante modellene inne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •