Philips "52PFL9703" er på vegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips "52PFL9703" er på vegg

Da er min siste billedrør tv havnet på rommet til min datter. Og endelig har jeg skaffet meg min første flatskjerm. Jeg kan jo først nevne at den forrige ctrl tv-en var veldig god, og jeg mener fortsatt at en god billedrør tv gir bedre billedkvalitet enn mange flatskjerm-modeller.

Når det er sagt, så vil jeg dele min Philips "52PFL9703" førstegangsopplevelse med andre her på forumet.

Når jeg fikk den opp på veggen, så ble jeg først veldig skremt av størrelsen på skjermen, og da jeg skrudde på tv'en for første gang, ble jeg enda mer skremt av "amblight" funksjonen.

Jeg kan først starte med størrelsen (52"). Avstanden til Tv-en er 3-5 meter, avhengig av om jeg velger sofa, eller godstolen. Når det gjelder ideell avstand, så kommer det helt an på billedkvaliteten, og hvor gode signaler tv-sendingene gir. Jeg har digital-dekoder, og eneste kanalen jeg ikke synes fungerer så bra er "Sport'n" og eldre amerikanske serier. Da er det greit med 4-5 meters avstand, men generelt er jeg veldig godt fornøyd med de fleste kanalene, og jeg kan fint sitte på en ca 3 meters avstand, og jeg er kresen når det gjelder bilde.

Bildekvaliteten vil uansett variere, men jeg kan starte med tv-signalene. Det som er overraskende er at de kanalene som ikke sender i HD, er veldig gode opp mot Svensk tv 1 og 2, som sender HD. Det er rett og slett veldig bra.
    Nå skal det sies at jeg har surra mye med innstillingene...jeg har skrudd opp og ned, av og på, hundre tusen ganger uten å bli helt fornøyd. Litt treg, men fant ut at jeg kunne gjøre det enklere og bedre. Jeg mener hvertfall bilde blir best når jeg har slått av Støyreduksjon, fargenyanse, HD Natural Motion, Ekstra skarphet, Dynamisk kontrast, Fargeforbedring og lyssensor.

Jeg foretrekker denne innstillingen:
    Kontrast: 74
    Lysstyrke: 50
    Farge: 44
    Skarpet: 1 (her vipper jeg mellom 1, eller 0), da jeg mener det er bedre med bittebittebittelitt soft, enn å fremheve kanter.

Svartnivået er veldig bra.
    PS3: veldig bra
    blu-ray: sykt bra.

AMBLIGHT: er en snodig greie. Første dagen klarte jeg ikke å holde fokus på tv-bildet, og jeg tenkte at det var bedre å ikke bruke den funksjonen, da jeg var mer opphengt av lysshowet på veggen enn selve tv'en. Men jeg var bestemt på å gi det en sjanse og prøve det ut noen dager. Nå klarer jeg meg ikke uten. Jeg har hatt tv'en i en måned, og jeg forsøkte her om dagen å å slå av amblight-funksjonen, men det ble helt dødt...absolutt alt ble dårligere. amblight-funksjonen løfter hele bildet...hmm ikke lett å forklare men baklyset som lyser opp veggen gjør bildet og hele tv-opplevelsen bedre. Bildet på skjermen matcher med selve baklyset som hele tiden endrer seg, og gjør det på en måte veldig behagelig å se på.

Kan jo også nevne at jeg har store vinduer som slipper inn mye lys fra siden, men bildet blir overraskende bra i dagslys. Jeg legger ved noen bilder som ikke er av beste kvalitet, og fargene er heller ikke riktig, men som viser blu-ray, SP3, tv-signaler, kveld og på dagtid.

Min totale opplevelse er wow!
    Jeg er så lykkelig for at jeg valgte denne tv-en, og ikke minst så er jeg veldig glad for at jeg valgte 52".

Kveld

Kveld

Kveld

Dag

Dag

Spill

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da ble det gjort riktig. Ikke vits å ta bildene superseriøst....tenkte bare det var artig å poste hvordan bildene ser ut fra min tv-plass

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Ser jo veldig bra ut. Vurderer Philips selv, men venter til litt ut på sommeren for å se den nye LED modellen. Fint å høre at vanlig TV er OK å se på , da jeg skal som du gå fra CRT. Litt mye lillaskjær, men det kan skyldes bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Gratulerer!
    Ser jo veldig bra ut. Vurderer Philips selv, men venter til litt ut på sommeren for å se den nye LED modellen. Fint å høre at vanlig TV er OK å se på , da jeg skal som du gå fra CRT. Litt mye lillaskjær, men det kan skyldes bildet?

Takk.
    Nei, det er absolutt ikke noe lillaskjær. Det var kanskje litt dumt av meg å legge ut bildene, da fargene blir helt rare. Men uansett kan jeg garantere deg at de bildene jeg har lagt ut er helt perfekte fra min TV-stol.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lyden?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med storskjerm8)

Tenker på å kjøpe Philips selv også, men får ikke bestemt meg for hvilken modell. Har du noen ulyder/støy fra TV'n? F.eks fra ambilight'en eller andre summe- eller pipelyder?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det led versjonen?
    Virkelig en flott tv, og jeg irriterer meg grønn over at ingen andre produsenter har ambilight:neutral:

Hva kostet den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er veldig bra, men det er ingen tvil om at jeg nå går til innkjøp av surroundanlegg....kan jo ikke ha en så god tv uten surround.

Nei, det finnes ingen støy/ulyder/pipelyder ved tv-en. Jeg har lagt øret helt innntil tv-en, men finner ingen ulyder.

Det er en LCD.

Jeg elsker tv'n. Smaken er som baken, derfor må dere nesten oppleve det selv på nært hold, men da er det viktig å stille inn tv'n nogenlunde riktig: dra ned kontrast, lys, farge, skarphet og slå av alle tillegsfunksjoner. Jeg vet ikke hvordan tv'n er stilt inn i foretningen, men noen steder synes jeg kontrasten og skarphet ligger alt for høyt.

Det er veldig trist at man ikke kan se hvordan ambilight fungere, da det helst bør være mørkere enn det er i foretningen, og det bør selvsagt være en hvit/lys vegg bak tv-en.

Det er bare helt rått, når du har den riktige stemningen i stua, med lav belysning og baklyset fra tv'n som fyller opp veggen i en myk overgang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •