HA HA! Jeg har en utrolig elendig TV..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HA HA! Jeg har en utrolig elendig TV..

I går satt vi, fire menn litt over middagshøyden, og så på film med kaffe i koppen.. Og grunnen var at vi skulle teste en DVDspiller til 399,- fra Europris som en av oss hadde kjøpt.

Overraskelsen var veldig stor da vi ikke klarte å se forskjell på den til 400,- og min Yamaha DVD2700..

Begge spillerene brukte den samme hdmikabelen og vi satte begge spillerene på default.

HURRA :-) jeg kunne like godt kjøpt en billig dvd spiller og ett par flasker veldig fin cognac i stedet for min Yamaha :-)

Jeg har sansynligvis den dårligste flatskjermen på markedet; 37 tommer fra Elfunk.

MEN; den er god nok for meg..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tjah.. en dvd2700 får jo ikke vist hva den kan på den elfunk skjermen. så noe sammenligningsgrunnlag for dvd-spiller kvalitet har du jo desverre ikke.

hvis du vil teste litt videre så kan du sammenligne dem som cd spillere i et anlegg, da vil du nok høre stor forskjell i favør yamaha

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke utfordre konklusjonen, men hvis TVen er virkelig dårlig, vil kvalitetsforskjeller i kildene bli utvisket, etter min oppfatning.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering av bildet er viktig for og få en indikasjon på hvordan bildet blir når du sammenligner...

eller så blir det jos som og sammenligne 2 snøfnug.

En dvd som har THX opptimalisering (eks: Star Wars 1-6) er en rask måte og gjøre en kaibrering på

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også god erfaring bildemessig på billig dvd fra europris men har kjøpt min 3 nå,den første spilleren holdt 6 måneder og den andre ett år før de begynte å fuske,så holdbarheten er ikke topp,men det gjør ikke noe da de er billige og og har bra nok bilde til mitt bruk.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt lik oppløsning og at begge spillerne klarte å lese platen, så er det veldig små forskjeller mellom DVD spillere. Det er vel hovedsaklig driftsstabilitet, og noe bedre analog lyd en kan forvente ifra dyrere spillere. Du må ha trente øyne, og godt kalibrert utstyr for å kunne skilne mellom spillere. For min del så er jeg mindre opptatt av forskjellene jeg ser, men er mer opptatt av å vite at utstyret er *bra* (dvs. at det ikke legger hindringer i veien for å vise et godt bilde).

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med selve filmkvelden & det sosiale

Morsom tråd, men hva med selve filmen og det sosiale rundt?
    Det virket da hyggelig nok?

Så selv om du hevder å ha en hahaha-dårlig-TV og ultrabillig DVD spiller, så kan allikevel kvelden være fin den.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •