Valg av TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Valg av TV

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av TV

Jeg skal ha ny TV/Blueray/sorround på TV-stua (brukes vel mest av barna, men kan bli et "tilfluktssted" for meg også ) Har hatt en innledende runde på et par "elektromarkeder", og ble anbefalt å brukes PS3 som DVD spiller siden den er en fullgod Blueray-spiller, men med mye snacks i tillegg.
    Når det gjelder lyd har jeg lyst på denne pakken:
    Yamaha RX-V463 Dynavoice 5.1-pakke svart

Tilbake til TV'en..
    Bruksområder:
    • Film (med PS3 som spiller)
    • Musikk-DVD
    • TV-titting UTEN dekoder (den har jeg på stua, og der blir den.)
    • Ikke sport
    • PS3/Internett

Ser for meg 40-42 tommer. Har av troverdige selgere blitt fortalt at jeg ikke skal legge for mye vekt på HD-ready vs Full-HD(!), da andre ting er viktigere for bildeopplevelsen (Hm?).
    Ser for meg å bruke ca 8000,- på TV'en. (..da blir det mer enn nok totalt med lyd og PS3...)

:?: Forslag :?:

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei og velkommen til forumet Supermikke!

Først to ting jeg vil si, kjøper en tv idag så kjøper en full HD spesielt om du velger 40" og oppover. Er som å kjøpe en bil uten vinterdekk å ikke kjøpe full HD idag, ikke spesielt gjennomtenkt og stiller meg undrende til disse selgerene...

Om du ikke har tenkt å spille noe Playstation3 spill så ser jeg ingen vits å kjøpe en PS3 da. Den er dyrere og dårligere på både dvd og bluray en endel nyere standard spillere.

Når det er sagt så er den ikke dårlig men det finnes andre alternativer der ute som gir noe bedre bilde om spill ikke er av noe interesse.

Om skjermen skal brukes av den litt yngre garde og det blir mye MTV som står på i time etter time, eller surfing på nettet og brukerne kanskje ikke husker å slå av og lar bilde stå på over lenger tid så ville jeg gått for LCD.

Plasma er for besteforeldre og personer som bruker skjermen primert til å se film. Resten burde gå for LCD, vet jeg irriterer mange ved å si det slik men det er fakta.

Med pris grense på rundt 8000,- så blir det litt begrenset om du hadde lagt til 2000-3000kr mer så hadde du fått endel meget bra skjermer å velge blandt.

Et par skjermer som er bra er :

Samsung 40" LCD TV - LE40A676 Full HD kr.7 989,-ink. mva.
    Samsung 40" LCD TV - LE40A676 Full HD - MPX.no - Elektromarked

Philips 42" LCD TV - 42PFL5604H Full HD kr.6795,- ink. mva.
    Elkjøp - Philips 42" LCD-TV

Når det kommer til Bluray spillere så er det lommeboka som bestemmer men Panasonic Blu-Ray spiller DMP-BD35EG-K til kr.1989,- vil nok holde i haugevis..fått bla beste kjøp i lyd og bilde og terningskast 6 i Vg.
    Panasonic Blu-Ray spiller DMP-BD35EG-K - MPX.no - Elektromarked

Vet ikke om du ble noe klokere og det skal sies at min mening om full HD og plasma er ikke noe alle deler med meg på dette forumet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •