Tips til innstillinger på Samsung LE-40B655

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til innstillinger på Samsung LE-40B655

Jeg har nylig kjøpt meg en Samsung LE-40B655 LCD TV og er ikke helt fornøyd med bildekvaliteten. I tillegg opplever jeg LipSync problemer.

Jeg har en DM800 tuner som er koblet til med både HDMI og SCART.
    Via HDMI så opplever jeg såkallt blocking eller pixeleringseffekt på fargeoverganger. Kjører jeg over SCART så opplever jeg skygge og bevegelser rundt objekter.
    Har prøvd å fikle med diverse innstillinger som f.eks. å slå av Digital NR, 100 Motion, osv. Syns ikke det gir noen bedring.

Har også prøvd å sette Tuneren til å sende forskjellige formater: 460p 576P 720P 1080i. Det virker som det beste resultatet er 576P på SD sendinger.

Jeg syns også det blir litt hakkete/ujevnt når det er raske bevegelser i bildet.

Jeg kjøpte en innstillingsDVD på Elkjøp med ei utrolig irriterende dame som guider deg gjennom oppsettet. Syns ikke den ga meg så veldig mye.
    Fins det noen bedre alternativer, evt. noe man kan laste ned fra nett?

I tillegg opplever jeg LipSync problemer når jeg kobler min PS3 via HDMI og spiller av lyden på TVen.
    Det samme skjer når jeg kjører lyden via den optiske utgangen på PS3 til forsterkeren.

Er det noen som har noe tips om hvordan jeg kan fikse alt dette?
    Er TVen jeg har kjøpt god, eller fins det noen bedre i samme prisklasse (12.000,- - 14.000,-)

Mye spørsmål dette her, håper noen har tid til å gi meg noen gode svar :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har ingen tips til deg desverre, men opplever noe av det samme som deg med min nyinnkjøpte Samsung LE46B658 LCD.

Si ifra om du finner en løsning, så skal jeg gjøre det samme

Utrolig irriterende med den "hakkinga" eller forsinkelsen i bildet som jeg vil kalle det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merkelig jeg kjenner ikke den norske modellen men jeg har le40b651. og den tv'en er bare helt rå

Welcome to Tweak TV*-*TweakTV prøv denne siden for kalibrering

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arrakiss
    Hei!

Har ingen tips til deg desverre, men opplever noe av det samme som deg med min nyinnkjøpte Samsung LE46B658 LCD.

Si ifra om du finner en løsning, så skal jeg gjøre det samme

Utrolig irriterende med den "hakkinga" eller forsinkelsen i bildet som jeg vil kalle det.
    Hei

Helt enig at det er veldig irriterende.
    På min HD tuner kan jeg velge mellom forskjellige oppløsninger, 720p 1080i osv.
    Jeg fikk best resultat med 720p når jeg kjører over HDMI.
    Ble kvitt noe av etterslep følelsen.
    I tillegg har jeg tweaket endel på sharpness og brightness.
    For mye eller for lite sharpness gir stor forskjell. Føler det er best å ha den lavt.

Jeg sliter i tillegg med LipSync problemer når jeg kobler lyden via optisk fra PS3 til forsterkeren min. HiFi klubben mente at LipSync er et problem på absolutt alle nye LCD/PLasma skjermer pga. all bildeprosesseringen som skjer.
    Stemmer dette?
    Jeg har ikke HDMI innganger på Ampen og heller ikke mulighet til å stille inn delay når jeg kjører lyden optisk direkte.
    Fins det noen løsning for dette uten at jeg må erstatte min 10 år gamle gode Yamaha Amp som kostet 16 lapper den gang :-) ?

Samsung reklamerer med at man kan se YouTube filmer direkte fra TVen, men jeg finner ingen widget med støtte for dette. Har du samme problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen dere har kjøpt skal være veldig god. Det er, som dere sikker kjenner til, en oppgradering av fjordårets bestselger A656.

Les testen til HDTVtest, de kommer med litt forskjellige tips under testen:
    Samsung LE40B650 Review: 40" 1080p 100Hz LCD Internet TV

Du kan teste om TVens bildebehandling har noe særlig å si for LipSync ved å sette TVen i "Gamemode". Den bruker da minimalt av bildebehandling for å gi så "live" bilder så mulig. Du kan jo også prøve å koble PS3 til TVen med HDMI, og bruke den optiske utgangen fra TVen til annlegget (mulig du kun får stereo).

Det forundrer meg ikke at 576p er det beste på SD-sendinger. SD sendinger er som regel native 576, og Samsungs skalering skal være av så god kvalitet at den nok overgår tuneren din.

Har du prøvd å slå av DNIe også? Det er det som er hovedbehandlingen av bilde for Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod

Har du prøvd å slå av DNIe også? Det er det som er hovedbehandlingen av bilde for Samsung.
    Takk for mange gode tips.
    "DNIe" er det Digital Noise Reduction?

Har prøvd å kjøre lyden via optisk ut fra TVen og det ble endel bedre.
    Problemet som du nevner er at det i utgangspunktet kun blir stereo for eksterne kilder.
    Klarte faktisk å komme rundt det ved å sette PS3 lyd-ut til "Datastrøm" og ikke Lineær PCM.
    Finner dette valget kun når jeg spiller av DVD og ikke under spilling osv.

Vet du om det er sannsynlig at Samsung kommer til å støtte videresending av 5.1 lyd via den optiske utgangen i en fremtidig firmware oppdatering?

Har et annet spørsmlå når jeg først er igang.
    Yamaha Ampen min støtter ikke DTS, men kun DD 5.1.
    På enkelte BlueRay plater så er det ikke lenger DD 5.1 lydspor.
    Fins det noe triks for å få konvertert DTS til DD 5.1 på PS3?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •