Jeg stiler spørsmål ved Panasonic TH-PX80.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg stiler spørsmål ved Panasonic TH-PX80.

Ser at Panasonic TH-PX80 er en godt likt tv her inne på forumet. Jeg skal selv kjøpe ny TV nå. Jeg liker at ting ser bra ut, og har derfor bestemt meg for en plasma TV. Da jeg snakket med en kompis tidligere i dag om denne TV-en, syntes han det var rart at jeg ville kjøpe denne TV-en på grunn av at den var 1 til 1,5 år gammel.

For det første: Stemmer dette?
    For det andre: Har det ikke skjedd en del ting på denne tiden, som gjør at det vil være en bedre kandidat i prisklassen 6000-10.000 kr?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X10 er vel arvtageren til PX80 Panasonic TXP42X10E

Men sjekk denne tråden for mer utfyllende informasjon om dette Panasonic 2009 modeller

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første: Stemmer dette?
    For det andre: Har det ikke skjedd en del ting på denne tiden, som gjør at det vil være en bedre kandidat i prisklassen 6000-10.000 kr?
    Ja, skjermen ble lansert i begynnelsen av 2008. MEN betyr det noe? Prisen på PX80/81 er utolig lav en rekke steder (under 6000 kroner - mye for pengene!), og flere kan melde om at den gamle modellen er vel så bra som den nye X10 (lavt lysutbytte og dårlig SD-gjengivelse).

Innvendingene mot PX80 har vært:
    1) Noe grønnstikk på enkelte av utgavene (litt avhengig av hvilke bildemodus som velges)
    2) Noe retention når skjermen er ny
    3) Gamma på 2.0= sort kan se litt grått ut, samt at du får ikke den samme "bildedynamikken" som ved referansenivået 2.2. Men bra likevel!

Alternativt kan du gå for Panasonic TX-P42G10E, som har flere valgmuligheter (koster under 10K i enkelte butikker).

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen andre skjermer jeg ville ha kjøpt framfor PX80/PX81 i prisklassen 6-8k. Meget god skjerm. I 10k klassen er Panasonic G10 et bra alternativ. Hvor mye bedre den er enn PX80, vet jeg ikke. Ikke umulig at den er noe dårligere på SD, men det er synsing fra min side. Personlig er jeg ikke fan av LCDer. Kun LED skjermene jeg synes er vært å vurdere, men de koster jo langt mer.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv PX81 for noen uker siden og vil si at jeg er meget godt fornøyd med bildet den leverer til under 6000,- Nettbutikkene begynner vel snart å gå tomme for PX80/81 så det gjelder å handle snarest hvis du vil sikre deg en.

Edit. Ser at de fleste nettbutikker har fått nye leveranser på lager nå. Men jeg vil tro at PX80/81 snart vil bli faset ut til fordel for de nye modellene.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at dette blir relevant for trådstarter, så da spør jeg om dette her.

Hvordan vil f.eks TXP46G10E eller andre størrelser i G10E serien ligge seg i forhold?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •