Misfornøyd med tv bilde på PHILIPS 32PW9308

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Misfornøyd med tv bilde på PHILIPS 32PW9308

Jeg har kjøpt meg PHILIPS 32PW9308 og er veldig fornøyd med TV'en bortsett fra at jeg har dårlig analoge signaler via kablenettet og som kjent så er jo denne TV'en litt kresen på signalet.

Jeg har mulighet til Canal Digital via mitt kabelanlegg, men jeg lurer på hva slags erfaringer andre har med bildekvaliteten med Canal Digital ?

Når jeg først har investert i et nytt TV så ønsker jeg bra bilde .-)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du slått av Pixel Pluss? Stort sett eneste måten å få bra bilde på denne TV'n 8)

Kvalitetn på Canal Digtal er veldig avhengig av kanal og hvilken bitrate de kjører.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman er som vanlig raskt ute og kritiserer TV'er fra Philips og spesielt denne modellen. Har hatt denne modellen i snart ett år. Jeg på min side er strålende fornøyd. Som du har oppdaget er den kresen på kvaliteten på sendingene og dårlig kabelsending er intet unntak. Da kan du like godt se på en tv til 4 høvdinger. Så fremt du ikke slår av PP da. Da blir den en topp 100hz TV. Har også Canal Digital og kvaliteten varierer. Men stort sett er det meget bra. Forutsetter at du har en mottaker av god kvalitet (jeg har Force 1155s). Jeg bruker som oftest MOVIE PLUSS når jeg ser på satelitt og DVD. Denne TV'en avslører også dårlige DVD-innspillinger. På DVD med meget god kvalitet bruker jeg PP og jeg synes bildet blir meget bra. Ellers er denne TV'en utstyrt med Digital Natural Motion-krets som gjør den suveren hva bevegelser angår. Og til slutt: for all del ikke kjøp billige signalkabler. Gå opp noen hakk og forskjellen er stor...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som 100Hz TV så er det absolutt blant de beste, iallfall i den prisklassen (under 10k).

Natural motion er en meget god funksjon for TV titting. Men desverre så påfører PP en del Og jo dårligere signalet er jo mer sliter PP. Det som er dumt er at det ikke går ann å ha på Natural Motion uten PP (såvidt jeg husker).

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Misfornøyd med tv bilde på PHILIPS 32PW9308

Sitat Opprinnelig postet av festus
    Jeg har mulighet til Canal Digital via mitt kabelanlegg, men jeg lurer på hva slags erfaringer andre har med bildekvaliteten med Canal Digital ?

Når jeg først har investert i et nytt TV så ønsker jeg bra bilde .-)
    Jeg vil ikke uttale meg om Canal Digital ettersom jeg ikke har denne kanalen/pakken, men jeg har erfaring med analoge kabelnett, DVD og PW9308.

Etter min erfaring er ikke 'optimale' innstillinger for kabel nødvendigvis optimale for DVD. For meg er billedkvaliteten ved DVD-avspilling viktigst, ettersom jeg ikke ser så mye på TV, og siden jeg ikke stiller like høye krav til billedkvaliteten på kabel som jeg gjør med DVD.

9308 tilbyr en god del valgmuligheter for justering av bildet, og fintuning av disse parametrene er svært viktig dersom man ønsker best mulig bilde. Fabrikkparametrene er ikke spesielt gode (det er sjeldent, siden TV-apparatene er fabrikkjustert for å gi et bilde som folk flest forbinder med 'bra', men som sjeldent ser naturlig ut. Bare ta en titt på de rosa eller røde skuespillerne på TV'en til bestemor...).

Som nevnt er min TV fintunet for DVD, og innstillingene er som følger (tar dette fra hukommelsen, mulig at menyvalgene har en litt annen ordlyd. Hvert valg er ledsaget av noen kommentarer):

DNR: Off
    Støyreduksjon er ikke aktuelt for DVD (gir 'smurte' bilder som i verste tilfelle kan minne om VHS...), men det hender jeg slår på DNR dersom TV-sendingene blir for støyete.

Digital Options: 100 Digital Scan
    Pixel Plus er både et gode og et onde. Fordelen er naturligvis at den øker oppløsningen, men ulempen er at den anvender en form for skarphetsfilter for å kompensere for den lavere kontrasten som resampling ofte gir. Dette filteret fremhever ikke bare detaljer langs kanter men også flater, og bieffekten blir ofte et skarpere men litt mer gromsete bilde (selv for DVD-filmer med bra billedkvalitet). Sitteavstanden er en faktor her, siden denne 'detaljstøyen' ikke er fullt så synlig på lengre avstander.

I noen tilfeller er denne bieffekten uakseptabel etter min smak (er ganske følsom for 'groms'), og da slår jeg PP av. Hadde det vært mulig å justere detaljskarpheten nedover (tenker ikke da på Sharpness, som alltid er satt til 0), så hadde jeg nok brukt PP langt oftere. Movie Plus skal gi mindre halo-effekter enn PP, men forskjellen mellom PP og MP er ganske marginal i de fleste tilfeller. Dersom PP ikke passer helt, faller jeg alltid tilbake til 100 hz Digital Scan (eller Progressive Scan for NTSC), som gir et meget bra bilde på DVD-signaler.

Contrast: ?
    Husker ikke denne verdien, men den er kalibrert for dempet lysforhold. Verdien er ihvertfall lavere enn fabrikkverdien.

Brightness: ?
    Samme som for Contrast.

Color: ?
    Verdien er litt lavere enn 50.

Sharpness: Laveste verdi
    Denne er satt til laveste verdi fordi den ellers kan gi uønskede halo-effekter. Nest laveste verdi kan være aktuelt for dårlige DVD-transfers med litt uskarpt bilde.

Color Tint: Cool
    Gir en mer naturlig fargegjengivelse på mitt rom.

Det var alle de viktige innstillingene som jeg kan komme på i øyeblikket.

DVD-spilleren er naturligvis tilkoblet scart 1, slik at TV'en kan dra nytte av RGB-signalet fra spilleren. Signalkabelen er av typen Tara Labs, som gir et merkbart bedre bilde enn en 'standard' scart til 50-150 kr.

Andre ting som det kan være verdt å merke seg:

Kobler du til en videokilde på sideinngangen, bør du være klar over at den kan påvirke billedkvaliteten! (dette er også nevnt i manualen). Jeg har selv opplevd dette, og så snart jeg fjernet kabelen ble bildet bedre. Kabelen bør derfor ikke være tilkoblet når du ikke bruker signalkilden. Jeg tror ikke dette problemet oppstår dersom du bruker en S-video kabel istedet.

Ellers må jeg si meg meget fornøyd med denne TV'en: Svart- og kontrastnivået er noe av det beste jeg har sett på en TV. Bildet er meget skarpt og TV'en avslører nådeløst dårlige DVD-bilder. Jeg liker også alle innstillingsmulighetene som 9308 tilbyr. For de som ikke har et musikkanlegg å koble TV'en til, så kan det være kjekt å vite at lydkvaliteten er bedre (mer balansert og åpen) enn det som er typisk for mange slike apparater (men har du et kurant anlegg så bruk for all del det). Jeg hadde faktisk tenkt å kjøpe en Loewe Xelos, men etter at jeg fikk sjekket ut 9308 -- som også ga meg mulighet til å overstyre mye av automatikken -- så falt valget på Philips'en.

Tillegg:
    Glemte å nevne at jeg alltid har Active Control slått av. Det kan hende jeg bryker Dynamic Contrast innimellom, men da kun på de laveste nivåene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •