Første erfaringer med Pioneer PDP-434HDE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Første erfaringer med Pioneer PDP-434HDE

Bare måtte kjøpe denne TVen forrige dagen. Har dog oppdaget et par minor issues. Text-TVen er treg å slå av/på(mange sekunder) og å skrive inn sider på.
    I tillegg er det litt irriterende sus i høyttalerene. Jeg har bare koblet på et par helt standard stuehøytalere til utgangene på TVen, får høyttalerene som hører til om et par dager.

Noen som har erfart det samme med denne modellen? Synes å huske at de testet 50-tommeren på DinSide og at de hadde fått beskjed fra Pioneer om at det var en softwarefeil på deres TV...?

Og så er det støy fra mediareceiveren. Vel, alt er relativt, men jeg er ganske pirkete. Skal sette den inn i et skap og da vil den vel ikke høres.

Har kabel fra Avidi. Bildet er jo brukbart, men tror nok det kan bli mye bedre. Vurderer digitaldekoder fra Avidi. Noen som har hørt om at det er mulig å koble til en bedre dekoder enn standard Avididekoderen? Naboen har PDP433 med en slik dekoder, og jeg ble ikke fryktelig imponert over bedringen. Det forsvant selvsagt en del støy fra bildet, men så ut som om det også forsvant en del detaljer i samme slengen, så jeg er ikke overbevist.

Ble en hel stil dette. Takknemlig for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv digital kabel fra canal digital (tidligere avidi). Det er svært dårlig utvalg av digitale kabel (finns masse til parabol bare) dekodere å få kjøpt, så man må nesten ta til takke med den du kan leie av CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv denne tv´n og UPC Digitaldekoder. Forskjellen på analog og digital er merkbart stor. Vi hadde tenkt til å levere tilbake dekoderen når vi byttet ut projektoren ( En Optoma H56) med tv, men jeg tenkte jeg bare skulle teste dekoderen på tv´n før tilbakelevering. Forskjellen var så stor at vi beholdt den...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så er tekst-tv´n treg... Har ikke høyttalere på tv´n så jeg vet ikke så mye om susingen du opplever...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene.
    Fant ut at susingen ikke kom fra høytalerene, men fra selve skjermen.
    Så man må leve med at texten er treg da ja. Jaja. Men det undrer meg at de klarer å lage en treg textmodul på en tv til den prisen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever samme som deg. Vil ikke karakterisere lyden som sus, men heller som "elektrisk buzzing"

Dette er ifølge Pioneer normalt for disse skjermene, og skyldes at enkelte kretser i skjermen "får mer strøm" jo lysere bilder som vises på skjermen.

Ellers er min mediareceiver hos Pioneer for en oppdatering for tiden. Den har nemlig hatt korte "blackouts" hvor bildet forsvant i 3-4 sekunder. Det skulle fikses med en software-oppdatering.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Dette er ifølge Pioneer normalt for disse skjermene, og skyldes at enkelte kretser i skjermen "får mer strøm" jo lysere bilder som vises på skjermen.
    Opplever det samme med min Panasonic TH42-PA20 - jo lysere bilder, jo sterkere "brusing" fra skjermen. For min del har jeg vent meg til dette, og det plager meg ikke spesielt da dette forekommer forholdsvis sjelden (vanligvis HATER jeg slike lyder!).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB! Treg teksttv kan skyldes en SW feil. Pioneer sjekker om min mediareceiver trenger "patch".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er min tuner hos Pioneer for en oppdatering nå. Jeg kan gi et ord om txt-tv-hastigheten når den er tilbake...
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Panasonic i dag, og de sier at text-tv'n skal være slik(!) Kom med mye babbel om at når det var "digitalt bilde" og slik "høy oppløsning" førte det til at tuneren ble treg mht text... Er IKKE fornøyd med svaret.

I tillegg har jeg ikke vent meg på susingen/summingen fra skjermen enda. Sånt irriterer meg. Faktisk irriterer det sånn at jeg vurderer å levere tilbake TV'en (kjøpte den på Bonus Expert, som har returrett).

Må legge til at jeg er kjempefornøyd med bildekvaliteten.

Noen som har erfaring med Viera-serien til Panasonic (sett/hørt hjemme i stua)? Har den samme summing fra skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått meg panasonic th37ba30 idag. det er en vannvittig bra tv.
    Jeg har en harman kardon 21 uten progressiv scan. blir bilde mye bedre med progressiv

tessa

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle teste idag, men Panasonic leverte TV'n så sent idag, at jeg må vente til i morra med å teste.

Når det gjelder summing fra panelet så lager de fleste lyd. Det var enda verre før på de første generasjonene med skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp i Trondheim i dag. De hadde fått inn en 37" Panasonic Viera (husker ikke modellbetegnelsen). Den har et flott bilde. Men den suser på samme måte den også, så jeg ser ikke noen grunn til å bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tessa
    har fått meg panasonic th37ba30 idag. det er en vannvittig bra tv.
    Jeg har en harman kardon 21 uten progressiv scan. blir bilde mye bedre med progressiv

tessa
    Jeg opplevde en VELDIG forbedring i bildet da jeg gikk over fra Pioneer DV717 til DV668 (progressiv komponent). Brukte "Heat" som referanse - selve filmen er dårlig kodet, med blasse hudfarger, masse etterslep osv på den gamle spilleren. På 668 ble dette nesten eliminert - hakeslipp!

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Var innom Elkjøp i Trondheim i dag. De hadde fått inn en 37" Panasonic Viera (husker ikke modellbetegnelsen). Den har et flott bilde. Men den suser på samme måte den også, så jeg ser ikke noen grunn til å bytte.
    Suser den bare dersom man bruker de innebygde høyttalerne eller er det panelet som suser?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve panelet suser, men ikke spesielt mye.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes alvorlig talt at denne skjermen er oppskrytt! Elendig sortnivå og fryktelig dårlig bevegelse i bildet.
    Men smak og behag...

-Kjetil-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selve panelet som suser, eller rettere sagt elektronikken bak panelet. Høyttalerene suser ikke. Vanskelig å legge merke til dette på en butikk.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være enig om at sortnivået til Pioneer ikke er noe å skryte av. Skjermen er mer grå enn svart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at sortnivået også er en svakhet. Dersom noen har tips om en bedre skjerm mottas det med takk.
    Må vel bare innse at det å kjøpe plasma nå egentlig er et par-tre år for tidlig, men hvem har tid til å vente..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •