Innbrenning på LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning på LCD

Jeg trodde ikke det var mulig, iom at et salgsargument for LCD er at man unngår innbrenning. Men nå har det altså skjedd. Apparatet er en Toshiba Regza (se signatur) Det som har skjedd er at jeg har dratt fra apparatet mitt 2-3 ganger over natta hvor da dvd spiller automatisk har slått seg av etter en stund, og den "fine" logoen til DENON står innbrent midt på skjermen min. Jeg kan fremdeles skimte bokstavene, men er dette noe som vil gå bort av seg selv i løpet av kort tid? Plasmaapparater har så vidt jeg vet et slags renseprogram for den slags, men tviler på en LCD har det Har også prøvd å sette på en kanal hvor det bare er støy, men ganske ubrukbart da apparatet slår seg av etter kort tid.

Noen som har tips og råd angående dette?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til TV-en din.
    Men gamle modeller av LCD, de aller gamleste hadde jo problemer med inbrenning, men hadde ikke trodd dette var noe problem på noen TV-er i dag.
    Det går muligens på garantien om du ikke får det vek?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apparatet ble kjøpt i Februar 2007, så trodde kanskje slike barnesykdommer var plukket av dem på dette tidspunktet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første LCD-TV, en 37" Amoi 1920x1080, hadde tendenser til retention spesielt i mørke scener. Siluetter kunne henge igjen. Men dette forsvant alltid etter kort tid. I dag har også jeg en Toshiba LCD-TV, en 47" 47Z3030. Denne ble kjøpt i desember 2007. Den har aldri vist det minste lille tegn til retention. Dette selv om den har stått med DVD-menyer eller andre still-bilder i timesvis.
    Virker din "innbrenning" å være permanent? Hvor lenge har det vært slik? Er det stadig like tydelig?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min lcd som jeg nå har hatt i ca 2 år, står daglig på mer eller mindre hele tiden (av merket samsung om det skulle bety noe...)

har flere ganger sovnet fra både dvd hvor dvd spiller fjerner bilde og kommer med logo iløpet av x-antall minutter, og tekst tv, og har aldri opplevd lignende.. jeg som trodde at lcd ikke var mulig å få innbrenning på?
    Har hvertfall aldri hørt om dette..

Har dog hørt mye om innbrenninger på plasma-tver som er omkring 2år..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har logoen kanskje stått på i ca 4 dager over natta/dagen, hvor jeg har vært sløv med å slå av tv'n, gått og lagt meg, og glemt det på morgenen også. Legger ved et bilde slik at dere kan se. Jeg ser det tydligst når bakgrunnen til BD spilleren står på. Det var slik jeg oppdagete det. Oppdaget det på mandag tror jeg det var, men kan ikke si helt akkurat nå om det har blitt mindre eller om det er det samme. Legger ikke så mye merke til det når jeg ser film, men siden jeg vet hvor logoen er, så ser jeg det om jeg stirrer på dette punktet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig litt kult
    Nei men fra spøk til alvor, det er fullt mulig å få innbrenning på LCD, men det pleier normalt å ta en del lenger tid enn med plasma. Se eksempelvis minibanker, de har "alltid" innbrenning, også på LCD-paneler.
    Syntes allikevel det var litt rart med ditt tilfelle, har aldri sett noe lignende tidligere (om det ikke er snakk om så mange timene). Hmmm, om det går ann å få det bort? Det er jo ikke akkurat mange som har erfaring med det på en LCD TV...
    Disse Toshiba'ene er jo litt dårlig ventilert, kanskje det er medvirkende årsak?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med Toshiba / Gøte Lundblad så ordner de sikkert opp. Hvis ikke gå til butikken du kjøpte den.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Lefdal idag, og han bak reklamasjonsdidsken ble selvsagt like overrasket som meg, da innbrenning på LCD ikke skal skje, iallefall ikke under den korte tiden i mitt tilfelle.
    Fikk nummer til Infocare, og skal ta kontakt med dem over helga, Lefdalmannen mente jeg hadde en god sak, og regnet med Infocare ville reagere på samme måte. Da dette sannsynligvis er en garantisak, hva vil da skje? Lefdal sa at Infocare kom til meg og eventuelt tok med seg tv'n. Vil da panelet bli byttet ut, eller får jeg ny TV? Om panelet blir utbyttet, går det da an å sette inn et full HD 1080p panel istedet for det som er?

Kommer tilbake med mere info over helga..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk innbrenning på en Dell LCD monitor engang. Fikk ikke ny på garanti...

De sa at garanti ikke dekte innbrenning selv på LCD.

Håper du er mer heldig.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    går det da an å sette inn et full HD 1080p panel istedet for det som er?
    tviler

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Om panelet blir utbyttet, går det da an å sette inn et full HD 1080p panel istedet for det som er?
    Det sitter vel LITT mer elektronikk inni der, gjør det ikke? Tross alt skal jo oppløsning og elektronisk justering for akkurat det panelet passe... 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det sitter vel LITT mer elektronikk inni der, gjør det ikke? Tross alt skal jo oppløsning og elektronisk justering for akkurat det panelet passe... 8)
    hehe, lov å håpe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •