Reklamasjon på TV / firma opphørt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reklamasjon på TV / firma opphørt

Har en Lava pdp-4240. Denne er 3 år og 9 mnd gammel. Har nå fått feil med tv apparatet og vil reklamere. Det viser seg at det firmaet som jeg kjøpte apparatet av er opphørt. Da kan jeg i føge forbrukerrådet reklamere overfor hovedimportøren i Norge som i dette tilfellet et PCE, Premium Consumer Electronics as i Sandefjord.
    Har forelagt saken for PCE og de nekter å dekke reperasjon av apparatet:twisted:
    Jeg kommer til å klage saken inn for forbrukerrådet men mottar gjerne innlegg på hvordan jeg skal komme til bunns i denne saken:roll:
    Mener at jeg har en god sak og kommer ikke til å gi meg.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Så lenge apparatet er LEVERT av importøren du henviser til kan du benytte deg av "springende regress", som forplikter importøren til å håndtere servicesaken i dette tilfellet. Hvis imidlertid den aktuelle forhandler har importert selv eller kjøpt fra noen andre, har du ingen krav hos nevnte importør...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har kjøpt den i Norge med kredittkort skal du kunne gjøre kravet gjeldende mot de. Ved kredittkjøp sidestilles kredittgiver og selger ovenfor kjøper med hensyn til ansvar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens importør sier at de ikke har levert dette apparatet og at de ikke kan finne igjen serienummeret. Ringte fabrikken( Lava Electronics i Sverige) og de sier at de ikke har serienrkontroll og de kunne ikke redegjøre for dette apparatet.
    Vet ikke hvor bevisbyrden ligger men det er jo enkelt for dagens importør(P.C.E) å si at apparatet ikke er levert av dem, vips så er de uten ansvar.
    Noen her som vet hvem som var hovedimportør på Lava produkter i 2005?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •