Hjelp! Ny TV til PlayStation 3 og PC!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Ny TV til PlayStation 3 og PC!

Hei,

tenkte det kanskje var noen som kunne hjelpe meg med noen tips om hvilke TV er som er gode til mitt bruk

Hva skjermen skal brukes til:
    Playstation 3 spilling
    Film
    PC
    (Fotballkamper)

Tenkte at jeg skulle for det meste bruke den som skjerm til PC en min og til spilling på playstationen og avspilling av bluray på denne.

Tenkte meg en skjerm på 40"-42" som ikke er så altfor dyr (er bare en stakkar elektrikerlærling!).

Har HDTV- og DVI-utgang på fra skjermkortet i PC-en.

På forhånd takk for hjelpen og setter stor pris på den
    Eirik

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sjekket ut disse til ditt bruk:

Samsung 40" LCD TV - LE40A656 Full HD
    Samsung 40" LCD TV - LE40A656 Full HD - MPX.no - Elektromarked

Philips 42" LCD TV - 42PFL5604H Full HD
    Philips 42" LCD TV - 42PFL5604H Full HD - MPX.no - Elektromarked

Samsung 46" LCD TV - LE46A656 Full HD
    Samsung 46" LCD TV - LE46A656 Full HD - MPX.no - Elektromarked

Philips 47" LCD TV - 47PFL5603D Full HD
    Philips 47" LCD TV - 47PFL5603D Full HD - MPX.no - Elektromarked

Alle passer bra til ditt bruk og prisene er ikke ille. Noen invendinger eller formeninger fra andre om skjermene?

Legger til denne fra Philips også da det er en knall tv men til noe stivere pris..

Philips 47" LCD TV - 47PFL7403H Full HD
    Philips 47" LCD TV - 47PFL7403H Full HD - MPX.no - Elektromarked

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret!

Skal se på de du anbefalte her.

Har vært en tur på elkjøp giganten og skikka på tv-er, for å se dem i virkeligheten og ikke bare gjennom bilder og tekst.

La merke til den samsungen blant annet, så bra ut i forhold til pris og andre merker i samme prisklasse (men er jo ikke en Pioneer heller selv om det ikke betyr så mye!). Alle nye tv er med full hd vil jo være en kraftig oppgradering for meg med en 10 år gammel tv! :-D

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan gjøre er å ta med en film av nyere dato og sammenligne, det beste hadde vært om det var en Bluray film.

Be om å få se filmen på dem skjermene du vurderer, så er det jo bare å studere bilde så godt det lar seg gjøre.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Ikke full HD og plasma er vel uansett hva folk sier et dårlig valg om det er mye pc og ps3 bruk.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Ikke full HD og plasma er vel uansett hva folk sier et dårlig valg om det er mye pc og ps3 bruk.
    få PS3-spill som er full-HD, uansett unødvendig på 42"
    plasma er perfekt til ps3, skjønner ikke hvorfor folk mener noe annet
    dersom TV'en er innkjørt er det ikke problem med plasma til PC

bra TV mtp pris. den er helt ny på markedet, og elkjøp sin pris er meget vennlig.

han nevner også fotball, LCD er fryktelig til fotball!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    få PS3-spill som er full-HD, uansett unødvendig på 42"
    plasma er perfekt til ps3, skjønner ikke hvorfor folk mener noe annet
    dersom TV'en er innkjørt er det ikke problem med plasma til PC

bra TV mtp pris. den er helt ny på markedet, og elkjøp sin pris er meget vennlig.

han nevner også fotball, LCD er fryktelig til fotball!
    Vel jeg ser forskjell på 720p og 1080p på 42" men jo større bilde jo mer forskjell ser du selvf, å kjøpe en ikke 1080p tv idag er lite gjennomtenkt synes nå jeg om du da ikke skal skifte tv om noen år.

Bare det at en må "innkjøre" en plasma før det er "trygt" å bruke den til mye pc/ps3 bruk sier nok synes jeg. Jeg vet det er endel som sverger til plasma, det er bra men best til rent film og generel tv bruk med evnt litt konsoll spilling.

Innbrenning er fortsatt et problem men ikke så stort som det var men det er faktisk et problem enda samma hvor mye plasma tillhengerne diskuterer rundt grøten.

En annen ting er at den skjermen du linka kjører vel max 1024x768 vs 1920x1080p noe som igjen vil gi "dårlige" bilde når du skal bruke pc om jeg ikke tar helt feil.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med innbrenning er forskjellig fra skjerm til skjerm.. Men sammenlagt har dette blitt et mindre problem.

Husker en av de tidligere(3 år siden) LG plasma tv en kamerat hadde, denne modellen var f.eks så gale at etter 30 sekunder, kunne enkelte farger henge igjen i noen sekunder, mens f.eks på et spill hvor en hadde noe statisk på skjermen hang gjerne igjen noen dager. (da spilte vi mange timer, med samme statiske bilde enkelte steder på skjermen)

Menst pioener tv vi har hjemme no har vi ikke merket antydning til innbrenning. En gang det var hadde jeg fest, stod samme statiske bilde på iløpet av hele festen, i tilleg glømte jeg og slå av utstyret når jeg gikk å låg meg. Når jeg våknet dagen derpå tenkte jeg at no var dette TV ødelagt, skiftet kilde på TV og merket ikke at noen av fargene hang igjen..

Så du ser kanskje her at det er gjort framskritt og at det er forskjellige fra TV til TV. Før du kjøper et TV er jo det da gjerne lurt å lese litt på nettet og sjekket om andre har erfaringer med det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter virkelig pris på alle tilbakemeldingene og diskusjonen for og imot fra dere som har mer peiling enn meg på området. Har undersøkt litt ellers og, og har kommet frem til at sony sin KDL-40W5500 er et veldig godt kjøp. Sonyen har fått toppkarakter i noen tester og betegnes som perfekt til playstation og pc som jeg vil bruke skjermen hovedsaklig til.

Så nå får jeg tenke litt til på det, og se hva det blir til.

Tusen takk for all hjelpen!

Mvh

Eirik:grin:

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå brukt sony kdl-46w4500 som pc-skjerm i et halvt år, og ser ikke poenget med å ha full hd til dette. skriften blir altfor liten til å være lesbar fra 2-3 meter, må sitte med hælene på tv-bordet eller bruke kikkert for å se ordentlig. hadde klart meg lenge med 720p, men her sitter jeg nå. har vært i kontrollpanel og skrudd på options for synshemmede, det funker sånn halvveis.

sliter med strategispill o.l. hvor det er mye skrift og små knapper. kan alltids kjøre ned oppløsningen men det ser ikke like bra ut.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    har nå brukt sony kdl-46w4500 som pc-skjerm i et halvt år, og ser ikke poenget med å ha full hd til dette. skriften blir altfor liten til å være lesbar fra 2-3 meter, må sitte med hælene på tv-bordet eller bruke kikkert for å se ordentlig. hadde klart meg lenge med 720p, men her sitter jeg nå. har vært i kontrollpanel og skrudd på options for synshemmede, det funker sånn halvveis.

sliter med strategispill o.l. hvor det er mye skrift og små knapper. kan alltids kjøre ned oppløsningen men det ser ikke like bra ut.
    Du kan vel øke fontstørrelsen?
    Desktop høyreklikk->Egenskaper->Utseende->Fontstørrelse.

Eventuelt istedenfor eller i tillegg endre DPI:
    Desktop høyreklikk->Egenskaper->Instillinger->Avansert->DPI.

Dette fungerer ihvertfall utmerket på min Samsung LE46N86 på ca. 3 meters avstand med Linux/KDE.

Det kan nok være enkelte applikasjoner som ikke bruker disse innstillingene, men da har de ofte sine egne innstillinger for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser heller ikke helt det problemet, og skal jo bruke den mer til playstation enn pc.

Spiller for eksempel aldri på pc en, og da er det med skriften løst ved å endre font størrelsen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •