Valgets kval

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Valgets kval

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval

Hei.

Har bestemt meg for 2 tver. Jeg må velge en av dem

Skal bruke tven til pcskjerm\se film\serier, spille ps3, se film blueray og dvd, og vanlig tvbruk inkl hd-kanaler.

Valget står mellom Samsung 46" LCD-TV LE46A676 eller Philips 42PFL7403H

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spesiell grund til at du vurderer 42" fra Philips kontra 46" fra Samsung?

Philips 47" LCD TV - 47PFL7403H Full HD til 12589,-
    Philips 47" LCD TV - 47PFL7403H Full HD - MPX.no - Elektromarked

kontra

Samsung 46" LCD TV - LE46A676 Full HD til 12790,-
    Samsung 46" LCD TV - LE46A676 Full HD - MPX.no - Elektromarked

Begge er veldig bra men jeg personlig ville nok holdt en ekstra knapp på Philips...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei egentlig ikke. Er ute etter tv med best kvalitet til maks 9000-10000. Samsungen koster 10000 hos pixmania imens phillipsen koster 9000 på netonnet. Samsung har ikke Lcd på 42, derfor 46. Føler 40 blir for lite. Er de beste jeg har funnet. Er ikke helt erfaren med flat-tv da jeg forsatt har min 32`tommer kasse phillips

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen flere?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er desverre blitt litt slik her at om det ikke er et produkt som koster over 20.000,- eller helst mye mer så engasjerer ikke folk seg så mye.

Vet ikke om det er blitt litt sært på Avforum i det siste eller om folk bare ikke gidder å kommentere/hjelpe lenger...synd igrunn, men er også mye informasjon om du søker litt i forumet. Er mange som har vært/er i samme båt som deg serru

Men dem 2 skjermene du har nevnt der er veldig bra, du kan nesten ikke velge feil uansett hvilke du evnt skulle gå for. Men ville kjøpt en 47" om jeg var deg det da prisen faktisk ikke er så ille på dem idag...så lenge du ikke velger LED da som er overprisa da det er "nytt" nå.

Philipsen du nevner men i 47" 47PFL7403H har pixelplus 3HD noe som gjør bilde utrolig skarpt, ikke alle som liker det da det forandrer litt på bildet. Du burde bare ta deg en runde i noen butikker å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og lurer på å kjøpe en av disse to TVene (Philips 47" istedenfor 42"). Evnt Samsung sin LE46A856. (men er litt skeptisk til den klare glassflaten og refleksjoner)

Men som trådstarter skrev, så vil han bruke PS3 på TVen. Og det vil jeg også. Men lurer på om det er problem med etterslep ved bruk av PS3? De fleste LCD TVene er oppgitt med 8ms. Er dette raskt nok? I spillsamenheng på PC er ikke 8ms LCD skjerm raskt nok...

Vet at Sharp har lavere oppdateringshastighet, men deres TVer gjør det ikke så bra som de andre på de testene jeg har lest.

Generellt så står det aldri noe om oppdateringshastighet på testene som jeg leser i bladet "Hjemmekino" og "Lyd og Bilde".

Har hørt fra folk at man bør satse på LCD kontra Plasma ved bruk av PS3 pga LCD er mer lyssterk.

Noen erfaringer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •