Ny 63" plasma fra Samsung PS63B685. Mega Contrast, Crystal TV, USB 2.0 Movie, DVB-T&C - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Newcomer mr philips sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Etter å ha hatt denne TV`n et par dager så vil jeg bare komme med noen raske betraktninger.
    Den ble levert både hel og uskadd (PUH!) fra NetonNet, og kommer med foten ferdig montert. Den veier ca 60 kilo så det holder med 2 personer for å løfte den ut og på plass.
    Har man barn ville jeg vel benyttet meg av de festeanordningene som følger med så man kan sikre den til veggen, den er jo stor og tung og kan nok veltes om man går inn for det.

Selve designen er vel temmelig lik fjorårets, blank svart ramme med rødt "touch of color" skjær, som overhode ikke er så ille som jeg fryktet.

"Veldig fin på en litt vulgær måte" som dama sa.

Men den er altså fortsatt rød, og ikke grå som de amerikanske utgavene visstnok er.
    Alle kontakter er på venstre side bak, inkludert to USB og en HDMI på venstre rammekant.
    Man må derfor enten ha alle dingsene sine på venstre side av TV`n eller ha HDMI kabler med minimum 2 meters lengde, for denne TV`n er jo ingen liten girlieboy sak, akkurat...

Fjernkontrollen er en okay sak i svart, blank plast med mulighet for bakgrunnsbelysning.

Når man starter den opp setter den i gang med en meget enkel installasjonsprosess (type wizard), som tar et par minutter før den er klar til bruk. Den har også enkle internettfunksjoner, som Yahoo widgets (sport/nyheter/vær osv) og Youtube tilgang.

Jeg koblet en ethernet kabel fra TV til min trådløse ruter (DHCP), valgte "Test Internet" fra menyen og var oppe å gikk med en gang.
    Samsun selger også et trådløst USB adapter for de som har kabelallergi, men man kan visstnok ikke bruke andre produsenters adaptere.

Internettfunksjonene er nok mer en gimmikk enn noe jeg kommer til å bruke jevnlig, det er jo tidkrevende å søke på Youtube ved å bla seg rundt på et virtuelt tastatur og det tar også litt tid før alle widget er lastet inn.
    Kvaliteten er jo heller ikke særlig god på lavoppløst Youtube, men litt gøy er det jo.
    Nyheter og sånt får man jo kjappere fra Tekst TV eller en nyhetskanal, enn å vente 20 sekunder på at en widget skal fyre opp. Dessuten er det jo stort sett internasjonale nyheter de leverer.
    Uansett blir det jo bare mer og mer av dette i framtiden, og det vil kanskje få en viss nytteverdi etterhvert for det kan jo oppgraderes.

USB inngangene på siden kan brukes til å vise bilder/video fra minnepinner eller harddisker (har ikke testet dette ennå), eller oppgradere FW. Det siste er bare å laste ned fra Samsung, installere på en minnepinne og fortelle TV`n at den skal oppgradere seg derfra.
    Gjort på 2-3 minutter.
    Det er også Picture In Picture (PIP), men heller ikke dette er noe jeg vil bruke mer enn en sjelden gang i blant.

Foreløbig har jeg ikke gjort annet med bildet enn å skru ned kontrast/lysstyrke for en innkjøringsperiode, for selv om Samsung sier man ikke lenger behøver å kjøre inn plasmaskjermene deres så føles det tryggest å gjøre det allikevel.
    "Better safe than sorry", liksom og jeg har også sett noe midlertidig IR (borte med en gang) som gjør meg smånervøs.

Det er gode muligheter for kalibrering i denne TV`n. Mange innstillinger kan rattes på for å få et best mulig resultat, inkludert fargemetning, gamma og Rød/Grønn fargebalanse.
    I tillegg vil sikkert servicemenyen åpne for mer, men hva som eventuelt mangler for en proff ISF kalibrering vet jeg ikke siden jeg ikke kan kalibrere selv.
    Menyene er elegante og enkle å ha med å gjøre også.

Siden jeg ikke har løftet en finger for å tyne ut det beste av den ennå, snarere tvert i mot, så vil jeg ikke felle noen endelig dom over bildekvaliteten på denne TV`n.
    Men noen svært generelle betraktninger skal jeg allikevel komme med:

SD (1080i fra Get HD-PVR) kvalitet er absolutt bra til å være en så stor TV, jeg vil nok forsøke å bedre det ytterlige med en videoprosessor, men det er fint til å leve med.
    Terningkast 4 på SD.

HD er jo ypperlig, BBC serien Planet Earth er virkelig formidabelt på en så stor TV og foppall i HD er også herlig.
    Noe hakking på panoreringer ser man, men dette kan skyldes PS3 som jeg bruker som BD spiller, siden jeg hadde det samme på Panasonic PX80, eller kildematerialet.
    Jeg er litt usikker på om Cinema Smooth funksjonen står på, om den ikke gjør det så kan det jo hende den vil fjerne det lille som er av napping.
    Terningkast 5 på HD.

Svartnivået er jeg derimot ikke imponert over sålangt, du ser tydelig forskjell på den svarte ramma og feltene på en 2.35:1 film, ja til tider er det mer mørkegrått enn svart.
    Dette passer godt sammen med hva Hjemmekino påpekte i sin anmeldelse av PS50B885, og det kan skyldes den notoriske Cinema Smooth bug`en som er rapportert på amerikanske avsforums og som føkker opp gamma/lysstyrke når den er aktivert.
    Uansett vil sikkert både lysstyrke og svartnivå kunne bedres dramatisk med en proff kalibrering, i øyeblikket er det røffly som på min gamle PX80 med lite detaljer i mørke områder, men her er jeg sikker på at det er en god del mer å hente.
    Terningkast 4 på svartnivå.

Lyden er kurant til vanlig bruk men den som kjøper en så stor TV og har tenkt å la den stå for filmlyden også, bør snarest få hodet sitt undersøkt av en spesialist.

Totalt sett er jeg godt fornøyd sålangt, uansett om den ikke vil bli merkbart bedre etter kalibrering så vil jeg kunne leve med den til det finnes alternativer som er overlegne. Ikke hørt noe pipelyder (plasma buzzing) heller, men det kan jo hende jeg er for gammal til å høre sånt lenger.

Og for de som lurer på om ikke 63" blir for stort på 2.5 meters avstand så kan jeg bare si at;
    Nei, det blir det ikke

Skal komme tilbake med noen bilder etterhvert, og om det blir en DVDO Egde til videoprosessering og en proff kalibrering, så skal jeg skrive litt om det og.
    Er enig med deg i dine betraktninger!! Kjempeflott tv dette her!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt denne TV`n et par dager så vil jeg bare komme med noen raske betraktninger.
    Den ble levert både hel og uskadd (PUH!) fra NetonNet, og.....
    Ville du kjøpt samme TV i dag?
    Andre som har meninger om denne er "best you can get" i denne prisklasse?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Mitox
    Ville du kjøpt samme TV i dag?
    Andre som har meninger om denne er "best you can get" i denne prisklasse?
    Etter og ha hatt dette apparatet i ca 3 uker nå,må jeg si dette leverer så d holder!!Meget bra og angrer ikke et sek

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Så denne TVen i en lokal Elkjøp butikk og den har et fantastisk bilde. Men med en gang de filmet noen skyskraper og snudde kameraet i full fart sideveis så "hakket" det forferdelig. Akkurat som ikke TVen klarte og holde tritt med bildeoppdateringen. Noen av dere som har denne TVen som har merket det samme?? En LG47 Lcd som stod ved siden av visste akkurat det samme bildet som Samsungen men der var det ikke antydning til hakking?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Hei. Så denne TVen i en lokal Elkjøp butikk og den har et fantastisk bilde. Men med en gang de filmet noen skyskraper og snudde kameraet i full fart sideveis så "hakket" det forferdelig. Akkurat som ikke TVen klarte og holde tritt med bildeoppdateringen. Noen av dere som har denne TVen som har merket det samme?? En LG47 Lcd som stod ved siden av visste akkurat det samme bildet som Samsungen men der var det ikke antydning til hakking?
    Dette har jeg ikke hatt problem med i det hele tatt Bare positive erfaringer så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Dette har jeg ikke hatt problem med i det hele tatt Bare positive erfaringer så langt

Sikkert en sleten utstillinggs model:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være 50 vs 60 hz problem. Hadde også dårlige panoreringer på min inntil jeg endret DVDO Edge`n min til å levere 50hz ut, da ble det bra.

Ellers er jeg fortsatt godt fornøyd, den er meget lyssterk og har en videoprosessor som er såpass bra at min Edge er overflødig som annet enn ren HDMI switch.

Sortnivået er fortsatt svakheten, men den totale summen av flotte farger, lysstyrke og bildebehanding gjør at jeg ikke angrer på kjøpet.
    Jeg ville nok kanskje ventet på Panasonic 65" i dag, eller en ny Samsung modell, men kan du gjøre et godt kjøp på B685 så er det ingen grunn til å vente.

I disse miljøtider så er det kanskje greit å opplyse om at jeg har målt effektbruken til å ligge mellom 200 og 700 watt, med et snitt på rundt 350-400 tipper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=EivindLunde]Kan være 50 vs 60 hz problem. Hadde også dårlige panoreringer på min inntil jeg endret DVDO Edge`n min til å levere 50hz ut, da ble det bra.

Ellers er jeg fortsatt godt fornøyd, den er meget lyssterk og har en videoprosessor som er såpass bra at min Edge er overflødig som annet enn ren HDMI switch.

Sortnivået er fortsatt svakheten, men den totale summen av flotte farger, lysstyrke og bildebehanding gjør at jeg ikke angrer på kjøpet.
    Jeg ville nok kanskje ventet på Panasonic 65" i dag, eller en ny Samsung modell, men kan du gjøre et godt kjøp på B685 så er det ingen grunn til å vente.

I disse miljøtider så er det kanskje greit å opplyse om at jeg har målt effektbruken til å ligge mellom 200 og 700 watt, med et snitt på rundt 350-400 tipper jeg.[/QUOTE

Takk for svar. Nei synes samsung er kjempe TVer jeg . Hva vil denne Panasonicen koste da? Sånn ca. Vil helst ikke bruke altfor mye penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Nei synes samsung er kjempe TVer jeg . Hva vil denne Panasonicen koste da? Sånn ca. Vil helst ikke bruke altfor mye penger.
    Panasonicen har fått en veiledende pris på 45 000,- men tipper den faller under 40 000 rimelig fort. Da får du jo tilsynelatende markant bedre sortnivå, lavere strømforbruk og 2" større skjerm, så det kan jo være verd prisforskjellen.

Samsungs kommende modeller vet jeg fint lite om, men de kommer sikkert med en erstatning for B685 som vil være en forbedring og de legger seg jo tradisjonelt lavere i pris enn Panasonic. Samtidig vil jo da den utgående B685 modellen falle i pris når den nye har kommet, så det er vel uansett godt betalt å vente et par måneder med å kjøpe noe.

Om du klarer da... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen har fått en veiledende pris på 45 000,- men tipper den faller under 40 000 rimelig fort. Da får du jo tilsynelatende markant bedre sortnivå, lavere strømforbruk og 2" større skjerm, så det kan jo være verd prisforskjellen.

Samsungs kommende modeller vet jeg fint lite om, men de kommer sikkert med en erstatning for B685 som vil være en forbedring og de legger seg jo tradisjonelt lavere i pris enn Panasonic. Samtidig vil jo da den utgående B685 modellen falle i pris når den nye har kommet, så det er vel uansett godt betalt å vente et par måneder med å kjøpe noe.

Om du klarer da... :-D

Det klarer jeg så ingen problem det. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilket og hvor du får fatt i veggfester til denne tven??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som følger med, har Samsung lansert en erstatning for denne TVn?
    Jeg nærmer meg kjøp nå, og TVn blir mellom 60 og 70". Har ikke lyst over 30 lapper. Hva regnes som beste alternativ under 30 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke buzz problem på disse, som veldig mye omtalt under tråden for Samsung Plasma PS-xxB855?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mitox
    Er det ikke buzz problem på disse, som veldig mye omtalt under tråden for Samsung Plasma PS-xxB855?
    Ikke på min ihvertfall. Jeg kan høre summing om jeg stikker hodet bak TV`n og hører etter, men legger ikke merke til det ellers.
    Nå er jo ikke hverken alder eller hørsel på min side lenger, men ingen som har sett TV hos meg har klaget på det heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på det samme, hvorvidt denne tven lider av samme høyfrekvente buzzing som PS5xB855 / 850.

Kan dere som eier denne tven si noe om buzzing?
    Hører dere buzzing når dere ser på vanlig tv?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på utkikk etter størst mulig tv til maks 25-30000. Finner ingen andre alternativer enn denne. Finnes det? Kunne egentlig gjerne tenkt meg enda større enn 63", men har ikke funnet noen alternativer, og disse vil jo sikkert evt sprenge budsjettet.

Er ikke så godt oppdatert for tiden, ettersom jeg har vært strålende fornøyd med min pioneer 50" (nest nyeste generasjon). Skal nå flytte og avstanden til tv'n øker og jeg ser derfor behov for større. Noen som har peiling på hva man kan få for pioneer'n? Har hatt den 1 år og 8 mnd. Gjenstår forøvrig skadeforsikring fra elkjøp i over et år enda om det skulle være av betydning.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mega

Denne tv,n er bare helt nyyydelig og jeg er ikke skuffet etter mitt kjøp av dette apparatet!! Satt på "Avatar blueray her i forrige uke,og whooowww for et bilde!! Det er nesten så du ikke tror dine egne øyne,fantastisk i lange baner,er dere evt i tvil,ta med dere avatar og sett på denne på apparatet i butikken før dere velger!! Tipper dere velger og kjøpe dette flotte tv:-D Good luck

DU TROR DET IKKE FØR DU FÅR SE DET!! :=)

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørr man henge denne på veggen? (Med sine 53 kg...) Ser at det er standard vesa 600 x 400... Den jeg har nå er på 42kg og 50"... Skal vel gå med denne da? Hadde vært supert med enten denne eller den nye fra samsung på 58"...

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en 63" på veggen, og det går fint. Dog valgte jeg å skru en plate i to stendere, og så feste veggfestet i denne. Dette siden jeg har gipsvegger og det var vrient å treffe to stendere med veggfestet.

Man vil jo gjerne være 100% sikker nå 63kg TV skal henge over elektronikken. :-)

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med mur? Aldri hengt opp på mur...