Ny 63" plasma fra Samsung PS63B685. Mega Contrast, Crystal TV, USB 2.0 Movie, DVB-T&C - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...fargen er kraftig overdrevet på alle produktbilder... I virkeligheten er det røde skjæret så svakt at en knapt ser det... Personlig er jeg også usikker på hvorfor Samsung holder på med disse "utagerende" fargene, er jo et forsøk på å skille seg ut, men når smaken er såpass forskjellig hos folk tror jeg Samsung hadde gjort lurt i å heller tilby en eventuell rødtone i form av noen "moduler" en kan velge å sette på eller ikke... Uansett - som nevnt er dette en SVAK nyanse, er ikke slik at du drar inn en kliss rød TV i stua om du kjøper denne mener jeg!
    Som sagt - jeg har sett den selv og snakker spledes av erfaring. Snakker ikke om produkbilder. Og, ja - en candy-rød tv vil jeg ikke ha i stua IRL skinner den etter min mening ganske så rødt, men er selvsagt ikke helt rød.

Min personlige mening er at skjermen har gode spec og en super størrelse, det er bare det at det candy-røde skjæret er for meg bare så alt for harry.... Som sagt min personlige mening, at noen liker den er selvsagt opp til en hver person og dømmer dem ikke etter det.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Pass på, den lave prisen til Netshop.no som du har lagt opp er paralellimport.. Uten pikselgaranti og uten tunere bl.a.
    Har sett litt på de tekniske spesifikasjonene til PS63B680 versjonen på de tyske sidene til Samsung. (Altså "billig modellen" som selges av netshop).
    Der står det at skjermen har både DVB-T og DVB-C tuner.

63" Full-HD, Mega Contrast PS63B680 - Plasma-TV - Fernseher | SAMSUNG

Er nå litt usikker på hva som egentlig er forskjellen på B680 og B685? Rent bortsett fra at B680 modellen som selges på netshop da antageligvis er paralell import uten piksel garanti.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...fargen er kraftig overdrevet på alle produktbilder... I virkeligheten er det røde skjæret så svakt at en knapt ser det... Personlig er jeg også usikker på hvorfor Samsung holder på med disse "utagerende" fargene, er jo et forsøk på å skille seg ut, men når smaken er såpass forskjellig hos folk tror jeg Samsung hadde gjort lurt i å heller tilby en eventuell rødtone i form av noen "moduler" en kan velge å sette på eller ikke... Uansett - som nevnt er dette en SVAK nyanse, er ikke slik at du drar inn en kliss rød TV i stua om du kjøper denne mener jeg!

Helt enig..Er jo knapt synlig...så skjønner ikke gnålet om det skulle vært rødt som en ferrari.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Helt enig..Er jo knapt synlig...så skjønner ikke gnålet om det skulle vært rødt som en ferrari.
    Jeg skjønner ikke gnålet om at den ikke er rød som Ferrari Som sagt - dette er subjektive meninger. At du har en annen mening enn meg, respekterer jeg og kaller det ikke "gnål" selv om jeg ikke er enig....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er best av denne Tven og 766.? Denne er jo nyere?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Hva som er best av denne Tven og 766.? Denne er jo nyere?
    ¨
    Rekner nok med at B685 er en oppgradering i forhold til A765/6.

Generelt nyere teknologi i den nye utgaven. Bedre kontrast, 20 kg lettere, tynnere panel, strømforbruket er nesten halvert, innebygd tuner for både bakkenett og kabel-tv, mediaportal med 2 usb innganger (divx, mkc etc.) + + +

Du kan jo sammenligne skjermene på samsung.no.

nyeste teknologi i stort format med SAMSUNGs nye plasma-TV PS63B685 - lcd / plasma-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG

full HD plasma-TV i Samsung Crystal TV PS63A766T1 - lcd / plasma-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    ¨
    Rekner nok med at B685 er en oppgradering i forhold til A765/6.

Generelt nyere teknologi i den nye utgaven. Bedre kontrast, 20 kg lettere, tynnere panel, strømforbruket er nesten halvert, innebygd tuner for både bakkenett og kabel-tv, mediaportal med 2 usb innganger (divx, mkc etc.) + + +

Du kan jo sammenligne skjermene på samsung.no.

nyeste teknologi i stort format med SAMSUNGs nye plasma-TV PS63B685 - lcd / plasma-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG

full HD plasma-TV i Samsung Crystal TV PS63A766T1 - lcd / plasma-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG

Takk for svaret

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig vi vil se en generell prisnedgang på denne snart.
    De har for alvor begynt å tømme lagerene rundt om kring for utgående modell PS-63A766.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...-22-000-a.htmlBil

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up samsung

tvn veier 83kg

rimelig uaktuelt å henge denne på en vegg

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    tvn veier 83kg

rimelig uaktuelt å henge denne på en vegg
    66,5 Kg. uten fot. Men fremdeles så tung at jeg ikke tørr henge denne på veggen min, for å si det sånn. Må ha en ganske solid benk å for å holde denne oppe. Et gjennomsnittlig strømforbruk på 0,75 kw gjør den heller ikke mer attraktiv. Den nye veier 53 kg. Fremdeles ganske tunkt. Tykkelsen er 10cm på den gamle i forhold til 7,5 cm. Så de har da klart å slanke den litt. 855 serien på 3 cm. derimot hadde vel kanskje gitt meg en liten engstelse på at skjermen kan knekke rett i to, hvis den for seg en liten trøkk :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sett denne TV`n?
    Hvor ofte bytter Samsung modeller egentlig, dette er vel den tredje 63" lansert av Samsung det siste året?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om det er noen som har fått noen brukererfaringer med denne tven. Jeg er ganske klar for å kjøpe den nå og bare lurer på om noen er fornøyd med den. Jeg har funnet den til 30 000 på net on net.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om det er noen som har fått noen brukererfaringer med denne tven. Jeg er ganske klar for å kjøpe den nå og bare lurer på om noen er fornøyd med den. Jeg har funnet den til 30 000 på net on net.
    Jeg har forska meg nesten ihjel, og endte opp med å bestille denne TV`n. Forhåpentligvis er den her om et par dager, og da lover jeg etterhvert å komme med en vurdering.
    Har også planer om en proff kalibrering, om jeg ikke blir fornøyd med å kopiere andres innstillinger da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Jeg har forska meg nesten ihjel, og endte opp med å bestille denne TV`n. Forhåpentligvis er den her om et par dager, og da lover jeg etterhvert å komme med en vurdering.
    Har også planer om en proff kalibrering, om jeg ikke blir fornøyd med å kopiere andres innstillinger da.

Det hadde vært veldig greit om du kom med positive og negative brukererfaringer om denne TVen. Har veldig lyst til å kjøpe den . Hadde vært greit om du hadde sagt hvor du har bestillt den fra og.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig greit om du kom med positive og negative brukererfaringer om denne TVen. Har veldig lyst til å kjøpe den . Hadde vært greit om du hadde sagt hvor du har bestillt den fra og.
    NetonNet fører den nordiske 685 modellen som skal være dekket av Samsungs nordiske garanti, så jeg kjøpt den der.
    Ikke så galt på frakt heller med 600,- kroner.
    Og i dag ble den sendt, så jeg har den vel i morgen eller torsdag :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt denne TV`n et par dager så vil jeg bare komme med noen raske betraktninger.
    Den ble levert både hel og uskadd (PUH!) fra NetonNet, og kommer med foten ferdig montert. Den veier ca 60 kilo så det holder med 2 personer for å løfte den ut og på plass.
    Har man barn ville jeg vel benyttet meg av de festeanordningene som følger med så man kan sikre den til veggen, den er jo stor og tung og kan nok veltes om man går inn for det.

Selve designen er vel temmelig lik fjorårets, blank svart ramme med rødt "touch of color" skjær, som overhode ikke er så ille som jeg fryktet.

"Veldig fin på en litt vulgær måte" som dama sa.

Men den er altså fortsatt rød, og ikke grå som de amerikanske utgavene visstnok er.
    Alle kontakter er på venstre side bak, inkludert to USB og en HDMI på venstre rammekant.
    Man må derfor enten ha alle dingsene sine på venstre side av TV`n eller ha HDMI kabler med minimum 2 meters lengde, for denne TV`n er jo ingen liten girlieboy sak, akkurat...

Fjernkontrollen er en okay sak i svart, blank plast med mulighet for bakgrunnsbelysning.

Når man starter den opp setter den i gang med en meget enkel installasjonsprosess (type wizard), som tar et par minutter før den er klar til bruk. Den har også enkle internettfunksjoner, som Yahoo widgets (sport/nyheter/vær osv) og Youtube tilgang.

Jeg koblet en ethernet kabel fra TV til min trådløse ruter (DHCP), valgte "Test Internet" fra menyen og var oppe å gikk med en gang.
    Samsun selger også et trådløst USB adapter for de som har kabelallergi, men man kan visstnok ikke bruke andre produsenters adaptere.

Internettfunksjonene er nok mer en gimmikk enn noe jeg kommer til å bruke jevnlig, det er jo tidkrevende å søke på Youtube ved å bla seg rundt på et virtuelt tastatur og det tar også litt tid før alle widget er lastet inn.
    Kvaliteten er jo heller ikke særlig god på lavoppløst Youtube, men litt gøy er det jo.
    Nyheter og sånt får man jo kjappere fra Tekst TV eller en nyhetskanal, enn å vente 20 sekunder på at en widget skal fyre opp. Dessuten er det jo stort sett internasjonale nyheter de leverer.
    Uansett blir det jo bare mer og mer av dette i framtiden, og det vil kanskje få en viss nytteverdi etterhvert for det kan jo oppgraderes.

USB inngangene på siden kan brukes til å vise bilder/video fra minnepinner eller harddisker (har ikke testet dette ennå), eller oppgradere FW. Det siste er bare å laste ned fra Samsung, installere på en minnepinne og fortelle TV`n at den skal oppgradere seg derfra.
    Gjort på 2-3 minutter.
    Det er også Picture In Picture (PIP), men heller ikke dette er noe jeg vil bruke mer enn en sjelden gang i blant.

Foreløbig har jeg ikke gjort annet med bildet enn å skru ned kontrast/lysstyrke for en innkjøringsperiode, for selv om Samsung sier man ikke lenger behøver å kjøre inn plasmaskjermene deres så føles det tryggest å gjøre det allikevel.
    "Better safe than sorry", liksom og jeg har også sett noe midlertidig IR (borte med en gang) som gjør meg smånervøs.

Det er gode muligheter for kalibrering i denne TV`n. Mange innstillinger kan rattes på for å få et best mulig resultat, inkludert fargemetning, gamma og Rød/Grønn fargebalanse.
    I tillegg vil sikkert servicemenyen åpne for mer, men hva som eventuelt mangler for en proff ISF kalibrering vet jeg ikke siden jeg ikke kan kalibrere selv.
    Menyene er elegante og enkle å ha med å gjøre også.

Siden jeg ikke har løftet en finger for å tyne ut det beste av den ennå, snarere tvert i mot, så vil jeg ikke felle noen endelig dom over bildekvaliteten på denne TV`n.
    Men noen svært generelle betraktninger skal jeg allikevel komme med:

SD (1080i fra Get HD-PVR) kvalitet er absolutt bra til å være en så stor TV, jeg vil nok forsøke å bedre det ytterlige med en videoprosessor, men det er fint til å leve med.
    Terningkast 4 på SD.

HD er jo ypperlig, BBC serien Planet Earth er virkelig formidabelt på en så stor TV og foppall i HD er også herlig.
    Noe hakking på panoreringer ser man, men dette kan skyldes PS3 som jeg bruker som BD spiller, siden jeg hadde det samme på Panasonic PX80, eller kildematerialet.
    Jeg er litt usikker på om Cinema Smooth funksjonen står på, om den ikke gjør det så kan det jo hende den vil fjerne det lille som er av napping.
    Terningkast 5 på HD.

Svartnivået er jeg derimot ikke imponert over sålangt, du ser tydelig forskjell på den svarte ramma og feltene på en 2.35:1 film, ja til tider er det mer mørkegrått enn svart.
    Dette passer godt sammen med hva Hjemmekino påpekte i sin anmeldelse av PS50B885, og det kan skyldes den notoriske Cinema Smooth bug`en som er rapportert på amerikanske avsforums og som føkker opp gamma/lysstyrke når den er aktivert.
    Uansett vil sikkert både lysstyrke og svartnivå kunne bedres dramatisk med en proff kalibrering, i øyeblikket er det røffly som på min gamle PX80 med lite detaljer i mørke områder, men her er jeg sikker på at det er en god del mer å hente.
    Terningkast 4 på svartnivå.

Lyden er kurant til vanlig bruk men den som kjøper en så stor TV og har tenkt å la den stå for filmlyden også, bør snarest få hodet sitt undersøkt av en spesialist.

Totalt sett er jeg godt fornøyd sålangt, uansett om den ikke vil bli merkbart bedre etter kalibrering så vil jeg kunne leve med den til det finnes alternativer som er overlegne. Ikke hørt noe pipelyder (plasma buzzing) heller, men det kan jo hende jeg er for gammal til å høre sånt lenger.

Og for de som lurer på om ikke 63" blir for stort på 2.5 meters avstand så kan jeg bare si at;
    Nei, det blir det ikke

Skal komme tilbake med noen bilder etterhvert, og om det blir en DVDO Egde til videoprosessering og en proff kalibrering, så skal jeg skrive litt om det og.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Etter å ha hatt denne TV`n et par dager så vil jeg bare komme med noen raske betraktninger.
    Den ble levert både hel og uskadd (PUH!) fra NetonNet, og kommer med foten ferdig montert. Den veier ca 60 kilo så det holder med 2 personer for å løfte den ut og på plass.
    Har man barn ville jeg vel benyttet meg av de festeanordningene som følger med så man kan sikre den til veggen, den er jo stor og tung og kan nok veltes om man går inn for det.

Selve designen er vel temmelig lik fjorårets, blank svart ramme med rødt "touch of color" skjær, som overhode ikke er så ille som jeg fryktet.

"Veldig fin på en litt vulgær måte" som dama sa.

Men den er altså fortsatt rød, og ikke grå som de amerikanske utgavene visstnok er.
    Alle kontakter er på venstre side bak, inkludert to USB og en HDMI på venstre rammekant.
    Man må derfor enten ha alle dingsene sine på venstre side av TV`n eller ha HDMI kabler med minimum 2 meters lengde, for denne TV`n er jo ingen liten girlieboy sak, akkurat...

Fjernkontrollen er en okay sak i svart, blank plast med mulighet for bakgrunnsbelysning.

Når man starter den opp setter den i gang med en meget enkel installasjonsprosess (type wizard), som tar et par minutter før den er klar til bruk. Den har også enkle internettfunksjoner, som Yahoo widgets (sport/nyheter/vær osv) og Youtube tilgang.

Jeg koblet en ethernet kabel fra TV til min trådløse ruter (DHCP), valgte "Test Internet" fra menyen og var oppe å gikk med en gang.
    Samsun selger også et trådløst USB adapter for de som har kabelallergi, men man kan visstnok ikke bruke andre produsenters adaptere.

Internettfunksjonene er nok mer en gimmikk enn noe jeg kommer til å bruke jevnlig, det er jo tidkrevende å søke på Youtube ved å bla seg rundt på et virtuelt tastatur og det tar også litt tid før alle widget er lastet inn.
    Kvaliteten er jo heller ikke særlig god på lavoppløst Youtube, men litt gøy er det jo.
    Nyheter og sånt får man jo kjappere fra Tekst TV eller en nyhetskanal, enn å vente 20 sekunder på at en widget skal fyre opp. Dessuten er det jo stort sett internasjonale nyheter de leverer.
    Uansett blir det jo bare mer og mer av dette i framtiden, og det vil kanskje få en viss nytteverdi etterhvert for det kan jo oppgraderes.

USB inngangene på siden kan brukes til å vise bilder/video fra minnepinner eller harddisker (har ikke testet dette ennå), eller oppgradere FW. Det siste er bare å laste ned fra Samsung, installere på en minnepinne og fortelle TV`n at den skal oppgradere seg derfra.
    Gjort på 2-3 minutter.
    Det er også Picture In Picture (PIP), men heller ikke dette er noe jeg vil bruke mer enn en sjelden gang i blant.

Foreløbig har jeg ikke gjort annet med bildet enn å skru ned kontrast/lysstyrke for en innkjøringsperiode, for selv om Samsung sier man ikke lenger behøver å kjøre inn plasmaskjermene deres så føles det tryggest å gjøre det allikevel.
    "Better safe than sorry", liksom og jeg har også sett noe midlertidig IR (borte med en gang) som gjør meg smånervøs.

Det er gode muligheter for kalibrering i denne TV`n. Mange innstillinger kan rattes på for å få et best mulig resultat, inkludert fargemetning, gamma og Rød/Grønn fargebalanse.
    I tillegg vil sikkert servicemenyen åpne for mer, men hva som eventuelt mangler for en proff ISF kalibrering vet jeg ikke siden jeg ikke kan kalibrere selv.
    Menyene er elegante og enkle å ha med å gjøre også.

Siden jeg ikke har løftet en finger for å tyne ut det beste av den ennå, snarere tvert i mot, så vil jeg ikke felle noen endelig dom over bildekvaliteten på denne TV`n.
    Men noen svært generelle betraktninger skal jeg allikevel komme med:

SD (1080i fra Get HD-PVR) kvalitet er absolutt bra til å være en så stor TV, jeg vil nok forsøke å bedre det ytterlige med en videoprosessor, men det er fint til å leve med.
    Terningkast 4 på SD.

HD er jo ypperlig, BBC serien Planet Earth er virkelig formidabelt på en så stor TV og foppall i HD er også herlig.
    Noe hakking på panoreringer ser man, men dette kan skyldes PS3 som jeg bruker som BD spiller, siden jeg hadde det samme på Panasonic PX80, eller kildematerialet.
    Jeg er litt usikker på om Cinema Smooth funksjonen står på, om den ikke gjør det så kan det jo hende den vil fjerne det lille som er av napping.
    Terningkast 5 på HD.

Svartnivået er jeg derimot ikke imponert over sålangt, du ser tydelig forskjell på den svarte ramma og feltene på en 2.35:1 film, ja til tider er det mer mørkegrått enn svart.
    Dette passer godt sammen med hva Hjemmekino påpekte i sin anmeldelse av PS50B885, og det kan skyldes den notoriske Cinema Smooth bug`en som er rapportert på amerikanske avsforums og som føkker opp gamma/lysstyrke når den er aktivert.
    Uansett vil sikkert både lysstyrke og svartnivå kunne bedres dramatisk med en proff kalibrering, i øyeblikket er det røffly som på min gamle PX80 med lite detaljer i mørke områder, men her er jeg sikker på at det er en god del mer å hente.
    Terningkast 4 på svartnivå.

Lyden er kurant til vanlig bruk men den som kjøper en så stor TV og har tenkt å la den stå for filmlyden også, bør snarest få hodet sitt undersøkt av en spesialist.

Totalt sett er jeg godt fornøyd sålangt, uansett om den ikke vil bli merkbart bedre etter kalibrering så vil jeg kunne leve med den til det finnes alternativer som er overlegne. Ikke hørt noe pipelyder (plasma buzzing) heller, men det kan jo hende jeg er for gammal til å høre sånt lenger.

Og for de som lurer på om ikke 63" blir for stort på 2.5 meters avstand så kan jeg bare si at;
    Nei, det blir det ikke

Skal komme tilbake med noen bilder etterhvert, og om det blir en DVDO Egde til videoprosessering og en proff kalibrering, så skal jeg skrive litt om det og.

Dette høres jo bra ut. Jeg tenkte å gå for denne tven jeg og. Men kommer sikkert ikke til å kjøpe den før rundt juletider sikkert. Holder på å pusse opp. Men misunner deg litt ja. Gleder meg til du får lugget ut noen bilder av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    63" er ikke for stort nei. Det er ett "sjokk" å se den første gangen, men tilbakemeldingene jeg har fått fra alle som er innom for å se på nytt hus er at den blir mindre for hver gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som eier denne Tven som har prøvd å spille PS3 eller X-box på den??? Er bare litt nysgjerig på hvordan det er??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som eier denne Tven som har prøvd å spille PS3 eller X-box på den??? Er bare litt nysgjerig på hvordan det er??
    Har spilt littegrann og ikke merket noen problemer. Er det "image retention" du tenker på, så har jeg knapt merket det i det hele tatt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •