Ny TV, 50-60", maks 25000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV, 50-60", maks 25000kr

Hei.

Er på jakt etter et TV.
    Størrelse messigt ønsker jeg en plass over 50" og prismessig maks 25000kr.

Bruks område blir Film, TV, PC og spill, så omtrent alt....

Er ikke spesielt opptatt av innganger, så lenge jeg har 1 HDMI inngang så er jeg fornøyd.

Lydkvaliteten på TVen bryr jeg meg heller ikke om, ettersom jeg har eget anlegg.

Forskjellige funksjoner som nettverk, minnekort-leser osv bryr jeg meg heller ikke om, jeg har jo trossalt PCen koblet opp..

Så i bunn og grunn så bryr jeg meg bare om skjerm/bilde kvaliteten.

Så har folk noen anbefalinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er på jakt etter et TV.
    Størrelse messigt ønsker jeg en plass over 50" og prismessig maks 25000kr.

Bruks område blir Film, TV, PC og spill, så omtrent alt....

Er ikke spesielt opptatt av innganger, så lenge jeg har 1 HDMI inngang så er jeg fornøyd.

Lydkvaliteten på TVen bryr jeg meg heller ikke om, ettersom jeg har eget anlegg.

Forskjellige funksjoner som nettverk, minnekort-leser osv bryr jeg meg heller ikke om, jeg har jo trossalt PCen koblet opp..

Så i bunn og grunn så bryr jeg meg bare om skjerm/bilde kvaliteten.

Så har folk noen anbefalinger?
    Pioneer KRP-500M.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-LX5090H 50" Plasmaskjerm
    Pioneer PDP-LX5090 50" Plasmaskjerm

Av disse to, så er vel det "Pioneer KRP-500M 50" Plasma-monitor" som er best?

EDIT:

"Haster" vel egentlig med å kjøpe seg TV ettersom projektoren begynner å ta kvelden, men noen som har hørt om LED LCD tver kommer til å falle i pris dei nermeste måndene, og hvordan er bilde kvalitet her iforskjell til plasma?

EDIT2:

SAMSUNG PS50B855Y1W

TVer innpaa elkjop

Hvordan er disse TVene i forhold? Noen som er verdt å sjekke ut?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP

Foresten er LG 60" ?
    Har hørt at de sliter fremdeles med innbrenning?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    BUMP

Foresten er LG 60" ?
    Har hørt at de sliter fremdeles med innbrenning?

Tviler sterkt på at de gjør det. 60" PS8000 er jo en drømme-TV til 25 000.

Ta en titt på demo TV på lefdal

-

Edit.

De som har testet den har iallefall latt seg overbevise

LG 50PS8000 - Test plasma-tv: LG svartare än någonsin

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er plasma noe særlig om en skal bruke pc og konsoller mye da?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke så stort problem no lengre, en har jo som regel 1-1 pixelmapping, og jeg veit at på f.eks pioneer så er ikke innbrenning et problem lengre...

Men jeg lurer på hvordan LG sitt TV er der.

Også kvaliteten iforhold til Pioneer sitt TV som er blitt nemnt lengre oppi tråden.

Tenkte meg en runde imorgen på forskjellige butikker, men er likt kjekt å vite hvilke TVer en bør sjekke ut og hva er bør se etter..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne :

Samsung PS-50B855. Har egen tråd her :

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ps-xxb855.html

Her finner du pdf'r og andre linker til forum der denne blir diskutert.. Mange som har sett denne (som er profisjonelle tv folk) som sier denne er beste tv de har sett... Ink pioneeren.. Og jeg har sett den selv personlig og kan skrive under på dette....

Send meg en PM skal jeg guide deg til en buttikk som selger de 4000 under prisen som på den linken i tidligere post...

JP

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vurdert både panasonic plasma og pioneer plasma nå i disse tider, en kompis har pioneer 50" og denne er jo strålende! ingenting å si på det, men må si at jeg kan spare meg noe penger på en led LCD, samtidig som bildet på disse imponerte meg minst like mye som de skikkelig gode plasmaene :-D

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Samsung LE-55A966/956?
    Koster 26999,- hos AVshop inkludert veggfeste, HDMI kable og DVE BD-kalibreringsdisk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hva med Samsung LE-55A966/956?
    Koster 26999,- hos AVshop inkludert veggfeste, HDMI kable og DVE BD-kalibreringsdisk.
    Jeg finner det rart att en sjappe som avshop ikke selger skjermer i fra samsung norden, altså driver med paralell import!! (ie 956) (966 er den som leveres av samsung norden) Er ikke dette litt riski med tanke på pixelgarantier osv...?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Jeg finner det rart att en sjappe som avshop ikke selger skjermer i fra samsung norden, altså driver med paralell import!! (ie 956) (966 er den som leveres av samsung norden) Er ikke dette litt riski med tanke på pixelgarantier osv...?
    Hvorfor er det så rart? De er jo tydeligvis interessert i å være så billig som mulig!

På 966, som naturlig nok er noe dyrere enn 956, har man pikselgaranti (full bytterett første 14-dagene og 2 års løpende garanti med hjemmeservice), prestigeservice (Oslo og Bergen) og innebygget tuner. Det får bli opp til den enkelte om man vil betale mer for den ekstra sikkerheten av å få et produkt som er beskyttet av null-piksel-feil-garanti eller ikke.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det så rart? De er jo tydeligvis interessert i å være så billig som mulig!

På 966, som naturlig nok er noe dyrere enn 956, har man pikselgaranti (full bytterett første 14-dagene og 2 års løpende garanti med hjemmeservice), prestigeservice (Oslo og Bergen) og innebygget tuner. Det får bli opp til den enkelte om man vil betale mer for den ekstra sikkerheten av å få et produkt som er beskyttet av null-piksel-feil-garanti eller ikke.
    Ja, og det finner ikke du rart?. Først att en seriøs butik som avforum vil selge ett produkt til 26000 og ikke kan gi pixelgaranti på det!! Og for det andre att noen i det hele tatt tar en slik sjanse, skulle det skje f eks pixelfeil så står du der med sjegget i postkassa og har kasta pengene ut vindu. Nei, de stakkars tusenlappene der ville i allefall alltid jeg ha betalt ekstra for å sikre meg mot slikt!!

Men JA, det er klart det er opp til enhver og bestemme slikt.. Det jeg synes kanskje er litt sleipt med det er att det ikke er nevnt att dette er paralellimport og att det ikke leveres med rette garanti og sånt som du ellers normalt ville fått i fra ett produkt levert av samsung norden. Dette blir litt som netshop.no for meg, og der har jeg faktisk brent meg selv en gang med akkurat dette problemet.. Fikk ikke ny tv når uhellet hadde skjedd!!! Hvem vil vel stå i ett slikt problem???

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og det finner ikke du rart?. Først att en seriøs buttikk som avforum vil selge ett produkt til 26000 og ikke kan gi garanti på det!! Og for det andre att noen i det hele tatt tar en slik sjanse, skulle det skje f eks pixelfeil så står du der med sjegget i postkassa og har kasta pengene ut vindu. Nei, de stakkars tusenlappene der ville i allefall alltid jeg ha betalt ekstra for å sikre meg mot slikt!!
    For det første har man faktisk 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett iht forbrukerkjøpsloven, så den saken skal forsåvidt være grei. Når det gjelder pikselgarati, har man på en måte dette ved kjøp av varer på nettet. Man har nemlig 14 dagers retur-rett, dog må man selv dekke kostnader for frakt. Uansett er man dekket av Samsungs pikselfeil-garanti som ikke er like omfattende som den nordiske!

Selv valgte jeg å kjøpe nordisk utgave grunnet å slippe å tenke på frakt ved evt. garantisaker, og at jeg bor i Bergen er jeg dekket av servicegarantien med "hjemmeservice" og henting/levering ved pikselfeil. I tillegg er det kjekt med tuner (for fremtiden) og norske menyer. Hadde jeg derimot vært på budsjett og bodd utenfor Bergen eller Oslo, ville jeg absolutt vurdert å kjøpe TVen billigere om mulig.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En pixelgaranti vil man uansett ha, men utenom Samsung Nordic er den dårligere. Forskjellen er vel 1 pixel mot 3 på et definert areal tror jeg. Uansett vil man ha 14 dagers returrett fra en nettbutikk. 5 års reklamasjonsrett gjelder alltid. Det som kan være tungvindt er å sende TVen i forbindelse med eventuell service.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første har man faktisk 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett iht forbrukerkjøpsloven, så den saken skal forsåvidt være grei. Når det gjelder pikselgarati, har man på en måte dette ved kjøp av varer på nettet. Man har nemlig 14 dagers retur-rett, dog må man selv dekke kostnader for frakt. Uansett er man dekket av Samsungs pikselfeil-garanti som ikke er like omfattende som den nordiske!

Selv valgte jeg å kjøpe nordisk utgave grunnet å slippe å tenke på frakt ved evt. garantisaker, og at jeg bor i Bergen er jeg dekket av servicegarantien med "hjemmeservice" og henting/levering ved pikselfeil. I tillegg er det kjekt med tuner (for fremtiden) og norske menyer. Hadde jeg derimot vært på budsjett og bodd utenfor Bergen eller Oslo, ville jeg absolutt vurdert å kjøpe TVen billigere om mulig.
    Exactly my point!!!! Garanti på pixelfeil er en utvidet garanti som gir deg prompte ny tv om det skulle skje noe, og hva om du opplevere dette etter 2 år (som jeg gjorde). Da får du ingenting!!. Dette vil du ikke få uten, da står du der og kanskje må levere inn tv'n på lange reprasjoner - betale frakt ol selv osv... Er det værdt ett par tusenlapper??

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes kanskje er litt sleipt med det er att det ikke er nevnt att dette er paralellimport
    Dette er jeg helt enig i. Det er for dårlig at det ikke er oppgitt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    En pixelgaranti vil man uansett ha, men utenom Samsung Nordic er den dårligere. Forskjellen er vel 1 pixel mot 3 på et definert areal tror jeg. Uansett vil man ha 14 dagers returrett fra en nettbutikk. 5 års reklamasjonsrett gjelder alltid. Det som kan være tungvindt er å sende TVen i forbindelse med eventuell service.
    Ja, og sende en tv til utlandet - det er ikke billig.. Det er det som er ideen bak min første post... Rart att noen er villige til og riske dette!! Og rart att ett seriøst selskap er villig til å skape ett mulig problem for sine kunder som kan ungås.. Dette burde de holde seg i fra og være for gode for og la andre gjøre (som netshop og netonnet)... Billige produkter er ikke alt som betyr noe, noen ganger burde man holde seg for gode til det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde kjøpe Samsungs LED-TV. Svært gode kontraster - sort har trolig aldri vært så sort. Den er dessuten sinnsykt tynn, 29mm. INSANE!

Les selv, Samsung LED-TV

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og sende en tv til utlandet - det er ikke billig.. Det er det som er ideen bak min første post... Rart att noen er villige til og riske dette!! Og rart att ett seriøst selskap er villig til å skape ett mulig problem for sine kunder som kan ungås.. Dette burde de holde seg i fra og være for gode for og la andre gjøre (som netshop og netonnet)... Billige produkter er ikke alt som betyr noe, noen ganger burde man holde seg for gode til det
    Det er da meningsløst å henge ut avshop for dette. Pris avgjør mye i dagens TV-marked, og da er det som regel billigst å importere selv. For kjøpere som ikke vil ta denne sjansen, så velger man bare en annen nettbutikk. Enkelt og greit.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •