Hjelp til 46 LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til 46 LCD

Er på jakt etter 46" LCD,men hva skal eg velge?? Tvn vil bli brukt til mest tv tittig,og litt film.. Sitter ca 3-4 meter fra tven. Nordisk meny bør den ha..Max 10-15000kroner....

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke velge plasma? plasma er desidert best til tv og filmseeing pga mindre forstyrrelser og bedre sort og dybde

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tja,hva er egentlig forskjellen på plasma/lcd?? Delte meninger ang dette.. Har vert rundt på butikker å sjedd på tv,men der blir eg anbefalt LCD i di fleste tilfeller...Så det blir eg ikke helt klok på!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ventet litt med å kjøpe tv. Er selv på utkikk etter en 46" skjerm i samme prisklasse. Hadde opprinnelig bestemt meg for og gå for en av de nye Panasonic plasmaene, men ser at feks de nye LED tvene til Samsung gjør det meget bra. Ha litt is i magen og vent til produsentene har lansert 09 modellene sine!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyrt og til tvseninger gjør plasma bedre jobb. en god hd klar plasma er det beste valget pga den krever MYE mindre for å gi bra bilde på tvseninger. ingen tvseninger er og kommer i full hd. kun hd klar og mesteparten av kanalene er i SD analogt. en hd klar gjør det bedre en en full hd da.

jeg har hatt både lcd og plasma og plasma var raskest i respons, dypest bilde og minst forstyrrelser i bilde og mye bedre sortnivå.

Til tv og film er plasma godt valg. broren min har en full hd lcd tv medhd dekoder. mens jeg har hd klar plasma fra panasonic med scart dekoder og på vanlige tvkanaler. tv2,nrk, tv3 og så og si alle så får jeg best bilde selv om min bror har full hd og hd dekoder.

Nei spar penger og kjøp panasonic plasma

Hovedforskjellen er at plama gir bedre sort og dybde i bildet og fargene er mye kraftigere og bedre respons.

lcd gir litt skarpere bilde og egner seg bra som spill og fdataskjertv. men til tv og film ville jeg valgt plasma.

jeg ville ikke byttet min panasonic px81 mot lcd av verdi av 13 000 engang!

(eller jo, og solgt den og kjøpt ny plasma og tjent mye på de )

Trenger ikke fullhd til tv og film. det er å kaste vekk penger bokstavlig talt. Led tvene kan måle seg med plasma i dybde. men en plasma til 7000 gir bedre dybde så hvorfor kjøpe dyr led lcd da?

husk i buikker kan plasma se grå ut pga for mye belysning i lokalene. hjemme er tven en annen tv sor ter sort

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elprice har tilbud på den topptestede Samsung LE46A656 nå til 10 995kr...

Samsung 46 lcd tv le46a656 - billig hos elprice.no

Mvh Riceman

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er crap på SD seninger. han skal jo kun se film og tv og da gir plasma renere bilde med mindre forstyrrelser. samsungen krever mye av signalene!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Dyrt og til tvseninger gjør plasma bedre jobb. en god hd klar plasma er det beste valget pga den krever MYE mindre for å gi bra bilde på tvseninger. ingen tvseninger er og kommer i full hd. kun hd klar og mesteparten av kanalene er i SD analogt. en hd klar gjør det bedre en en full hd da.

jeg har hatt både lcd og plasma og plasma var raskest i respons, dypest bilde og minst forstyrrelser i bilde og mye bedre sortnivå.

Til tv og film er plasma godt valg. broren min har en full hd lcd tv medhd dekoder. mens jeg har hd klar plasma fra panasonic med scart dekoder og på vanlige tvkanaler. tv2,nrk, tv3 og så og si alle så får jeg best bilde selv om min bror har full hd og hd dekoder.

Nei spar penger og kjøp panasonic plasma

Hovedforskjellen er at plama gir bedre sort og dybde i bildet og fargene er mye kraftigere og bedre respons.

lcd gir litt skarpere bilde og egner seg bra som spill og fdataskjertv. men til tv og film ville jeg valgt plasma.

jeg ville ikke byttet min panasonic px81 mot lcd av verdi av 13 000 engang!

(eller jo, og solgt den og kjøpt ny plasma og tjent mye på de )

Trenger ikke fullhd til tv og film. det er å kaste vekk penger bokstavlig talt. Led tvene kan måle seg med plasma i dybde. men en plasma til 7000 gir bedre dybde så hvorfor kjøpe dyr led lcd da?

husk i buikker kan plasma se grå ut pga for mye belysning i lokalene. hjemme er tven en annen tv sor ter sort
    Nye Lcd skjermer har veldig bra sortnivå, selv målt mot de nyeste plasmaskjermene. Kan gå god for at plasma kan være bedre enn Lcd på
    analoge signaler, noe som jeg selv har sett i enkelte tilfeller.
    Hvor gammel er broren din Lcdskjerm? Det har skjedd forferdelig mye positivt på Lcd fronten de siste 2 årene. I tillegg slipper du å tenke på innbrenning, høyere strømforbruk+ at du får lengre levetid på tven.

Kan legge ved et utdrag fra en test jeg fant om sortnivå på Sony W4000. "Under denne testen hadde vi forøvrig W4000 stående ved siden av Panasonic PX80E, og på begge disse punktene var det storeslem i Sonys favør. Tiden da plasma-TVer automatisk hadde bedre sortnivå enn LCD-TVen er med andre ord over, og utgjør med andre ord nok et eksempel på den raske utviklingen på TV-fronten."

Hele testen kan du finne her
    TEST: Sony Bravia W4000 - Dingz : Dingz Test

Kan legge til at mitt soleklare tips til valg av tv er Sony V5500 som selges for 13-14000.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Den er crap på SD seninger. han skal jo kun se film og tv og da gir plasma renere bilde med mindre forstyrrelser. samsungen krever mye av signalene!
    SD sendinger ER crap.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men en plasma gir bedre bilde på SD en lcd. w4000 til sony får bra sort, men går noe utover detaljer og syns den blir plass i flere scenarioer. og den serien har slitt en del med clouding på panelene og etterslepp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen tips til bra plasma og lcd skjermer da? 46- 50"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

hva kommer innbrenning i plasma skjermene av??? og hvor ofte skjer det??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal - LG 50" plasma-TV

Hva med denne?????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det snart ikke mer SD igjen , så hvorfor tenke bakover når alt annet går fremover , og med mindre man er veldig pirkete , tror jeg man greier seg fint med det lille av SD man har. Jeg er veldig fornøyd med min Samsung LE46A866 , etter mye innstillinger osv , så ble jeg fornøyd. Veldig viktig og stille inn tven riktig. ellers virker den helt håpløs.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er å få tak i - fjorårsmodellen av Samsung 46" LE46A786 LED LCD TV. Ryktes å faktisk være bedre enn årets LED hvor man har satset mer på bare å få tv'en tynn.

Plasma er bra på fargekontrast, sortnivå og innsynsvinkel. De bruker (som oftest) mer strøm enn LCD, og har betydelig kortere levetid. På de gamle var det også fare for innbrenning av bildet. LCD har som tidligere nevnt i tråden skarpere bilde og egner seg bedre hvis du skal spille eller bruke PC på skjermen.

LED LCD (i alle fall nevnte modell) er MINST like god som plasma på fargekontrast og sortnivå og har ellers alle LCD fordeler. Den er derimot svak på innsynsvinkel, så hvis du skal ha folk som ser på TV fra veldig skrå vinkel er den dårlig egnet.

Jeg ga litt over 15 for min for noen måneder siden. Anbefales på det varmeste. Sjekk denne tråden.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma har 100 tusen timers levetid. holder ikke det? og snart ikke mer SD? er mange år til alt er i hd. og det er kun HD klar sening. så der vil ikke fullhd tv gjør det bedre pga den må oppskalere det igjenen

feks nrk har sagt det ikke kommer hd fra de på noen år og samme med tv2. er lite antall kanaler som har 720p.

pga det vil jeg si at det er viktig med en tv som klarer SD godt nå. når alt er i hd nærmerer det vel seg ny tvtid?

og 100 tusen timers levetid er mer en 10 år med nomal tvbruk, hvem har en tv så lenge a?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LED LCD'en jeg anbefalte har overhode ingen problemer med SD. Tvert i mot. Og så er det noe som heter Blue Ray da. Sitter nå og ser Tottenham - Newcastle på Canal+ Sport HD. Du vet ikke hva fotball på TV er før du har opplevd dette på 2,5 meters avstand fra en 46" TV av denne kaliberen.
    'Nuff said 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •