Philips 47PFL5604H ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 47PFL5604H ?

Noen som vil dele erfaringer på denne? Finner ingen info om denne på forumet, men den har jo gode spesifikasjoner så skulle vel tro noen her har sett den?

Philips - 5000-serien LCD-TV 47" Full HD 1080p digital-TV - 47PFL5604H/12 - Tver - Lyd og bilde

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 47PFL5603/D i litt over 6 mnd og er ikke særlig fornøyd.

Jeg kjøpte tv pga en test i HJEMMEKINO hvor modellen fikk terningkast 6 (samme serie, men litt mindre tv).

Det er noen stygge feil jeg har lagt merke til.

* Det første er sortnivå, som ikke er spesielt bra.

* Den mest plagsomme feilen er at tv justerer styrken på baklyset av seg selv (selv om dynamic contrast etc. er skrudd av). Dette ødelegger filmopplevelsene noe så til de grader!

* Firmware-oppdateringer kan jeg heller ikke installere. Jeg har prøvd med 3 forskjellige minnepinner, den ene fikk jeg tilsendt fra philips med filene liggende klare på minnepinnen. TV-skjermen klarer ikke å finne filene.

*Etter jeg fikk tv i hus har fjernkontrollene til de andre produktene mine sluttet å fungere optimalt (kun når tv står på). For eksempel er det ikke alltid det går an å justere volum på forsterker under filmavspilling, noe som er UTROLIG plagsomt!

La oss håpe jeg bare har hatt uflaks med mitt produkt. Du får velge selv hva du tør å kjøpe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå er dette en av de billigere modellene fra Philips, og du får det du betaler for, uansett merke. Selv Philips tv'er trenger ikke å være perfekte, er de billige nok.

Det er ikke nødvendigvis "feil" at sortnivået er relativt dårlig på denne tv'en. Det er jo en billigere modell! Så det er mer en fakta, enn en feil.

Jeg ville heller ha kjøpt 7403, som er et langt bedre alternativ.

5403 fungerer som soveroms-tv, da man bare vil se tv i 5-15 minutter før man legger seg som oftest.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var fullt klar over at dette ikke er en "top of the line"-tv, men selv om den "bare" kostet 14000,- føler jeg at jeg kan være misfornøyd med mitt eksemplar.
    Sortnivået kunne jeg levd med, men resten av feilene gjør det direkte plagsomt å sette på en bluray!

Synes det er rart at ikke HJEMMEKINO merket at baklyset justeres av seg selv ved diverse sceneskifter/panoreringer fra mørkt til lys og vice versa. Det ble ihvertfall ikke nevnt med et ord i testen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er rart at ikke HJEMMEKINO merket at baklyset justeres av seg selv ved diverse sceneskifter/panoreringer fra mørkt til lys og vice versa. Det ble ihvertfall ikke nevnt med et ord i testen.
    Det var underlig at det ikke ble nevnt. Det er en velkjent sak at baklyset justeres på disse modellene, og det er slettes ikke bare positivt.

32`tommeren i denne serien ble solgt for 3990 på OBS denne uken, og det er den verdt. Men på en større skjerm av Philips så må man opp på 7 eller 9-serien for å bli fornøyd, og for å unngå svakhetene til Philips.

Vel, nå er dette en av de billigere modellene fra Philips, og du får det du betaler for, uansett merke. Selv Philips tv'er trenger ikke å være perfekte, er de billige nok.
    Ja, mon det. Det er neppe noen skjerm som gir mer for pengene akkurat nå enn Panasonic TH-42PX80 som selges for 5000-6000 kroner. Der må selv din "elskede" Philips bite i gresset i forhold til pris....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da blir det nok ikke denne!

Takk for tilbakemeldinger. Har en Panasonic PX80 i dag men sliter med for mye lys i stua. Håper jeg ikke mister for mye bildekvalitet med å bytte til Philips 7403H.
    Leste en test hvor den fikk gode tilbakemeldinger på at den er lyssterk og allikevel godt sortnivå. Noen som har sammenlignet 7403 med PX80?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV testene i Hjemmekino er jeg skeptisk til. Husker jeg anbefalte en Sony LCD til broderen etter god test i Hjemmekino. Den skjermen er ikke spesielt god og jeg burde anbefalt noe annet.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PX80 og ganske mye lys i stua. Det har ikke vært noe problem med tanke på bilde. Jeg har plasert tv-en i den vinkelen som gir minst reflekser og kan sånn sett se tv hele sommeren uten at det skal bli grusomt.

Men, som andre billig tv-er så har PX80 også sine svakheter og den tryller frem retention bare du ser på den i noen sekunder. Det blir aldri veldig kraftig og du må helt bort til skjermen for å se det, men etter ca 300 timers bruk har den fått permanent innbrenning etter undertekster på tv.

Underlig nok har aldri spilling vært noe stort problem. Selv om den lett får retention så har dette alltid latt seg fjerne etter at jeg har spilt mange timer.

Når det gjelder en del av disse tv testene så synes jeg litt for ofte de ikke fokuserer på svakheter. Jeg føler at noen av disse folkene fikler med tv-en i 20 - 30 minutter før de skriver påtagelige anmeldelser. De setter også alt for lite fokus på tv-enes evner til å vise SD materiale som tross alt er det vi bruker 90% av tv hverdagen på. At de fleste LCD skjermer takler Blu-Ray blir sekundært siden på ingen måte dominerer markedet og det kommer ikke til å skje de neste 5 årene heller...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •