Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 50 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 999
    Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jens og eventuelt andre som har Samsung B-plasma:

- Om dere har vært plaget av grønt etterslep før, er det bedret på denne modellen?

Grønt etterslep er særdeles sjelden en plage på film, hovedsaklig på spill, siden det synes hovedsaklig ved raske bevegelser med objekter med full lysstyrke som beveger seg over svart bakgrunn. Dette er en utpreget mangel ved min PS50A557, og som jeg forstår gjelder de fleste plasmaer, men det er sjelden et tema, og derfor forventer jeg vel ikke at de har konsentrert seg om å bedre dette, men det kunne jo tenkes.

Jeg kjøpte PS50A557 som billig mellom-TV frem til "den perfekte TV" (jeg vet, naivt) kunne kjøpes, men 50" er alt for smått viser det seg, så jeg kan nok tenke meg en ny TV om ikke så alt for lenge.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Jens og eventuelt andre som har Samsung B-plasma:

- Om dere har vært plaget av grønt etterslep før, er det bedret på denne modellen?

Grønt etterslep er særdeles sjelden en plage på film, hovedsaklig på spill, siden det synes hovedsaklig ved raske bevegelser med objekter med full lysstyrke som beveger seg over svart bakgrunn. Dette er en utpreget mangel ved min PS50A557, og som jeg forstår gjelder de fleste plasmaer, men det er sjelden et tema, og derfor forventer jeg vel ikke at de har konsentrert seg om å bedre dette, men det kunne jo tenkes.

Jeg kjøpte PS50A557 som billig mellom-TV frem til "den perfekte TV" (jeg vet, naivt) kunne kjøpes, men 50" er alt for smått viser det seg, så jeg kan nok tenke meg en ny TV om ikke så alt for lenge.
    Jeg kjenner godt til det grønnskjeret du snakker om, hadde det selv på min A766. Jeg kan glede deg over at dette har de gjort noe med og jeg har ikke sett noe til det på min nye B serie. Nå er min godt ferdig kjørt inn og jeg har fått kjørt i gjennom en skikkelig kalibrering. Jeg må si at selv om jeg hadde sett denne skjermen tidligere på messe så overrasker den meg. Jeg skal gjøre en enkel sammenligning med den nye LED (8050n) som jeg har kjøpt også og den er i forhold spektakulær. Nå tenker jeg på film, dette er en film tv, den viser HD signaler som jeg sjelden har sett. Den er ikke god på oppskalering av SD matriale (dette gjør jeg da heller i receiveren min), der slår 8050n den klart. Men det er faktisk det eneste område den slår den på. Panorering på plasmaen er veldig bra, jeg ser klart forskjell i fra og la den gjøre 3:2 pulldown til og sette den ut 96Hz (4:4) - utrolig hvordan den ivaretar delajene i raske panoreringer. Det gjør også LEDn, men ikke på en slik måte.. Fargene er utrolige og denne skjermens sterkeste side. Den treffer perfekt, og gir en utrolig naturtro fargeopplevelse og en veldig "POP". Her er LEDn og plasmaen like gode i mine øyne. Svart er godt nok for meg. Det er ikke kuro standar (bortsett i fra på dagen) men allikevell godt. Fargen er svart og ikke grå. Sjelden jeg har sett en plasma som tar så godt vare på kontrasten under dagslys som denne og jeg har ingen problem med og se en film med full film opplevelse midt på dagen. Det må være bekk mørkt skal du klare og se att den skiller seg på svart i fra panasonic og pioneer.. 3d effekten er veldig tilstede.

Meget meget fornøyd og kan anbefale alle film elskere denne skjermen på det varmeste..

Jens

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ææææææ klarer ikke vente mer snart....alikevel er det nesten 25 dager til jeg får den. blææææ

har du lyst til å dele litt innstillinger? Sender deg evt. en PM om det når jeg får tven. Da har du hatt nok av tid til å kalibrere ekstra bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte min 50B855 idag fra søtabror. Har den vel i løpet av neste uke..
    Sitter å funderer om jeg skal endre bestillingen til 58", men f*** it,
    greit å ha noen størrelser og gå opp på neste gang en skal oppgradere og tv'ne er ennå mer wow wow

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor bestillte du ifra? og hva med moms?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NordbyDigital. Momsen er inkl, har hyggeligere pris enn Norge.
    Kommer på døren

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som tør å si noe om forskjellen på PS58b855 og PS63A766 bortsett fra størrelsen? Hva gjør den ene bedre enn den andre? Da fortrinnsvis til film på DVD og BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har xx855 vanlig IR fjernkontroll, eller har den RF?
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm fant ikke de tvene på nordbydigital,er de billigere enn papyrus og datakjeden?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en mail å spørr selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt skrittet og bestilt en Samsung PS58B855. Spent på om den lever opp til forventningene.

Håper den innfrir.

Jens, har du noen flere erfaringer å dele med oss etter å ha hatt TVen litt lenger?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmannen
    Da har jeg tatt skrittet og bestilt en Samsung PS58B855. Spent på om den lever opp til forventningene.

Håper den innfrir.

Jens, har du noen flere erfaringer å dele med oss etter å ha hatt TVen litt lenger?
    Da har Otto i fra danmark laget en mini review av denne.. Du har gjort noe smart her ja.. Dette er bra attester kan jeg love dere alle som har kjøpt og som vurderer og kjøpe denne tv...

Sjekk disse uttalelsene i fra Otto i fra AV-precision i danmark. Han annses som en av danmarks beste på sitt felt (kalibrering).. Han sier at etter kuroen er dette det beste han har sett.. Jeg er 100% enig i de utalensene, og faktisk kan jeg relatere til alle de uttalelsene han kommer med.. Dvs, dette er de erfaringene jeg har påpekt her for dere tidligere også..

Quote #

Efter kalibrering er billedet på mange punkter bedre end alt andet ikke-Pioneer jeg har set,og på nogle punkter (men ikke alle) på højde med Pioneer.

Quote end #

recordere.dk forum: Panasonic V10 50" vs Samsung PS50B855

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Hm fant ikke de tvene på nordbydigital,er de billigere enn papyrus og datakjeden?

Nordby har en 50" på lager NÅ... De har ikke denne på sin web da de egentilig ikke skulle ta de inn i butikken.. Men her kan du bestille alt utenom pioneer..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg en tlf om at Tv står på døren min Mandag morgen Perfekt!
    Kan kjøp av Monster sin kalibrerings DVD være lurt Jens/andre?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange her som sverger til DVE, se tråden til Gorm ang kalibrering.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Ja, DVE er nok et bedre valg.. Her har du link til gråskalacalibrering for dummies som tar i bruk denne også:

GREYSCALE & COLOUR CALIBRATION FOR DUMMIES

Men.. Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg en pro kalibrering av denne. Jeg kalibrerte først selv med DVE/calman sw og det ble ganske bra.. Så betalte jeg for en pro kalirering og det var faktisk som natt og dag. Om du leser reviewen til otto så ser du han sier denne er veldig vanskelig og kalibrere gammaen på og det støtter jeg fult ut. Etter min pro kalibrering er gammakurven spot og, fargene 50% forbedret, bildet nærmest popper mot deg, og billedet er skarpt på en bra måte (ikke LCD skarpt).. Dette kan koste deg så lite som kr 1000,- om du kjører tvn til kontoret til avshop selv.. Det er ingenting investering for en så god tv. Jeg kan love deg, at du på laaangt nær får ut mulighetene og maks billedkvalitet til denne tv'n uten pro kalibrerings verktøy.. Du klarer det bare ikke med en dve disk og øynene dine.. No chance!!..

Råder alle til og vurdere dette som kjøper denne.. Gjør dere det har dere Kuro nivå på billede sammen med den kuleste designen og da kan dere begynne og "gjeipe" til kuro folket :-) Ja-det var en spøk!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir dette med ett TV som skal kjøres inn di første 200timene?
    Instillingene blir jo ikke reelle når en kan dra opp lysstyrke/kontrast eller?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Ja, DVE er nok et bedre valg.. Her har du link til gråskalacalibrering for dummies som tar i bruk denne også:

GREYSCALE & COLOUR CALIBRATION FOR DUMMIES

Men.. Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg en pro kalibrering av denne. Jeg kalibrerte først selv med DVE/calman sw og det ble ganske bra.. Så betalte jeg for en pro kalirering og det var faktisk som natt og dag. Om du leser reviewen til otto så ser du han sier denne er veldig vanskelig og kalibrere gammaen på og det støtter jeg fult ut. Etter min pro kalibrering er gammakurven spot og, fargene 50% forbedret, bildet nærmest popper mot deg, og billedet er skarpt på en bra måte (ikke LCD skarpt).. Dette kan koste deg så lite som kr 1000,- om du kjører tvn til kontoret til avshop selv.. Det er ingenting investering for en så god tv. Jeg kan love deg, at du på laaangt nær får ut mulighetene og maks billedkvalitet til denne tv'n uten pro kalibrerings verktøy.. Du klarer det bare ikke med en dve disk og øynene dine.. No chance!!..

Råder alle til og vurdere dette som kjøper denne.. Gjør dere det har dere Kuro nivå på billede sammen med den kuleste designen og da kan dere begynne og "gjeipe" til kuro folket :-) Ja-det var en spøk!

Jens
    Hvordan gikk du fram for å bestille dette?

Jeg også tenker litt å drøye proff kalibrering til at tven er "spillt inn", så bestiller jeg nok pro kalibrering med mindre jeg får et tilfredstillende resultat selv (noe jeg sikkert ikke gjør) 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    jeg har brukt både DVE og monster sin kalibrerings dvd, og er mest fornøyd med resultatet jeg fikk vha monster DVDen.
    skal du bruke de tipsene som ligger i kalibreringstråden her på forumet så forutsetter vel den at du bruker DVE.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Henges på veggen?

Disse plasmaene til samsung er jo like tynne som LED tv'ene, dog er de litt tyngre.

Kan disse henges direkte på veggen som et bilde slik som LED tv'ene?

Dette er et litt viktig poeng for meg, da jeg gjerne vil ha de så tynne som mulig, så jeg bare kan dra ned mitt veggmonterte lerret foran TV'en når jeg vil se på film med prosjektoren.

Side 7 av 50 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •