Samsung Plasma PS-xxB855 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 50 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 999
    Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jaja gutta, da har jeg bestilt PS50B855! Får den i slutten av juni. Gleder meg! :-D
    Gratulerer med valget !

Jeg drøyer nok en uke eller to før jeg bestiller PS58B855 eller Pioneer 6090H.

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei alle sammen da er min PS58B855 i hus!! Glede meg te å teste!!!

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tilbakemelding

Sitat Opprinnelig postet av stig 123
    Håper du kommer med en tilbakemelding på denne, har ennå til gode å se den.

steinm
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder! vil se størrelsen på den

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering

Hei...

Jeg skal kjøpe meg en 50B855, de jeg utifra det jeg har lest, skal være bedre enn 46b7070 LED'en.

Hva må jeg gjøre når den kommer i hus, lest mye om break inn, kalibrering etc, men har null peil på hvordan dette gjøres.

Fint om noen kunne svare meg på dette.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Lygren vil gi oss en liten runde med sin fargekalibrering på 855 også? Når jeg så hvor mye forskjell det ble på LED modellene så skulle jeg nok gitt litt for en skikkelig kalibrering av min tv også... :-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INNTRYKK ASAP!!!! :-D

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chaotic1979
    Hei...

Jeg skal kjøpe meg en 50B855, de jeg utifra det jeg har lest, skal være bedre enn 46b7070 LED'en.

Hva må jeg gjøre når den kommer i hus, lest mye om break inn, kalibrering etc, men har null peil på hvordan dette gjøres.

Fint om noen kunne svare meg på dette.
    Du kommer langt ved å skaffe deg en kalibrerings-DVD. Jeg har brukt DVE (som selges her på AV-Forum) og fulgt Gorms enkle råd i den klistra kalibreringstråden.
    Hvor utsatt denne skjermen er mhp. innbrenning/retention vet jeg ikke - men en grei tommelfingerregel er å kjøre med relativ lav kontrast de første 200 timene.
    Gratulerer med ny TV og lykke til!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkel måte: Kjør kino modus den første tiden... Lav kontrast og lysstyrke slik at innbrenning ikke er et tema.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50" er i butikkene

Da er 50" kommet ut i Norge også... Løp og kjøp :-)

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Enkel måte: Kjør kino modus den første tiden... Lav kontrast og lysstyrke slik at innbrenning ikke er et tema.
    Jeg vil gjerne legge til her att du kjører de 200 første timene slik som MaW beskriver. I tillegg kjører du billede i Zoom så du ikke får IR på de svarte områdene. Du setter igang pixel-flytting så du ikke får IR på programlogoer ol. Jeg kjører også hvitvask hver kveld etter programslutt i 10-20 min de første 100 timene. Så etter 200 timer kan du kjøre 1:1 pixel mapping på 20%, samt zoom på rewsterende. Dette kan du gradevis øke - og jeg setter heller grensen til nærmere 1000 timer for innkjøring og ikke 200. Gjør du dette slavisk - ja da skal du ikke ha noe som helst problemer med IR eller innbrenning. Du må fortsatt være forsiktig med og ikke la statiske billeder stå i mange timer i strekk, men skjermen har screensaver så dette er ikke ett problem om du skulle glemme!!!!

Skal du spille ps, xbox osv foreslår jeg maks 2 timer i innkjøringen og pass på og kjøre hvitvask etter endt session i 10-20 min

Jens

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Da er 50" kommet ut i Norge også... Løp og kjøp :-)

Jens
    ... og 58" http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1793

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreløpig kalibrering på 855

Har kommet frem til dette foreløpig :

Brightnes 55 - Kontrast rundt 75 Celle lys 10, Film og varm 2, skarphet 0 og alt annet til default. Har ikke sett på gråskalaen og stilt på hvitbalanse enda. Er akkurat ferdig med de første 200 timene og dermed kunne ta kontrasten opp over 50.. Utrolig bra billede, utrolig wow faktor og denne har enda bedre pop i fargene enn det kuro'n har. Om du ikke sitter i kino mørke kan du heller ikke se noe forskjell på svartnivået og kontrasten. Dette vinner så klart kuro'n på når du skrur lyset helt av. Jeg har alltid litt lys på og da synes jeg helt ærlig att denne skjermen er minst like god som kuro'n, og til og med bedre på områder som farger og skarpere billede. Det er skarpt på en bra måte (ikke lcd skarpt).. Og ikke minst så slår den og kur'n på bevegelse, da spesielt på panorering ved spilling av 24p. Den har en cinema smooth funksjon som spiller ut 24p i 96hz og dette virker perfekt. Du beholder alle "HD" detaljene under panorering og raske bevegelser, noe som også knuser alle LCD (da også LED) - selv om jeg må si att 200hz på 8050'n også gjør dette meget bra.

Jeg sammenligner mye med kuro'n her, men det fortjener den virkelig!

Skal i gang med litt målinger og kalibrering i slutten av helgen..

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne legge til her att du kjører de 200 første timene slik som MaW beskriver. I tillegg kjører du billede i Zoom så du ikke får IR på de svarte områdene. Du setter igang pixel-flytting så du ikke får IR på programlogoer ol. Jeg kjører også hvitvask hver kveld etter programslutt i 10-20 min de første 100 timene. Så etter 200 timer kan du kjøre 1:1 pixel mapping på 20%, samt zoom på rewsterende. Dette kan du gradevis øke - og jeg setter heller grensen til nærmere 1000 timer for innkjøring og ikke 200. Gjør du dette slavisk - ja da skal du ikke ha noe som helst problemer med IR eller innbrenning. Du må fortsatt være forsiktig med og ikke la statiske billeder stå i mange timer i strekk, men skjermen har screensaver så dette er ikke ett problem om du skulle glemme!!!!

Skal du spille ps, xbox osv foreslår jeg maks 2 timer i innkjøringen og pass på og kjøre hvitvask etter endt session i 10-20 min

Jens
    Slutt å tull.. skal det være så komplisert på en 09 skjerm?
    Har kjørt litt lavere kontrast og lysstyrke på min 4-5 år gamle Pana,
    allerede da var innbrenning ett ikke tema og har aldri hatt noe som helst.
    Nå vet jeg ikke om samsung er mye mer følsom på det, men burde ikke være det.. Hvitvaske i 20min før leggetid feks blir jo styr..

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Nå vet jeg ikke om samsung er mye mer følsom på det, men burde ikke være det.. Hvitvaske i 20min før leggetid feks blir jo styr..

Ja, dette ble i overkant mye styr.
    På min gamle Panasonic PW6 plasma har jeg aldri tatt hensyn til innbrenning,
    og nå 6 år etter den ble kjøpt kan jeg ikke se noe antydning til innbrenning av noe slag.

Roger

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Ja, dette ble i overkant mye styr.
    På min gamle Panasonic PW6 plasma har jeg aldri tatt hensyn til innbrenning,
    og nå 6 år etter den ble kjøpt kan jeg ikke se noe antydning til innbrenning av noe slag.

Roger

Vell, ikke mye styr for meg. Jeg setter det bare på med fjernkontrollen og så tar jeg det av. Det tar meg ca 10 sekunder hele oprasjonen. Når det er sagt, dette gjør man om man vil ta alle forhåndsregler. Jeg vil faktisk anbefale det om man spiller mye på den.. Det er faktisk plasma skjermer der ute som ikke er ferdig kjørt inn etter ett par hundre timer og som trenger lengre tid og det er faktisk mulig og få en skjerm som er veldig følsom ovenfor IR (mere enn vanlig) og da er det ikke dumt og ta en slik forhåndsregel selv om man finner 10 sekunder som mye styr. Det ville vært dumt og sitte der når skjermen er 1 år gammel og angre fordi du syntes det var mye styr. Jeg tar i allefall ikke sjansen på en skjerm som jeg har gitt nærmere 30.000 for!!! Men det er meg, det er opp til en hver hva man ønsker og gjøre. Jeg finner ikke dette som styr da jeg enten skal ha skjermen i mange år og være fornøyd hele veien eller jeg skal få solgt den for en god penge...!!!

Om dere missforstår meg litt også, så vil jeg ikke kjøre hvitvask om jeg KUN har sett på film eller tv - dette er om jeg har tilbragt timer med playstation på kvelden eller koblet opp pc'n. Jeg gjør det nok om jeg har kjørt en film med blackbars før de første 2-300 timene som jeg ikke har kjørt i zoom

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og JA, samsung er faktisk mere følsom en panasoic på IR... Best er pioneer, så panasonic og så samsung

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og JA, samsung er faktisk mere følsom en panasoic på IR... Best er pioneer, så panasonic og så samsung
    Kom over et innlegg på avforums.com i kveld at min gamle PW6 er den mest IR motstandsdyktige Panasonic modellen som finnes. Det forklarer jo mine erfaringer ;-)

Roger

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tro meg, innbrenning er tilstede på Pioneer. På Panasonic har jeg ikke sett det enda, men kongen av innbrenning rett etter åpning av eske er LG. Men de kommer seg de og. Har sett veldig lite på Samsung også, men hva anbefaler du å kjøre av innstillinger første timene? Føler Film modus passer bra?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS50B855 vs UE46B7070

Hei..

Jeg har fått 2 gode tilbud på disse skjermene, til samme pris.
    Var oppe og så på LED'en, og på HD var det veldig skarpt. Skjermen var også veldig pen å se på og tynn.
    Men da vi så på vanlige digital signaler, så synes jeg ikke bildet var noe særlig.
    Fikk ikke sett hvordan plasmaen tok dette, da denne ikke var kommet inn.

Kommer til å bruke den til å se på TV, spille XBOX, og filmer.

Er det noen som har noen anbefalinger om hvilken jeg bør gå for.

Plasmaen gir meg også 4 tommer mer for pengene.

Side 6 av 50 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •